Valitan kumminkin.
Musta tuntuu kamalalta ja nytkin on sellainen päivä, että vaan itken.
Meillä on kolme poikaa, joista nuorimmainen on nyt kuuden viikon ikäinen. Olen ollut tämän uuden vauvan jälkeen jokseenkin alakuloinen. Tämä kolmas synnytys oli rajuin ja inhottavin ja siitä jäi sellainen fiilis, etten tee sitä enää ikinä. Vauvallakaan ei kaikki ollut heti ihan kohdallaan, ja vaikkei kärsinyt mistään vakavammasta,oli alku kuitenkin vähän varpaillaan oloa.
Jotenkin tämä vauva-arki tällä kertaa tuntuu jotenkin...En tiedä miksi olen niin alakuloinen. Itkettää paljon, murehdin vauvan vointia ja stressaan monesta turhastakin asiasta. Nyt viimeisin stressiä aiheuttava asia on perheessä havaitut kihomadot, joista eilen täällä jo pyytelin jakamaan kokemuksia - silloin vielä rekisteröimättömänä nimimerkkinä. olen ihan hysteerinen sen asian kanssa. Mietin, mistä se voi johtua; onko meillä muka likaista tai enkö huolehdi tarpeeksi omasta ja lasten hygieniasta. Ja miten pitäisi elintapoja muuttaa ettei niitä tulisi uudestaan jne.
Tietenkin huolettaa eniten että jos vauvalla on niitä matoja. Kuitenkin niin minä kuin nuo isommatkin pojat ollaan pidelty vauvan tuttia jne. Eilen en saanut kiinni terveydenhoitajaa, mutta onneksi meillä on maanantaina neuvola, jos hän saisi päähäni taottua jotan järkeä. Tai kun toivoisin, että saisin jostai juuri sen helpottavan tiedon, että miten kauan kihomatolääkkeen ottamisen jälkeen esim pitää pestä nuita lakanoita ja vaihtaa alvariinsa alushousuja ja riittääkö pelkät alushousut jne. Kun kyllähän meillä ainakin pojat on parikin päivää samoissa collegehousuissa ja minä samoissa farkuissa. Ja että olenko tehnyt väärin, että wc:ssä käynnin jälkeen en välttämättä ole pessyt käsiäni saippualla ja onko käsipyyheliinat huono ajatus. Nyt on kamala tarve vain erakoitua tänne 4 seinän sisälle.
Sitten tässä pitäisi vielä järjestää ristisäiset ensi viikonlopuksi. Kirkkoherra ei ole ottanut yhetyttä vieläkään että oltaisiin sovittu ristiäisten yksityiskohditsta. Mitään en ole vielä leiponut ja millainen siivous silloin pitää tehdä...Ja voinko ylipäätään nyt pitää ristiäiset kotona kun meillä on matoja. Hulluja ja tyhmiä ajatuksia, tiedän, mutta kun helpottaa jos saa ne sanotuksi ääneen ja kun joku vielä lohduttaisi.
Enkä tarkoita, etteikö mies lohduttaisi. Hän on aivan kultainen, ymmärtäväinen enkä tosiaan ole yksin minkään asian kanssa. Hän tekee paljon, antaa mulle aikaa vaikka tekeekin ihan mielettömiä työviikkoja itse. Mutta joskus vain aviomiehelle tilittäminen ei riitä.
on mulla oikein kultainen sisko ja veli enkä sinänsä ole yksin. itsestähän se on kiinni, mutta koen tän matoasian liian araksi puhua heille. en halua että ajattelevat meillä olevan likaista enkä halua heille tällaista stressiä.
Päätin että maanantaina nuvolassa pyydän päästä puhumaan jonkun kanssa, ellei se terkkarin kanssa juttelu jo helpota oloa. koska mieli on näin musta koko ajan. nytkin on paita märkänä kyynelistä ja pojat kyselee mikä äidillä on. miten saan auringon taas paistamaan?