V
"vieras"
Vieras
Lapset ovat ensin pitkän päivän päiväkodissa/koulussa ja ip-kerhossa ja sitten alkaakin harrastukset ja sisarusten harrastukset, joihin pienemmätkin kuskataan. Olen vähän kysellyt sekä lapsilta että vanhemmilta ja kuvio on nyt hahmottunut mulle. Heidän esikoinen ei ole vielä kahdeksaakaan vuotta, pikku ekaluokaklainen ja harrastaa näin:
- maanantai-iltaisin kuvataidekoulu
- tiistai-iltaisin taitoluistelu JA kuoro
- keskiviikko-iltaisin taitoluistelu
- torstai-iltaisin partio ja taitoluistelu
- perjataisin jonkinlainen seurakunnan kerho ja sen jälkeen koko perheen perheuinti
- lauantaisin tanssiharrastus
- sunnuntaisin judo
Siis ihan järkyttävää! Myös jo 3-vuotilaalla on 3-4 harrastusta viikossa.
Ja minä kun toivoin että lapset saisi kesällä edes levätä kun harrastukset jää tauolle niin TSADAA - kesällä heillä on kesäharrastuksia. Uimakoulua, uimahyppykoulua, kesäleirejä, taidekursseja, retkiä ja loppuaika käydäänkin läpi huvipuistoja.
Lapset on mun mielestä aika tahdottoman ja apaattisen oloisia ja heillä ei koskaan ole hetkeäkään vapaa-aikaa, siltä ainakin vaikuttaa. Jos ovat kotona niin silloin heidän pitää tehdä läksyjä tai auttaa kotitöissä tai pakata seuraavaa harrastusta varten.
Olen miettinyt jopa lastensuojeluilmoitusta
- maanantai-iltaisin kuvataidekoulu
- tiistai-iltaisin taitoluistelu JA kuoro
- keskiviikko-iltaisin taitoluistelu
- torstai-iltaisin partio ja taitoluistelu
- perjataisin jonkinlainen seurakunnan kerho ja sen jälkeen koko perheen perheuinti
- lauantaisin tanssiharrastus
- sunnuntaisin judo
Siis ihan järkyttävää! Myös jo 3-vuotilaalla on 3-4 harrastusta viikossa.
Ja minä kun toivoin että lapset saisi kesällä edes levätä kun harrastukset jää tauolle niin TSADAA - kesällä heillä on kesäharrastuksia. Uimakoulua, uimahyppykoulua, kesäleirejä, taidekursseja, retkiä ja loppuaika käydäänkin läpi huvipuistoja.
Lapset on mun mielestä aika tahdottoman ja apaattisen oloisia ja heillä ei koskaan ole hetkeäkään vapaa-aikaa, siltä ainakin vaikuttaa. Jos ovat kotona niin silloin heidän pitää tehdä läksyjä tai auttaa kotitöissä tai pakata seuraavaa harrastusta varten.
Olen miettinyt jopa lastensuojeluilmoitusta