Olen töissä katsastuskonttorilla. Haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
On vähän hiljainen päivä.. niin jos joku asia tältä alalta askarruttaa mieltäsi, voin yrittää vastata.

En siis ole katsuri, vaan teen rekisteröintejä ja muuta toimistohommaa. Joskin katsastuspuolestakin jotain osannen kertoa.
 
"aloittaja"
Tietääkö siellä katsastajat, mikä automerkki on paras/vähiten hylkyjä? Kun työkseen käyvät autoja läpi.
Näissä on yllättävän suuret henkilökohtaiset mielipide-erot. Kun olin autoa vaihtamassa, kyselin erityisesti näiltä pidempään hommissa olleilta, että mites tää ja tää merkki, niin kovasti vaihteli katsureittain mielipide. Joskin kyllä aika hyvin ja tasaiseen kertoovat, että mistä joku tietty malli yleisimmin jää kiinni, ja mikä merkki on jokseenkin vähävikainen.
 
"meikku"
Mikä koulutus sulla on? olen haaveillut työstä katsastusasemalla! meillä mies harrastaa autoja ja sitä kautta olen pyörinyt mukana katsastuksissa /rekisteröinneissä ym.
Toinen haavetyöpaikka olisi autovahinkokeskuksella (AVK), mutta meidän kaupungissa sellaista ei ole :(
 
"vieras"
MIKÄ siinä katsastuksessa maksaa niin helkkaristi??? Aikaa kun kuitenkaan ei mene paskaakaan ja silti maksaa varmaan monen miehen tuntiliksan verran. Josta tulikin mieleeni, että mikäs sen katsastuismiehen palkka on?
 
"aloittaja"
[QUOTE="meikku";25475005]Mikä koulutus sulla on? olen haaveillut työstä katsastusasemalla! meillä mies harrastaa autoja ja sitä kautta olen pyörinyt mukana katsastuksissa /rekisteröinneissä ym.
Toinen haavetyöpaikka olisi autovahinkokeskuksella (AVK), mutta meidän kaupungissa sellaista ei ole :([/QUOTE]

Mulla ei itse asiassa ole alalle soveltuvaa koulutusta. Takana oli työkokemusta toimistosta. Jos on jossain suorittanut rekisteröintioikeudet, se olisi ainut mistä konkreettisesti hyötyisi, mutta ne voi suorittaa käsittääkseni vain alan töissä, eli autoliikkeessä tai katsastuskonttorissa :)

Mulla oli vähän samantyyppistä suhdetta alaan kun sulla ja sen hakemuksessani mainitsinkin. Ei siitä ilmeisesti haittaakaan ollut ;) ja tässä työssä itsessään siitä on ollut todella paljon hyötyä.

Kollegoista löytyy tradenomeja ja merkonomeja... mutta ainakin meillä suurempi vaikutus on ollut persoonalla.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25475133]paljonko maksaa viritetyn mopon uudelleen rekisteröinti ja muutoskatsastus? mopo siis tällä hetkellä luokitellaan kevariksi[/QUOTE]

Oletko siis katsastamassa sitä kevariksi vai takaisin mopoksi?

Jos takaisin mopoksi, niin meillä kuntokatsastus maksaisi 48,50 e. Kilpien takaisinsaaminen 11,20 e.
 
"aloittaja"
[QUOTE="aloittaja";25475164]Oletko siis katsastamassa sitä kevariksi vai takaisin mopoksi?

Jos takaisin mopoksi, niin meillä kuntokatsastus maksaisi 48,50 e. Kilpien takaisinsaaminen 11,20 e.[/QUOTE]

..ja jos otteela lukee, että täytyy muutoskatsastaa, niin silloin 54 e + 11,20 e.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25475164]Oletko siis katsastamassa sitä kevariksi vai takaisin mopoksi?

Jos takaisin mopoksi, niin meillä kuntokatsastus maksaisi 48,50 e. Kilpien takaisinsaaminen 11,20 e.[/QUOTE]

ok, kiitos. takaisin mopoksi. on viritetty niin, että luokitellaan kevariksi
 
Filu
Ois tommonen masai db mopo saatava piikkisen kilpiin. Vehkeessä on siis nytten myllynä lifan 125. Mitä pitää tehdä saadakseen kevytmoottoripyöräksi ja paljon tulee suunnilleen maksamaan?
 
pento liino
Virittämisestä on lähes poikkeuksetta väärinkäsitystä. Moottoriajoneuvo pitää virittää kokonaisuudessaa eikä pelkästään sen moottoria. Silloin se on laillinen ja valmis muutoskatsasttavaksi.i
 
"turbo"
Terve. Pitäisi saada mk1 korinen sierra katsastettua turbolle. Mitä tarvitsee autoon muuta tehdä muutoskatsastusta varten? Pitääkö auto käyttää tehopenkissä? Paljonko muutoskatsastus suurinpiirtein maksaisi?
 

Yhteistyössä