Olen väsynyt, masentunut ja ahdistunut.

  • Viestiketjun aloittaja Mitä tekisi?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä tekisi?
Olen niin väsynyt pyörittämään arkea yksin. Miehelle kun mainitsen asiasta, muutos kestää 2 päivää.
Olen niin masentunut etten jaksa edes yrittää sitä arjen pyörittämistä enää. Asutaan täydellisessä kaaoksessa, se ei miestä hetkauta. Minua kyllä aina välillä ja sitten palaa käpy ja siivoan intona yhden päivän ja kaikki kiiltää taas hetken. Olen usein kysynyt miehen apua, mutta omatoimisesti sitä ei tule.
Minua niin ahdistaa oma peilikuva. En jaksa kiinnostua että pukisin mitään kivaa päälle, aina nuhjuisissa kotivaatteissa. Jopa kaupassa. Peilikuvanikin on ainakin 10 vuotta vanhempi mitä itse olen. Hiusväri on ollut kaapissa odottamassa jo melkein 4 kuukautta että saisin värin päähän, mutta ei jaksa.

Jos haluan mennä johonkin yksin, hetkeksi hengähtämään, on sekin vaikeaa koska mies on aina myöhään töissä. Hirveä pohtiminen ja työvuorojen siirtely alkaa jos päätän vaikka lähteä shoppailemaan. Iltaisin käyn lenkillä koiran kanssa, joskus kun jaksan. Kauaksi en toki uskalla mennä kun karhu on nähty liikkeellä tuossa meidän kulmilla ja se ei kovin kaukana meiltä ole sen pesäkään.
Miehellä kyllä riittää menoja ja harrastuksia, monesti tulee kotiin vasta kun lapset nukkuvat. Jos olen huomauttanut ettei mene reilun kaavan mukaan nämä niin parin päivän ajaksi kaikki muuttu.

Pitäis kai ottaa ja erota, sitten lapset olisivat isällään joskus ja minäkin saisin tasottaa itseäni.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23123301]Kyllä. Tuletko hoitamaan 3 viikon ikäistä vauvaa ja halvaantunutta miehen sukulaista meille kotiin?[/QUOTE]

Eikö se halvaantunut voisi mennä jonnekin laitokseen? NAuti siitä vauvastas, rientoihin ehtii myöhemmin!
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23123313]Eikö se halvaantunut voisi mennä jonnekin laitokseen? NAuti siitä vauvastas, rientoihin ehtii myöhemmin![/QUOTE]

Ei voi, valitettavasti. Sitä yritettiin mutta kun on sen verran liikuntakykyä jaloissa niin se karkasi sieltä 3 kertaa yhden päivän aikana. Pakkohoitoon ei saa sitä. Muuten toimii ihminen itse mutta toinen käsi ei pelaa eikä järki ihan täysillä. Ja inhimillisempää olla meillä kun laitoksessa.
Ja nautin vauvasta toki, mutta joskus olisi ihan kiva päästä ulos asunnosta tuulettumaan. Päivisin se ei onnistu koska mies tarvii auton työmatkoihin ja tuota sukulaista ei voi jättää kuin maks. tunniksi yksin.
 
"Hessu"
Hae itsellesi apua, esimerkiksi ensin terveyskeskuksen yleislääkäriltä, joka voi kirjoittaa sinulle lähetteen mielenterveystoimistoon. En nyt tarkoita, että olisit hullu, mutta hoitamaton masennus ei ole pitkän päälle mitään mukavaa. Jos pääset keskustelemaan jonkun kanssa alakulostasi, sekin auttaa vähitellen, masennuslääkkeitä ei tarvitse välttämättä, jos et halua. Olen itse käynyt läpi synnytyksen jälkeisen masenuksen, jota hoidettiin vasta kolme vuotta myöhemmin ja se oli jo pitkä prosessi. Nyt olen ollut jo kymmenen vuotta työelämässä ja muutenkin arki hallussa. Terapiasta oli minulle todellista hyötyä.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23123334]Ei voi, valitettavasti. Sitä yritettiin mutta kun on sen verran liikuntakykyä jaloissa niin se karkasi sieltä 3 kertaa yhden päivän aikana. Pakkohoitoon ei saa sitä. Muuten toimii ihminen itse mutta toinen käsi ei pelaa eikä järki ihan täysillä. Ja inhimillisempää olla meillä kun laitoksessa.
Ja nautin vauvasta toki, mutta joskus olisi ihan kiva päästä ulos asunnosta tuulettumaan. Päivisin se ei onnistu koska mies tarvii auton työmatkoihin ja tuota sukulaista ei voi jättää kuin maks. tunniksi yksin.[/QUOTE]

Sulla on vähän liian rankkaa, jos joudut hoitamaan yksin kaiken.. Siis vauvan, halvaantuneen ja muut lapset. Olet ihminen, et hyväntekeväisyyslaitos. Menisiköhän tuo miehellesi perille?
 

Yhteistyössä