Olen todella raivoissani ja hirveän surullinen appivanhempien käytöksestä

  • Viestiketjun aloittaja tyttik.
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toki, olemme vierailleet heillä! Eikä tuota matkaa koskaan ajeta samana päivänä, yösija on tarjolla aina.

Kyse on todellakin laiskuudesta, kiinnostuksen puutteesta, haluttomuudesta tulla meille - tylsää, lapsiperhearkea?! Lapsi ei kiinnosta riittävästi, ei ole mielenkiintoa tutustua häneen? Jne. jotain tällaista.
Kirjoitat että toki olette vierailleet heillä. Aiemmin sanoit että appivanhemmat ovat nähneet vauvan kerran ja olivat ristiäisissä. Eli ette ole vauvan kanssa kertaakaan käyneet isovanhempien luona. Miten sitten olette vierailleet heillä?
 
vierailija
Miehen yli 60 vee äiti kävi katsomassa meidän perhettä Amerikassa asti. Uskon, että jos halua löytyy ja on ikävä, niin 4h ajomatka ei voi olla syy. Välillä on joutunut itsekin matkustamaan kohteliaisuudesta aika kauaskin johonkin kekkereihin, joihin ei ole huvittanut mennä. Olisiko syy jokin muu kuin välimatka?
Ulkomaan reissut sukuloinnin merkeissä on vähän eri juttu. Siinä on sukuloinnin lisäksi muutakin motiivia. Moni huonokuntoinenkin matkailee ulkomaille, vaikka pitäisi pysyä kotona.
 
Kirjoitat että toki olette vierailleet heillä. Aiemmin sanoit että appivanhemmat ovat nähneet vauvan kerran ja olivat ristiäisissä. Eli ette ole vauvan kanssa kertaakaan käyneet isovanhempien luona. Miten sitten olette vierailleet heillä?
Sisälukutaito? He eivät ole vauvan syntymän jälkeen vierailleet. Niinhän tuossa ihan selkeästi lukee.
 
vierailija
Tämä on aivan kuin meillä. Lapsenlapset eivät kiinnosta eikä heitä tulla katsomaan, meille on viiden tunnin ajomatka. Muualle kyllä isovanhemmat menevät esim. anopin siskon lapsenlapsen synttäreille (kuusi tuntia ajomatkaa) tai appiukon veljen lapsenlapsen ristiäisiin/synttäreille (viisi tuntia ajoa kun asuvat meilkein meidän naapurissa).

Meillä on ilmeisesti kyse siitä, että minä en ole kelvollinen sukuun. Näin olen tämän asian päätellyt. En jaksa enää ottaa asiasta stressiä.
 
vierailija
Sisälukutaito? He eivät ole vauvan syntymän jälkeen vierailleet. Niinhän tuossa ihan selkeästi lukee.
Ymmärsin kyllä tämän. Viestini oli tarkoitettu sarkastiseksi. Ap kehuu kuinka itse on toki vieraillut, mutta ei kuitenkaan viimeisen vuoden aikana. Silti olettaa että muut ajavat 4 tuntia suuntaansa. Yleensä nämä kyläilyt ovat vastavuoroisia ja koskee mielestäni myös appivanhempien luona käyntiä.
 
vierailija
Tämä on aivan kuin meillä. Lapsenlapset eivät kiinnosta eikä heitä tulla katsomaan, meille on viiden tunnin ajomatka. Muualle kyllä isovanhemmat menevät esim. anopin siskon lapsenlapsen synttäreille (kuusi tuntia ajomatkaa) tai appiukon veljen lapsenlapsen ristiäisiin/synttäreille (viisi tuntia ajoa kun asuvat meilkein meidän naapurissa).

Meillä on ilmeisesti kyse siitä, että minä en ole kelvollinen sukuun. Näin olen tämän asian päätellyt. En jaksa enää ottaa asiasta stressiä.
Oletko lapsellinen, eihän sillä tarvitse olla mitään tekemistä sinun kelvollisuutesi kanssa. Ihmisillä nyt on monenlaisia syitä tekoihinsa. Mietitkö itse kaikkien ratkaisujesi tarkat syyt? Et, eivätkä sitä tee toisetkaan. Miksette mene sinne samoille synttäreille, jonne mummo menee? Oletko kertonut mummolle, miten tärkeä hän on sinulle? Oletko keksinyt jonkin muun ratkaisun yhteydenpitoon?
 
Meillä samansuuntaista. Isovanhemmat (minun vanhempani) eivät juuri ole meillä kylässä käyneet, asutaan tunnin välimatkan päässä. Jos nähdään, niin se on niin, että me käydään siellä (käydään 1-2 kk välein). Lapsi ei ole koskaan ollut siellä hoidossa.

Sisko lapsineen asuu 400 km päässä mummolasta. Isovanhemmat on osallistuneet kaikkiin päiväkodin isovanhempi-lapsi tapahtumiin ja menneet hoitamaan lasta, kun ne on olleet kipeitä. Ja muutenkin vierailleet ahkerasti.

Lopputulos; Lapset ovat nyt kaikki murkkuiässä. Siskon lapset jopa pyytävät, että mennään mummollaan, meidän lapsi ei suostu lähtemään mukaan mummolareissulle, ei edes jouluna.
 
Haittaakse? - Tai jos se sinua haittaa, mikset panosta muihin sukulaissuhteisiin? Eivät asiat ole mustavalkoisia eivätkä yksinkertaisia.
En sanonut että se minua haittaisi, mutta isovanhemmat itse ihmettelevät. Me ollaan myös nähty siskon perhettä harvoin, kävivät meillä viimeksi v- 2004. Paljon useammin nähdään miehen siskon perhettä, ja serkukset siinä suunnassa ovatkin paljon läheisempiä toisilleen.
 
vierailija
Oletko lapsellinen, eihän sillä tarvitse olla mitään tekemistä sinun kelvollisuutesi kanssa. Ihmisillä nyt on monenlaisia syitä tekoihinsa. Mietitkö itse kaikkien ratkaisujesi tarkat syyt? Et, eivätkä sitä tee toisetkaan. Miksette mene sinne samoille synttäreille, jonne mummo menee? Oletko kertonut mummolle, miten tärkeä hän on sinulle? Oletko keksinyt jonkin muun ratkaisun yhteydenpitoon?
Vaikea mennä synttäreille jos ei ole kutsuttu.
 
vierailija
Lopputulos; Lapset ovat nyt kaikki murkkuiässä. Siskon lapset jopa pyytävät, että mennään mummollaan, meidän lapsi ei suostu lähtemään mukaan mummolareissulle, ei edes jouluna.
Meillä samoin. Kun lapsi pääsi ylioppilaaksi niin mummo sanoi etukäteen moneen kertaan meille vanhemmille, miten mukavaa päästä juttelemaan lapsen kanssa ja on kiva nähdä jne. Kun mummo tuli juhliin, onnitteli sankaria ja sen jälkeen ei halunnut jutella hänen kanssaan vaikka ylioppilas yritti mennä juttusille useampaan kertaan. Mummo käänsi selkänsä ja meni juttelemaan omille sisaruksilleen.
Noiden juhlien jälkeen ei ole lapsi halunnut olla missään tekemisissä mummon kanssa. Nyt mummo ihmettelee, miksi lapsi ei tule jouluna eikä lähetä enää edes sähköpostia/soita.
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
vierailija
Meillä samansuuntaista. Isovanhemmat (minun vanhempani) eivät juuri ole meillä kylässä käyneet, asutaan tunnin välimatkan päässä. Jos nähdään, niin se on niin, että me käydään siellä (käydään 1-2 kk välein). Lapsi ei ole koskaan ollut siellä hoidossa.

Sisko lapsineen asuu 400 km päässä mummolasta. Isovanhemmat on osallistuneet kaikkiin päiväkodin isovanhempi-lapsi tapahtumiin ja menneet hoitamaan lasta, kun ne on olleet kipeitä. Ja muutenkin vierailleet ahkerasti.

Lopputulos; Lapset ovat nyt kaikki murkkuiässä. Siskon lapset jopa pyytävät, että mennään mummollaan, meidän lapsi ei suostu lähtemään mukaan mummolareissulle, ei edes jouluna.
Mun vanhemmat asuu 6km päässä, mutta eivät käy meillä oikeastaan kuin lasten synttäreillä. Käytiin aiemmin monta kertaa kuukaudessa, mutta nyt en enää ole vuosiin käynyt, kun äiti antoi ymmärtää, että kävimme liian usein. Sanoin äidille, että kertoo kun haluaa nähdä lapsia. No, eipä ole kertaakaan soittanut ja pyytänyt meitä kylään. Käydään sitten juhlapyhinä. Lasten isän puolen sukuun ei olla yhteydessä. Niin joo, mun äiti hoitaa viikottain siskoni lapsia....
 
vierailija
Meillä samoin. Kun lapsi pääsi ylioppilaaksi niin mummo sanoi etukäteen moneen kertaan meille vanhemmille, miten mukavaa päästä juttelemaan lapsen kanssa ja on kiva nähdä jne. Kun mummo tuli juhliin, onnitteli sankaria ja sen jälkeen ei halunnut jutella hänen kanssaan vaikka ylioppilas yritti mennä juttusille useampaan kertaan. Mummo käänsi selkänsä ja meni juttelemaan omille sisaruksilleen.
Noiden juhlien jälkeen ei ole lapsi halunnut olla missään tekemisissä mummon kanssa. Nyt mummo ihmettelee, miksi lapsi ei tule jouluna eikä lähetä enää edes sähköpostia/soita.
Etkö nähnyt, kun mummo selän käänsi, että olisit voinut mennä vinkkaamaan höänelle, että nyt kannattaisi jutella lapsenlapsen kanssa?
 
vierailija
Toki, olemme vierailleet heillä! Eikä tuota matkaa koskaan ajeta samana päivänä, yösija on tarjolla aina.

Kyse on todellakin laiskuudesta, kiinnostuksen puutteesta, haluttomuudesta tulla meille - tylsää, lapsiperhearkea?! Lapsi ei kiinnosta riittävästi, ei ole mielenkiintoa tutustua häneen? Jne. jotain tällaista.
Aloituksessa väität, että isovanhemmat ovat nähneet lapsenlastaan kerran, siis ristiäisissä. Tässä kuitenkin väität, että olette vierailleet itse heillä. Tosiaanko? Ette näköjään ole kuitenkaan vaivautuneet vierailemaan kertaakaan heillä lapsenne kanssa, kun aloituksessa väitit, että ovat nähneet lastanne kerran. Olette siis itsekin käyneet heillä viimeksi korkeintaan yli vuosi sitten! Minustakin 4 tunnin matkustaminen päivän reissun takia on liian pitkä matka... En siis ihmettele, etteivät 1-vuotis synttäreille ole ryntäämässä.
 
vierailija
Niin, ap. kutsuitteko isovanhemmat niin, että he tulisivat teille yöksi edellisenä päivänä? Arvelitteko, että teillä olisi sen verran rauhallista, että he voisivat nukkua kunnolla?
 
vierailija
Tekosyitä noi kaikki "pitkät matkat" sun muut. Mun vanhemmat ovat lähemmäs seitsemän- ja kahdeksankymppisiä ja vierailevat monta kertaa vuodessa meillä. Matkaa tänne meille kertyy autolla, junalla ja lentokoneella sen 10+ tuntia. Kustannuksetkaan eivät ole ihan pieniä. Samoin me ollaan lähes kaikki lomat heidän luonaan Suomessa ja pidetään muutenkin tiivistä yhteyttä. Mutta ei ketään voi pakottaa tällaiseen.
 
vierailija
Ei meidänkään mummo jaksa tulla 6km matkaa meille,kun polviakin kolottaa... mutta 600km matka siskoni luokse lapsia katsomaan "menee nopsasti junassa" useamman kerran vuodessa. Pikkuisen kirpeää lapsille selitellä miksei mummo käy.
 

Yhteistyössä