Olen tukien väärinkäyttäjä ja 4 lapsen äiti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kusettajamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kusettajamutsi

Vieras
Näin kehui sosiaalitoimiston elatuspapereiden tekijä ja soitti kelaan katkoi minulta tuet hetkeksi ainakin=(

Minun ja minun "mieheni" käytiin tunnustamassa isyys jutut ja samalla sovittiin lapsen huoltajuus asioita ja pistettiin elatussopimuksesta paperit sisään.

Tilanne tämä.Mies asuu 150km päässä meistä,emme asu yhdessä hänellä on "oma" elämä siellä minulla täällä.lapset ovat 2x kuussa hänen luonaan eli meillä on 4 yhteistä lasta joista nyt vauva muut 2,4 ja 7 vuotiaat.
Hänen palkkansa on 1300€kk mistä ei jää hänelle elatusmaksua maksettavaksi noiden joiden laskelmien mukaan kuin 30€ per lapsi,kela maksaa lopun.
nyt
joudun selvitykseen kun saan yksinhuoltajakorotuksen asumistuen ja tuon elatusmaksun +vanhempainpäivärahan kelasta,

tuon virkailijan mukaan meille vain tulee lapsia ja ei muka asuta yhdessä tai seurustella.olen sanonut että tavallaan seurustellaan mutta tavallaan ei että minä olen aina halunnut usean lapsen ja tämä ratkaisu nähtiin parhaaksi jotta tulee täyssisarukset kaikista.virkalijan mukaan näin ei saa lapsia tehdä että tuo on huijausta.

Virjalija sanoi että minun pitää olla valmis kotikäyntiin missä arvoidaan miten lapst tulevat minun kanssa toimeen ja miten miehen..siis mitä?miten tuo liittyy elatusmaksuun jos joku voi kertoa?
kotiini saa tulla tottakai mutta en enää ymmärrä tätä eikä mies.hän sanoikin että hänellä oli aika työjärjestää isyydentunnustus aika ettei viikolla pääse tänne ainakaan vaan pitää tapaamisen olla silloin kun on tulossa lapsia hakemaan luokseen perjantaisin niinä sovittuina viikonloppuina.

On kiva kuulkaa olla nyt rahaton onneksi ehti tulla lapsilisä sentään.vanhempain raha onneksi tulee minun työjuttujeni mukaan eli ei ole minimi vaan keskisuuri sillä saan kituutettua jotenkin =(itken jos joudun elämäni ensimäisen kerran sossun luukulle kerjäämään kun en saa vuokraa tai mitään maksettua tuolla pelkällä rahalla jos tämä farssi pitkittyy =(

No musta se virkailija on kyllä osin ihan oikeassa. Pitäiskö sun yrittää hankkia itsellesi kunnon työ ja elättää itse lapsesi tai ainakin lisääntyä semmoisen miehen kanssa, jolla on varaa maksaa elarit? Vai onko susta ihan OK että teille lapsia vaan siunaantuu ja kumpikaan ei ota vastuuta niiden elättämisestä vaan maksatatte kaiken valtiolla erilaisten tukien muodossa?

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Minäpä ymmärsin :) Mutta voiko elatuspeperien tekijä (lastenvalvoja?) muka katkoa sun tuet?

Soitti kelaan ja sanoi että selvitys asumisesta menossa voiko katkaista ne.

Ja kuka sanoi että mene töihin,olen työssä mutta 1kk ikäistä ei vaan voi hoitoon vielä laittaa!!minun palkkani myös on vain kun olen töissä 1200€kk ja joo sano että eti parempi paikka niin mistäs sen taiot kun täällä ei ole 3000 ihmisen kunnassa töitä muillekaan niin olen kiitollinen edes tuosta työstä mikä on rajan toisella puolella 50km päässä.
palkasta ei säästöön jää automenojen jälkeen mikä nyt on seisonnassa mutta töihin palatessa menot taas sen suhteen kasvaa..ai joo mutta ainahan voin kulkea fillarilla tuon matkan,sen tuo kuitenkin joku täällä palstalla vaihdoehdoksi :D

Ja lasten isä käy oppisopimuskoulutusta tällähetkellä että saisi ammattia parempaan jotta hän on vielä yli vuoden siihen sidottuna.

Saanko kysyä mikä oikeus tukiin on niillä jotka eivät käy töissä ja tekevät lapsia siitä huolimatta???
jos minä otan tuet vastaan vanhenpain vapaalla niin se on HELVETIN VÄÄRIN??
miksi muilla yksinhuoltajilla on oikeus lapsilisään esim mikä minulta katkaisiin nyt kun saan siihen sen korotus osan?tai miksi minulla ei ole oikeutta hetkellisesti asumistukeen kun olen poissa töistä?
töihin palatessa maksan asumisen yms itse ja sitten kun lasten isä saa koulutuksensa valmiiksi
ei varmaan ole tarvetta siihen että elatusmaksuja maksaa kukaan muu kun mies.

miksi muilla on oikeus näihin jos minulla ei ole?
miksi naiset jotka tekevät lapsia keinohedelmöityksellä yms on oikeutettuja näihin tukiin?

"Tavallaan seurustellaan".

Se on niin epämääräinen käsite, että tottakai Kelan pitää asia selvittää. Selvittää, onko yhteiselämänne loppunut, vai oletteko pariskunta, vai mitä häh.

• Tykkää
Reactions: Lex
Jos teillä kummallakin on talous noin kuralla niin piti sitten tehdä lisää lapsia ja nyt ollaankin kusessa kun rahat ei riitä? Ja olit kuitenkin selvästi ajatellut elättäväsi perheesi pitkälti tukien varassa?

Anteeksi mutta nyt te aikuiset olitte tyhmiä. Lapsi on aina toki ihana asia mutta järjen käyttö ei ole kiellettyä kun suunnitellaan lisääntymisiä. Joskus tulee raja vastaan ettei ole varaa juuri nyt elättää suurempaa perhettä niin pitäisi tajuta ettei silloin suunnitelmallisesti kasvateta perhekokoa!

No mun mielestä on todella vastuutonta pukata vielä vauvakin tuollaiseen tilanteeseen ihan tieten tahtoen. Olisiko kannattanut miettiä asiaa vähän pidemmälle, kuin "minä olen aina halunnut monta lasta"?

Kyse ei ole siitä mitä teet, vaan miten esiinnyt. Olet sellainen sopivasti tuuliajolla oleva päähänpotkittava, jota tekee mieli syystä tai toisesta potkia päähän, kun et osaa esiintyä asiallisesti tai pitää puoliasi. Ja pelottelu näemmä onnistui. Oikeasti varmasti tiedät kuitenkin,että ei sinulta mitään tukia voida katkaista.

No eikös asia ole sillä hoidettu että todistatte asumisenne erillään eli talonkirjaotteet sekä sinun asumisesta että miehen ja kopiot vuokrasopimuksista.
Tiedän että Kela voi jopa vaatia todistukset vuodelta takautuvasti siitä että vuokra on itse maksettu

Tavallaan seurustellaan käsitteen selitin virkailijalle kuten lasten isä siinä että
me emme asu yhdessä,me emme tee yhdessä perheenä asioita ja menoja,lasten isä hakee tapaamisiin 2x lapsensa ja heillä on omat juttunsa siellä,me emme tule yhdessä asuessa toimeen keskenämme eriasioiden näkemys erosta johtuen(seurustelimme 6 vuotta sitten ja asuimme yhdessä siitä ei tullut mitään)kumpikin halusi lapsia muttei parisuhdetta vain ne nuo ihanat lapset.emme etsi kuitenkaan kumppaneita kumpikaan(mies myönsi että hänellä yhden illan juttuja muttei vakavaa)virkailija kysyi miten minä voin muka olla ilman seksiä ,olin että ööh no tota on mulla omat kädet ja mulla ei nyt seksi kyllä ole mielessä muutenkaan jotta vuodet voi olla helposti ilman ei teetä mitään tuskaa ja nämä lapset ollaan ovulaatiotikulla laitettu alkuun.virkalijan mukaan kukaan ei voi elää ilman normaalia seksi elämää..eipä siinä sit mitään =/

Nyt en ihan käsitä. Oletteko te koskaan seurustelleet miehen kanssa? Onko miehen tarkoitus muuttaa perheen kanssa yhteen, kun saa opiskelut loppuun? Miksi olette tehneet lapsia?

Jos vastaat näihin, niin voi paremmin arvioida oletko tukien väärinkäyttäjä vai et.

No eikös asia ole sillä hoidettu että todistatte asumisenne erillään eli talonkirjaotteet sekä sinun asumisesta että miehen ja kopiot vuokrasopimuksista.
Tiedän että Kela voi jopa vaatia todistukset vuodelta takautuvasti siitä että vuokra on itse maksettu

Soitin kelaan ja siellä käsitellään kaikki hakemukset nyt sitten uudestaan.asumistuki asiaan olen toimittanut kaikki vaadittavat silloin kun jäin äitiyslomalle ja tuo vuoden takautuvakaan ei tuota ongelmaa on kuitit 4 vuodelta mapissa työajalta että itse ne olen hoitanut.

Ihmettelen vain miksi tehdä lapsi talouteen missä asiat kuralla,kuka ihminen pystyy oikeasti 1200€ kk elättämään lapsensa jos maksaa tuosta rahasta itse vuokran,sähkön,veden yms??kertokaas miksi ei sitä asumistukea saa nostaa jos siihen itse maksaa veroa työstään!!!jos olen 8kk tuilla ja menen töihin niin jes..miettien niitä jotka makaavat siellä kotona siihen 3vuoteen asti hyvällä omalla tunnolla =(ottaa vain nyt niin päähän ja harmiksi tein sen kelaankin todella selväksi.Onneksi virkailija lupasi kiirehtiä kaikkia käsittelyjä kun toimitan sinne papereita ja lastenisä toimittaa omaan paikkakuntansa kelaan.

<Miksi ihmeessä lisää lapsia tuollaiseen tilanteeseen? Eihän tuossa ole päätä eikä järkeä. Olit suunnitellut ihan eläväsi tukien varassa, koska mieskin lähes puilla paljailla. Eihän tuollaisella palkalla ( vaikka olisitte yhdessä ) elätä kuin hädin tuskin 2 lasta :O sekin menee tosi tiukoille. Mitä ihmettä te ajattelitte ja miten tuo voi olla lapsille parasta?

Virkailija oli kyllä täysin oikeassa, vaikka seksijuttu ei kyllä hänelle kuulu ja en usko että tuollaisia edes kyselee jos ei ole joku mielipuoli.

Yhteistyössä