Olen vakavasti sitä mieltä että lapsivalmennusta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämää nähnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämää nähnyt

Vieras
Äideiksi ja Isiksi haluaville ja aikoville pitäisi järjestää laaja-alaista koulutusta/ohjausta/neuvontaa mitä tarkoittaa vanhemmuus ja lasten kasvattaminen.
Mitä on arki?
Aina ei ole helppoa ja se kuuluu elämään ja täytyy vaan jaksaa ja mennä eteenpäin.

Tämä sukupolvi jotka nyt alkavat perustaa perheitä on kasvaneet ajassa jolloin kaikki mulle heti-meininki on näytellyt isoa osaa.Ei jakseta sitä lapsen ensimmäistäkään itkua tai ei tiedetä miten toimitaan ja huudetaan ja rääkytään kun ollaan itse peloissaan.

Lapsi on niin kallisarvoinen.Liian moni elämä pilataan jopa vanhempien tietämättään koska eivät yksinkertaisesti osaa olla lasten kanssa mitenkään päin.

Yhteiskunnan pitäisi avata silmänsä ja huomata tärkeitä asioita ja ennaltaehkäisevää työtä alkaa tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Eiköhän tähän mennessä olla jo opittu et vauvatkin on yksilöitä ja mitään kaikille toimivaa opasta on turha edes kuvitella olevan/tulevan?

Jokainen ihminen tietty on yksilö mutta ei nyt siitä ollutkaan kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Eiköhän tähän mennessä olla jo opittu et vauvatkin on yksilöitä ja mitään kaikille toimivaa opasta on turha edes kuvitella olevan/tulevan?

Jokainen ihminen tietty on yksilö mutta ei nyt siitä ollutkaan kyse.

Mistä sit? käy kurssit nro1-5 ennenku saat luvan lisääntyä? Tarkenna ajatustas koska nyt toi antaa todella oudon kuvan ajatuksesta jolla varmaan tarkotat hyvää.

Olishan joku tollanen kurssi ihan ihanteellinen, mutta tuskin käytännössä mahdollinen.
Liian monet kuvittelee elämän lapsen kanssa olevan yhtä iloa ja juhlaa ja, että lapsen saa tarvittaessa pois päältä. Mutta elämä opettaa.

Mut kyllä se on niin et mikään teoreettinen kurssi ei voi valmentaa tai valmistella kokematonta tulevaa äitiä ja isää siihen mikä on todellisuus. Näin se vaan menee. Mulla oli lastenhoitokurssia ja hoitokokemusta monta vuotta ennen kuin tein "kypsällä" iällä omia lapsia ja ei siinä mikään auttanu kun välillä vaan menee hermo ja tuntee ittensäi han typeräksi ja avuttomaksi. Näinhän se on että työ tekijäänsä opettaa.

Näinköhän tuo on mikään ikäpolvikysymys. Mä ainakin koen, että mulla on paljon enemmän tietoa lapsista, lapsuudesta, vanhemmuudesta jne kuin vanhemmillani oli aikanaan. Mun vanhemmat ainakin paiski vaan töitä ja piti autoritääristä kuria kotona. Kyllä siitä on lapsen ymmärtäminen aika kaukana....

Itsehillintä ja vaikeisiin tilanteisiin suhtautuminen on myös luonnekysymys. Toiset on kypsiä jo nuorella iällä, toiset ei kenties koskaan.

Yhteistyössä