Olen umpikujassa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hän on syönyt painostuksestani johtuen lääkkeitä. On koittanut varmaan kolmea eriä lääkettä kun olen pakottanut. Mutta ongelma on ollut se, että on syönyt lääkettä vain noin 2-3 viikkoa ja lopettanut koska olo vaan pahenee. Masennuslääkkeissähän on se harmillisuus, että ne auttavatkin vasta tietyn ajan jälkeen. Eli eivät auttaneet kun söi niin vähän aikaa. On myös käynyt terapiassa, ilmeisesti oli pakko kun sai sairaslomaa.

Nyt ei siis ole syönyt aikoihin lääkkeitä. Eniten minua harmittaa se valtaisa itsekkyys, mikä miehellä valloillaan. Kaikki pyörii hänen ympärillään. Hän on tyttyväinen vain kun saa kaljaa, pelata ja seksiä kun huvittaa. Minä sen sijaan käyn töissä, hoidan yksin kodin ja lapset, hoidan laskut ja raha-asiat, teen budjetit mihin on varaa, opiskelen lisäksi työn ohessa ammattia.

Onhan siinä puolen vuoden miettimisaika. Ja on mahdollista että eropaperit on herätys miehelle että missä mennään. Nythän sinä sietämällä tota käytöstä mahdollistat sen nykyisen käytöksen.

Ei mt dg anna lupaa kohdella läheisiään kuin roskaa ja läheisten täytyy osata vetää rajat kaikelle paskalle. Teidän lapset on todennäköisesti kärsineet tilanteesta aikalailla ja ero voi olla niillekin helpotus.

Seuraa tunteitasi, älä anna miehen kiristää äläkä rupea aikuisen ihmisen huoltajaksi. Jos se pystyy ryyppäämään tms. niin kyllä se pystyy asunnonkin hankkimaan.

Haet miehelle apua, johonkin terapiaan / ryhmään, mihin vaan josta saa tukea juopottelun loppumiseen ja elämään yleensä. Puhu sen kanssa, tee selväksi että asiat selvitetään nyt ja ryhdistäydytään.

Velka on sinun syysi, häpeä ja maksa pois.

Narsisisti-alkoholistit ovat mestareita syyttämään muita ongelmistaan. Syyllistämisek tarkoitus on pitää sinut lähellä kantamassa hänelle kaljaa ja mahdollistamassa hänen elintapansa. Peliaddiktio ja alkoholi pahentavat vain masennusta. Niistä kannattaisi ensitöikseen luopua jos haluaa parantua. Mutta eipä mies taida nähdä tilanteessa mitään ongelmaa. Valitettvasti vaan kukaan ei hänen puolestaan voi saada hänen elämäänsä takaisin raiteelleen jos hän ei itse halua. Etkä sinä varmasti halua antaa lapsillesi moista roolimallia. Kehoitan siis ottamaan hatkat.

Kuulostaa siltä, että miehesi on alkoholisti. Se on ongelma ihan ilmankin masennusta. Toiseksi lainat ovat myös osittain hänen, miksei hän aikoinaan järjestänyt teille rahaa jos sitä tarvitsitte?

Näyttää myös siltä, ettei hän edelleenkään auta taloudellisesti teitä muita perheessä, joten ei ole kovin hyvä ottamaan vastuuta elämästään.

Voithan jättää nykyisen asunnon miehellesi. Hän voi siinä asua koska luottotiedottomana tietysti asunnon saaminen on vaikeampaa. Itse saat asunnon mistä vaan.

Taas tulee mieleen, että muuttuihan miehesi vasta sen jälkeen, kun olitte tehneet lapset? Molemmat? Nimittäin muuten herää taas se kuuluisa, moneen kertaan palstalla esitetty miksi -kysymys.... Anteeksi.

Pelasta itsesi ja lapsesi. Kun lapsilla kerran on vielä yksi terve vanhempi, niin sitä ei saa viedä heiltä pois. Et ole varmasti aiheuttanut miehesi alkoholismia, joten älä turhaan tunne syyllisyyttä äläkä ajattele, että maksat miehen velkoja pois, koska ovat yhteisiin menoihin menneet. Olet sen rahan edestä häntä jo hyysännyt. Hoida vaan sinulle ja lapsille asiat kuntoon.

Selvästi kerjäät ap sääliä ja olet ottanut marttyyrinkruunun päähäsi. - Mies on tehnyt sitä ja tätä, mutta niin olet itsekkin. Ja sun tekojen seurauksia joudutte maksamaan pitkään.

• Tykkää
Reactions: dipt
Olet oikea aarre, ap! Velkaannutat ja sairastutat miehesi ja sitten hankit eron!

No, ainakin mies voi eron jälkeen lakata suojelemasta vaimoaan ja saattaa sut edesvastuuseen tuosta vippien salaa ottamisesta. Toivottavasti saat tuomion.

• Tykkää
Reactions: dipt
20 000e ei ole maailmaa kaatava summa - iso pienillä tuloilla, mutta ei maailmaa kaatava.
Yksi vaihtoehto (mahdollisen eron tullessa kyseeseen, tai muuten) on se, että molemmat ottavat velkataakasta puolet kantaakseen - eli 10 000e/nassu. Esimerkiksi pankkilainan avulla.

No, aika typerästi toimit aikoinaan, kun teit velkaa ja viellä salaa mieheltä,mutta niin on mieskin
tehnyt väärin.
Et ole syylinen miehen masennukseen, ota ero.
Ei sun tarvis sietää tuollaista, vaikka tunnet syylisyyttä vanhoista virheistäsi.

[QUOTE="vieras";28766425]Eihän toi nyt niin paljon päivässä ole, tissuttelua lähinnä.

Mutta joka tapauksessa miehesi käytös on muuten kyllä ala-arvoista. Muutenkin kun masennuksesta puhutaan, niin itselläni ei ole edes rahaa masentua, sen verran kallista lystiä on. Masennus on vaan itsesäälissä rypemistä ja tekosyy saamattomuuteen. Mitäs miehesi meni velkaantumaan takiasi, jos lähti maksamaan...yms hoitamaan kulujasi ja silloin sen hyväksyi on turha nyt itkeä että on velkaantunut.[/QUOTE]

Höpö höpö.. "eihän toi nyt niin paljon päivässä ole......" Mitä sitten? Selvästi kuitenkin riippuvuus. Toiset voivat juoda tuon määrän ilman sen kummempia. Toiset taas.... Addiktoituvat JA masentuvat. Ja että masennus on tekosyy diiba daaba liiba laaba.... Taitaa tuo miehen masennus olla oire alkoholismista.

Mies ei tuosta masennuksesta, juoppokierteestä ja itsesäälistä pääse irti ennenkuin itse lähdet kävelemään (jos edes sitten).

Jos molemmat rakastatte toisianne, niin sinäänsä en näe syytä avioeroon, mutta jos saisit miehen suostumaan jonkinlaiseen asumuseroon edes vähäksi aikaa.
Se pakottaisi hänet heräämään todellisuuteen, että rahaa menee väkisinkin kaikkeen muuhunKIN kuin siihen tärkeimpään (=alkoholi).

Makselet niitä velkojasi pois, mutta anna miehelle tilaa edes yrittää parantua. Niin kauan kun sinä "paapot" häntä, niin hän vain jatkaa kaljankittailua ja pelaamista.

eihän tuollainen laina nyt ole mikään suuren suuri, kuukausi kerrallaan, satanen kerrallaan se pienenee!!! Miehelle se on vain tekosyy olla tekemättä mitään ja vierittää syyt sun niskoille. jos hän suostuisi kuntoutukseen ja pääsisi töihin saisitte yhdessä kuitattua velan muutamassa vuodessa. ei se työttömyys ja kalja siihen auta.

mie en kestäis.

Mä en jaksaisi kantaa syyllisyyttä noin kauan. Kyllä pitäisi osata parisuhteessa antaa anteeksi ja yrittää selvittää asioita. Kyllä mä lähtisin. Hoitaisin velkoja vaikka yksin, mutta en mä pystyisi siihen syyllisyyden määrään. Itsehän siinä myös alkaa masentumaan ja kaikkien olo pahenee..

Mitä mies teki silloin kuin otit vipit? Ilmeisesti ei mitään? Ja vaikka olisitkin ottanut turhiakin vippejä, älä silti syyllistä itseäsi. Miehesi ei tunnu kovin innokkaalta työntekoon, edes ennen noita lainoja. Lähde kävelemään, et ole miehesi hoitaja. Hänenkin kuuluu ottaa vastuu elämästään. Hieman tuntuu siltä, että hän käyttää tilannetta hyväkseen eikä tee mitään ratkaistakseen ongelman. Ota laina ja maksa velka pois, jos et saa lainaa, lyhentele omista tuloistasi miehelle pikku hiljaa.