Olen tekemässä eka kertaa voileipäkakkua :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse teen niin että käytän tummaa ja sekaleipää vuorotellen. Kostutan lihaliemellä. Myönnän käyttäväni yhdessä välissä kaupan italian salaattia kun en jaksa kolmatta töhnää tehdä eikä vaik kaksi tunnu hyvältä ajatukselta.
Toiseen tahnaan köntsä juustoa, vähän suolakurkkua ja ranskan kermaa ja ehkä tippa tai pari sinappia.
Toiseen palvikinkkua, paprikaa ja ranskan kermaa.
Teen yleensä aloittaen tummalla leivällä ja 5välikköä johon vuorotellen noita kolmea, sitä italian salaattia siis vain yhteen väliin.

Mä käytin hellapoliisin lihavoileipäkakku ohjetta ja tuli tosi hyvä. Ohje oli 25-30 hlölle, mut tein puolikaan version. Ekaksi voileipäkakuksi onnistui tosi hyvin, maukas.

Meillä mies tekee aina voikkarikakut juhliin. Hän laittaa täytetahnoihin pohjaksi maustamatonta tuorejuustoa (esim. Viola ) creme fraichella notkistettuna, sekaan vielä majoneesia tai voileipäpikkelsiä. Lihaksi esim. savupororouhetta ja kalavaihtoehtoon vaikka kylmäsavulohta pieneksi silputtuna. Leivän kostutus liha- tai kasvis- tai kanaliemellä, leipää maun mukaan vaihdellen vaaleampaa ja tummempaa. Päälle täytteen pohjatahnan tyyppinen levitettävä "kuorrute " ja koristeeksi laitamme yleensä vain kirsikkatomaatin ja viinirypäleen puolikkaista jotain kuvioita.

Yhteistyössä