Olen työtön, saanko karenssin jos haen opiskelemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jdrykdrkydkd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jdrykdrkydkd

Vieras
Eli jos haen opiskelemaan syksyllä alkavaan toisen asteen koulutukseen, mutta en puhu työkkärissä mitään.

Haluan saada ensin osa-aikaisen työpaikan, jotta voin syksyllä alkaa opiskella.

Jos en löydä työtä niin luovun opiskelu paikasta (pelkällä opintotuella ei varaa opiskella) ja jään työttömäksi työnhakijaksi.

Onnistuuko tämä ilman työkkäriin ilmoittamista? En halua karenssia siksi että hylkään opiskelupaikan

Miksi et selvitä saisitko koulutusrahan opiskeluun, eli työkkärin rahan paljonko se sinulla nyt onkaan.
Kannattaa tuo asia selvittää hetimiten, siihen oli jotain kriteereitä että sen saa

ei siitä tuu karenssia jos oot työnhakijana siihen asti että koulu alkaa. Mutta sitten kun opiskelut alkaa niin et voi enää olla työhakija. Niin mä olen sen käsittänyt. olen itsekin työtön ja haen opiskelemaan.

Joskus voi opiskella myös työmarkkinatuella niin ei tarvi kituuttaa opintotuella.

ei siitä tuu karenssia jos oot työnhakijana siihen asti että koulu alkaa. Mutta sitten kun opiskelut alkaa niin et voi enää olla työhakija. Niin mä olen sen käsittänyt. olen itsekin työtön ja haen opiskelemaan.

Joskus voi opiskella myös työmarkkinatuella niin ei tarvi kituuttaa opintotuella.

Joo ymmärrän kyllä että voin olla koulun alkuun työnhakijana.

Riippuu minkä ikäinen oot ja onko sulla ammattillinen koulutus. Ite kolmekymppisenä ammattikoulutettuna haen amk:hon ja vaikka hylkäisin paikan, en saa karenssia, kysäise työkkäristä.

Yhteistyössä