olen työtön..voivatko työkkäristä tyrkyttää mulle paikan mistä en tykkäiskään.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
esim. valmistuin lähihoitajaksi, mut en sairaanhoito- ja huolkenpito puolelta ja nyt pelottaa, et "joudun" esim. vanhustyöhön mitä en niin harjoitellut koulussa.. :( pelkään lähinnä sitä, et kämmään enkä osaa mitään.. :(

No kyllä kuule voivat. Ja älä murehdi, työpaikalla pitävät sulle työhön perehdytyksen.. Ettei tarvii itse keksiä mitähän pitäis tehdä. Ja sun on tosiaan se paikka otettava vastaan, muuten menetät tuetkin..

Joo, ja lähihoitajille kuule riittää töitä ihan muissakin paikoissa, että opettele hakemaan. Jos ei sulla ole aviopuolisoa tai lapsia, niin voit yhtä hyvin muuttaa myös työn perässä.

miten kaikille lähihoitajille voisi riittää töitä? Mä asun noin 15000 ihmisen kunnassa ja joka toinen tuntuu jo olevan tai kouluttautuvan lähihoitajaksi, eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitäpaitsi olen ollut sijaisena palvelutalossa vaikkei minulla ole mitään terveydenhuoltoalan koulutusta eikä ollut vaikeeta, kyllä kuka tahansa oppii ne kakat putsaamaan ja ruokaa antamaan.

eivät voi mun mielestä pakottaa. Tai mulle eivät ainakaan oo yhtään paikkaa vanhuspuolelta etes ehottaneet. olen siis suuntautunut lapsiin ja nuoriin enkä muiden pariin töihin halua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten kaikille lähihoitajille voisi riittää töitä? Mä asun noin 15000 ihmisen kunnassa ja joka toinen tuntuu jo olevan tai kouluttautuvan lähihoitajaksi, eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitäpaitsi olen ollut sijaisena palvelutalossa vaikkei minulla ole mitään terveydenhuoltoalan koulutusta eikä ollut vaikeeta, kyllä kuka tahansa oppii ne kakat putsaamaan ja ruokaa antamaan.

jaa, no kai se pula koskee sit sairaanhoitajia, vai??

3 kk on ammattisuoja eli lähihoitajalle ei voi tyrkyttää trukkikuskin hommia mutta oman alan hommia kyllä vaikka suuntautumine olisi eri tai kokemusta ei juuri olisi. Tuon 3 kk jälkeen voi työhönosoituksia tulla "mihin vaan" mutta kyllä ne kuitenkin joskus järkeäkin käyttää.

Ja jos työkkaristä tulee työhönosoitus sulle ei niin mieluisaan paikaan, sinne ON otettava yhteyttä ja käytävä haastattelussa ja käyttäydyttävä kunnolla. Tai tulee 3 kk karenssi, ja jos omalla toiminnallasi haastattelussa aihetutat ettet tule valituksi ja valitsija sen noin ilmoittaa työkkäriin, taas on 3 kk säästöjä hyvä olla.

Jos tulet valituksi vaikka vanhuspuolen työhön, se tarkoittaa että työnantajan mielestä osaat sen homman hoitaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miks pitää "pakottaa" sellaseen mitä jännittää ni kamalasti.. :( en mä uskalla.. :(

Siks että sulla on alan koulutus, ja jos et uskalla ottaa sitä vastuuta mikä lh:lle kuuluu olet kertakaikkiaan väärällä alalla. Aikuisen ihmisen nyt vaan täytyy päästä jännityksestä yli. Ei valtiolla ole varaa maksella kotona lusmuumista vaan sen takia että töissä ei ole ihan niin kivaa, tai jännittää! :o Ei munkaan työ aina niin herkkua ole, ja joka ikinen kerta kun työpaikka vaihtuu olen ihan kakkat housuissa. Mut äkkiä talon tavat oppii.

miks pitää "pakottaa" sellaseen mitä jännittää ni kamalasti.. :( en mä uskalla.. :(

No just siks että noita pelkääjiä olis pilvin pimein jos sen varjolla vois kieltäytyä töistä jos ei vaan nappaa mennä töihin.

Sinuna ottaisin paikan ja niinku joku jo keottikin että asennoidut että se on vain väliaikaista ja samalla etsit sitä työtä mikä on sun milestä se mitä haluat tehdä.
Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole jos saat tuoltakin kokemusta... ja sitä paitsi eihän sitä koskaan tiedä vaikka sitten tykkäisitkin työstä.
=)

mä olen jännittänyt töissä joskus niin, että melkein paskat on tullu housuihin. Oksentelin aluksi. Meni ohi, kun työtehtävät tuli tutuiksi. Nuori ja kokematon TOTTAKAI jännittää!! Kokemuksesta tiedän, että siihen ei kuole!!

Vähän aikaa voi tehdä mitä vaan. Ite otin henk.koht avustajan paikan vastaan kesällä juurikin siksi etten päätyisi vanhusten pariin jossa en täysin viihdy. Palkka on sikahuono, ja nyt kadun että otin tämän, ehkä olisikin voinut mennä vanhusten pariin... että näin. Kattele säkin avustajien paikkoja,mulla ollut tuuria kun viimeksi avustin 2v. lasta ja nyt nuorta naista.
Karenssia et takuulla halua.

Jos nyt käy että "joudut" tollaseen työhön mikä pelottaa, jännittää tms. Koita aatella, että tästähän sitä kokemusta sitten saa ja sitä kautta pelkääminenkin loppuu. Vai ajattelitko koko loppuelämäs kartella juuri tuota ja pelätä..sanonpa, että tuskin kivaa...vuositolkulla tuota, että aina saa vaan pelätä?

Eihän ne työkkärissä mihinkään ihmisiä pakota, mitä ne ei ensisijaisesti toivo. Siinä vaiheessa, jos työttömyys jatkuu pitkään, niin saattaa tulla tarjousta työpaikoista joita ei varsinaisesti ollut hakemassa. Sen takiahan siellä täytellään niitä ammatti-aloja sinne omiin tietoihin, joista on kiinnostunut, että ne osaa tarjota oikean alan töitä.
Ja sit on vielä se 3kk:n ammattisuoja, eli kolmeen kuukauteen työkkäri ei saa tarjota kuin oman alan töitä.

Ja jos työkkaristä tulee työhönosoitus sulle ei niin mieluisaan paikaan, sinne ON otettava yhteyttä ja käytävä haastattelussa ja käyttäydyttävä kunnolla. Tai tulee 3 kk karenssi, ja jos omalla toiminnallasi haastattelussa aihetutat ettet tule valituksi ja valitsija sen noin ilmoittaa työkkäriin, taas on 3 kk säästöjä hyvä olla.
Mielenkiinnosta kyselen, että mitähän tuo "kunnolla käyttäytyminen" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Jos hakija on työhaastattelussa rehellinen ja sanoo suoraan, että vahustyö pelottaa, koska hänellä ei ole siitä työkokemusta eikä ole suuntautunut opinnoissaankaan vanhustyöhön, niin voiko karenssi lätkähtää tästä rehellisyydestä? Mä kun ajattelen niin, että jos olisin palkkaamassa työntekijää, arvostaisin rehellisyyttä enemmän kuin sitä, että hakija valehtelee ummet ja lammet ja työpaikan saatuaan mulle selviäisi, ettei hakija osannut alkuunkaan sitä mitä sanoi osaavansa eikä hakijaa kiinnosta edes oppia niitä asioita. Valehteli vain ja ainoastaan sen vuoksi, ettei tulisi karenssia.

omalla toiminnalla on tyyliin myöhässä, krapulassa, muuten antaa ymmärtää ettei kiinnosta, kysyy lomat, tauot edut jne ekana tms.

Rehellinen taka-ajatukseton toiminta on erikseen.

omalla toiminnalla on tyyliin myöhässä, krapulassa, muuten antaa ymmärtää ettei kiinnosta, kysyy lomat, tauot edut jne ekana tms.

Rehellinen taka-ajatukseton toiminta on erikseen.
Oukei. Kuullostaa reilulta. Ap:lle suosittelen siis rehellisyyttä työhaastattelussa.