Olen vähän pettynyt...Ystäväni ei kutsu perhettämme lapsensa rippijuhliin :(

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuulin, kun keskusteli samassa pöytäseurueessa sukulaisensa kanssa juhlista ja kutsui heidät sinne.
Meille ei esittänyt kutsua. Hiukan petyin. Oletin jotenkin itsestäänselvästi (tyhmä minä ), että he kutsuisivat meidänkin perheemme juhliin...:/

"vieras"
Mulle on käynyt samalla tavalla.. tai no melkein.. mun piti vielä ruveta lapsen kummiksi, mutta kun en kuulu kirkkoon.. en sitten saanut kutsua koko ristiäisiin, oli kyllä muistanut kutsua naapurinsa kyllä, jota aina mulle selän takana haukku millainen ihminen on jne.

Välithän siinä meni...

Keittiönoita
Hmm...mä olen aina ajatellut, että rippijuhliin kutsutaan lähinnä sukulaiset ja kummit. Rippilapsen vanhempien kavereita ei niinkään, ellei se kaveri satu olemaan juhlakalun kummi. Ja joo, en itsekään aikoinaan kutsunut lasteni rippijuhliin muita kavereitani kuin ne, jotka olivat rippilapsen kummeja.

• Tykkää
Reactions: chef ja kampanisu
"Jenny"
Ei mekään kutsuttu kuin kummit ja isovanhemmat rippijuhliin. Ja tiedän että ystävä veti herneet mutta ei aina voi ja tarvitse kutsua kaikkia ihmisiä mukaan. Rippilapsi oli se joka esitti toiveet ketä kutsutaan.
Älä turhaan vedä hernaria moisesta kyllä niitä uusia juhlia tulee ja varmaan kutsujakin saatte.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24058039:
Hmm...mä olen aina ajatellut, että rippijuhliin kutsutaan lähinnä sukulaiset ja kummit. Rippilapsen vanhempien kavereita ei niinkään, ellei se kaveri satu olemaan juhlakalun kummi. Ja joo, en itsekään aikoinaan kutsunut lasteni rippijuhliin muita kavereitani kuin ne, jotka olivat rippilapsen kummeja.
Mä taas ajattelin (ennen kuin huomasin, ettei ystäväni ole kutsumassa meitä juhliin ), että kutsun oman lapseni rippijuhliin mummut ja kummit, läheisimmät sukulaiset ja ystävät.
Mutta nyt kyllä jää tuo "ystäväpariskunta" kutsumatta.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24058057]Mä taas ajattelin (ennen kuin huomasin, ettei ystäväni ole kutsumassa meitä juhliin ), että kutsun oman lapseni rippijuhliin mummut ja kummit, läheisimmät sukulaiset ja ystävät.
Mutta nyt kyllä jää tuo "ystäväpariskunta" kutsumatta.[/QUOTE]
Ripille päässyt on jo sen verran iso, että mielestäni äiskän ja iskän kavereita ei enää hänen juhliinsa kutsuta. Jos sukulaisten ja kummien lisäksi halutaan kutsua muita, niin sitten sen ripille pääsevän ystäviä ja kavereita, ei enää vanhempien kavereita. Ainakin mun lapseni olisivat kyllä vähän ihmetelleet, jos olisin alkanut heidän juhliinsa kutsua omia kavereitani.

"Tuuli"
[QUOTE="vieras";24058057]Mä taas ajattelin (ennen kuin huomasin, ettei ystäväni ole kutsumassa meitä juhliin ), että kutsun oman lapseni rippijuhliin mummut ja kummit, läheisimmät sukulaiset ja ystävät.
Mutta nyt kyllä jää tuo "ystäväpariskunta" kutsumatta.[/QUOTE]

Oletpa katkera. :O Tosi kiva "ystävä" olet itse. :(

"noh"
Näin mäkin olen ajatellut toimia. Omasta ja miehen lähisuvusta tulee kuitenkin sellaiset 50 henkeä ja tuohon päälle kutsutaan sitten vielä lapsen ystäviä, jolleivat he itsekin juhli konfirmaatiotaan samana päivänä.

"xXx"
Ööh, miksi ihmeessä edes olettaisit saavasi kutsun? Ei meidän suvussa ainakaan ole tapana kutsua kuin oikeasti verisukulaiset (ja kummit) tuollaisiin juhliin. Eihän sen sun ystävän lapsen ripille pääsy liity suhun millään lailla, sitä lastahan siinä juhlitaan! Mä olen varmaan tosi huono ystävä, kun oman lapsen ristiäisiin ei tullut mieleenkään kutsua ystäviä, ainoastaan lähisuku ja kummit. Kas kun kukaan ei tajunnut loukkaantua :) :) Eikä yhdenkään ystävän _lapsen_ juhliin ole kutsuttu kuin ne joita ne juhlat oikeesti koskettaa. Ja harvoin äitykän ystävä liittyy lapsen henkilökohtaiseen juhlaan millään tavalla.

Uskomattoman itsekästä p*skaa aloittajalta, tämän voi kuulla vaan kaksplussalla!

"vieras"
[QUOTE="xXx";24058112]Ööh, miksi ihmeessä edes olettaisit saavasi kutsun? Ei meidän suvussa ainakaan ole tapana kutsua kuin oikeasti verisukulaiset (ja kummit) tuollaisiin juhliin. Eihän sen sun ystävän lapsen ripille pääsy liity suhun millään lailla, sitä lastahan siinä juhlitaan! Mä olen varmaan tosi huono ystävä, kun oman lapsen ristiäisiin ei tullut mieleenkään kutsua ystäviä, ainoastaan lähisuku ja kummit. Kas kun kukaan ei tajunnut loukkaantua :) :) Eikä yhdenkään ystävän _lapsen_ juhliin ole kutsuttu kuin ne joita ne juhlat oikeesti koskettaa. Ja harvoin äitykän ystävä liittyy lapsen henkilökohtaiseen juhlaan millään tavalla.

Uskomattoman itsekästä p*skaa aloittajalta, tämän voi kuulla vaan kaksplussalla![/QUOTE]

Kuten jo sanoin, minulla oli vakaa aikomus kutsua heidät meidän lapsemme rippijuhliin, mutta tuon kuultuani en todellakaan aio kutsua.
Kummallisia asioita tälläkin palstalla pidetään itsekkäinä.

Olemme paljon tekemisissä tuon perheen kanssa ja lapsemme ovat ystävystyneet myös.

Eli ei ole kyse mistään hyvänpäivän tutuista. Tosiaan oletin myös meidän saavan kutsun.

"hih"
Miellän ristiäiset ja rippijuhlat samanlaisiksi "sukujuhliksi", joihin kutsutaan suvun lisäksi kummit. Rippijuhlissa juhlittava itse voi kutsua omia ystäviään nuoria tai aikuisia, mutta ei sinne vanhempien ystäviä kutsuta, elleivät he merkitse jotain juhlittavalle itselleen.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24058101]Miksi meidän pitäisi kutsua heidät, kun hekään eivät kutsu meitä? :O[/QUOTE]
Ei tietenkään tarvitse. Kirjoituksistasi kuitenkin sai sen käsityksen, että tavallaan nyt "kostat" ystävällesi sen, että hänen lapsensa ei halunnut kutsua sinua omiin rippijuhliinsa. Älä närkästy asiasta ystävällesi vaan hänen teinilleen, jos kerran olet ollut tämän teinin kanssa niin läheinen, että odotit hänen kutsuvan sinut juhliinsa.

"vieras"
ystäväni lapsi konfirmoitiin samana päivänä kuin omani.lapset ovat myös keskenään kavereita.
konfirmaation ja valokuvauksen jälkeen annoin hänelle ruusun perheeltämme kirkossa.samoin ystäväni antoi omallemme. ihan toistemme aikomuksista tietämättä.
ei tullut mielenkään,että meidän pitäisi mennä heille juhliin tai heidät kutsua meille vaikkei kanfirmaatio samana päivänä olisi ollutkaan.
juhlien jälkeen nuoret kokoontuivat kylille "jatkoille"

turhaan olet suuttunut ja outo ajattelutapa en mäkään sitten,kun ei sekään.hiekkalaatikko meininkiä

"Arhippa"
En pidä rippijuhlia minään muuna kuin teinin "rahankeruujuhlina", varsinaisesta saavutuksestahan ripille "pääsyssä" ei ole kyse. Eli ihan mielellään saavat lahjoa vain sukulaiset ja kummit, olen tyytyväinen aina kun minua ei rippijuhliin kutsuta tai kun saan keksittyä jonkun syyn olla menemättä. Muut juhlat, kuten valmistujaiset ovat sitten asia erikseen. Mutta rippijuhla on minulle täysin turha juhla

dsffsd
[quote="arhippa";24058187]en pidä rippijuhlia minään muuna kuin teinin "rahankeruujuhlina", varsinaisesta saavutuksestahan ripille "pääsyssä" ei ole kyse. Eli ihan mielellään saavat lahjoa vain sukulaiset ja kummit, olen tyytyväinen aina kun minua ei rippijuhliin kutsuta tai kun saan keksittyä jonkun syyn olla menemättä. Muut juhlat, kuten valmistujaiset ovat sitten asia erikseen. Mutta rippijuhla on minulle täysin turha juhla[/quote]

amen! Totta!!

"hipp"
Minua harmitti ennen kun lapset olivat pieniä ja molempien suvut asuvat kaukana, ja kukaan ei päässyt lasten synttäreille.
Nyt vanhempana tuntuu melkein yhdentekevältä asialta. En halua että meille tulee juhliin ketään, kuka ei halua. Rippijuhlat voi viettää eri tavalla, vaikka käydä syömässä.

Nykyään toivon, että kukaan ei vaan vastentahtoisesti koe velvollisuutta tulla, jos ei huvita. Tai kutsu meitä, jos ei huvita. Ja itse menen juhliin, jos haluan juhlistaa sankaria. En mieti, onko meitä kutsuttu vai ei.

Jos jonkun toisen suku asuu paikkakunnalla ja heillä vieraita riittää sukulaisissa, ei heidän tarvitse kutsua meitä, jos me kutsumme heidät, kun meillä on eri tilanne.

"Lilli"
Hassua kuinka erilaisia tapoja ihmisillä on =) Ootteko mistäpäin, te, joiden mielestä vain sukulaiset ja kummit kutrsutaan?

Kun meillä täällä etelä-pohjanmaalla käy rippijuhlissa ihan naapuritkin jne. ja juhlissa on yleensä paljon väkeä pitkin päivää. Eikä kaikkia edes mitenkään erikoisesti kutsuta vaan sana kiertää ja haastetaan ihan noin muuten kahville.

"Hoo"
Mua kyllä ärsyttää miten jotkut voi vetää herneet nenuun jostain kutsusta.
Huoh.

Meidän esikoisen (suvun eka pieni vauva aaaiiikoihin) ristiäiset kun oli, kutsuin lapsemme kummit, isovanhemmat + mun sisarus + miehen sisarukset. Myös mun isovanhemmat oli paikalla.
Siitä sitten joku mun täti veti pultit kun hän ei nää ikinä lasta ja ei pääse ristiäisiin edes. Kun hänen omat lapsensa eivät halua tehdä lapsia, hän haluaa olla meidän lapsen elämässä mukana.
Mun mielestä hieman typerää, ja päätinkin sitten ettei tarvi olla missään tekemisissä tollasten kanssa. Ikinä ei ole mun serkut + täti nähny meidän 2v3kk vanhaa "vauvaa" ;) Ja tuskin tulee näkemäänkään, meni ihan täysin maku :)

"joo"
[QUOTE="Lilli";24058316]Hassua kuinka erilaisia tapoja ihmisillä on =) Ootteko mistäpäin, te, joiden mielestä vain sukulaiset ja kummit kutrsutaan?

Kun meillä täällä etelä-pohjanmaalla käy rippijuhlissa ihan naapuritkin jne. ja juhlissa on yleensä paljon väkeä pitkin päivää. Eikä kaikkia edes mitenkään erikoisesti kutsuta vaan sana kiertää ja haastetaan ihan noin muuten kahville.[/QUOTE]

Näin se oli mun nuoruudessa, mutta nyt ainakin täällä EP:n laidoilla on menty siihen, että ihan kutsuilla kutsutaan ne, joita juhliin odotetaan. Suurin syy lienee se, että rippijuhlissa tarjotaan ruoka ja monesti juhlat ovat ihan jossain muualla kuin omassa kodissa.

"vieras"
Minun rippijuhliin kutsuttiin vanhempien lähimmät ystävät ja tottakai, sillä heidän lapset olivat minun kavereita.
Me olemme kutsuneet kavereitamme esim lastemme ristiäisiin, koska mieheni suku eri maassa ja koska me molemmat pidämme isoista juhlista. Ja emme suutu siitä, että meitä ei ole kutsuttu kaikkien kavereiden ristiäisiin, koska he haluavat vain perheen juhliin ym.

"vieras"
Meillä laitettiin kutsut rippijuhliin ihan lähipiirille ja siitä tuli jo niin iso määrä väkeä, etten millään voinut ajatellakaan naapureiden kutsumista. Sama oli aikoinaan kun meillä oli häät/ristiäiset, sinnekään emme pystyneet kutsumaan edes niitä hyviä ystäväperheitämme.

W
Peesi.

Yhteistyössä