V
"vilperin äiti"
Vieras
miten mahdoton erityislapseni ( ADHD ja autismi, poika ) on koulussa ollut.
Noh tällä viikolla oli jälleen palaveri missä olivat paikalla erityisope, 1 luokan ope ja sairaalasta 2 tätiä.
Sairaalan tädit katsoivat noin 2 tuntia lapsen tekemisiä ja sen jälkeen oli palaverin aika.
He olivat sitä mieltä, että lapsi tahallaan tekee kaikenlaisia pieniä temppujaan ja kyse ei ole lainkaan autistisesta tavasta. Heidän mielestään lapsi hakee myös huomiota tempuillaan. Olivat myös sitä mieltä, että lapsi haluaa tehdä omalla tavallaan asiat ja vie haluamansa asian loppuun asti. Lopuksi he sanoivat, että tämä temppujen tekeminen on nyt saatava loppumaan.
Toinen ongelma lapsella on edelleen se, ettei hän koulussa haluaisi tehdä koulutehtäviä, vaan haluaisi kaikki tehtävät tehdä läksyinä kotona. Tuostakin ekaluokan ope sanoi, että tuon on loputtava, koska koulussa on tehtävä tehtäviä ja niitä tulee yhä enemmän kuin ylemmille luokille mennään. On alusta pitäen opittava tekemään tehtäviä, muuten ollaan vaikeuksissa.
Ongelmana minusta tässä on myös se, että lapsi ei pidä ryhmäavustajasta ja lapsi mielellään tykkää kaikkia ikävyyksiä hänelle järjestää. On mm; tällä viikolla yrittänyt rikkoa avustajan silmälasit. Tuosta olin kyllä vihainen lapselle, että noin et saa ikänä tehdä. Olen myös jutellut lapselle, että vaikka kaikista ihmisistä ei niin pitäisikään, niin kaikkien kanssa on tultava toimeen. Et saa kiusata ryhmäavustajaa.
Vaan edelleen eniten mietin sitä, että miten lapsen temppujen tekemisen saisi koulussa loppumaan? Kun ei hän täällä kotona sekoita paikkoja, riko mitään tavaroita, heittele tavaroita jne jne. On oikein rauhallisesti ja kiltisti. Oikein ihmettelen miten hän on niin mahdoton riiviö koulussa.
Toivottavasti saisimme jossakin vaiheessa lapselle sen hlö.koht. avustajan, jos se sitten vähän rauhoittaisi tätä tilannetta.
Noh tällä viikolla oli jälleen palaveri missä olivat paikalla erityisope, 1 luokan ope ja sairaalasta 2 tätiä.
Sairaalan tädit katsoivat noin 2 tuntia lapsen tekemisiä ja sen jälkeen oli palaverin aika.
He olivat sitä mieltä, että lapsi tahallaan tekee kaikenlaisia pieniä temppujaan ja kyse ei ole lainkaan autistisesta tavasta. Heidän mielestään lapsi hakee myös huomiota tempuillaan. Olivat myös sitä mieltä, että lapsi haluaa tehdä omalla tavallaan asiat ja vie haluamansa asian loppuun asti. Lopuksi he sanoivat, että tämä temppujen tekeminen on nyt saatava loppumaan.
Toinen ongelma lapsella on edelleen se, ettei hän koulussa haluaisi tehdä koulutehtäviä, vaan haluaisi kaikki tehtävät tehdä läksyinä kotona. Tuostakin ekaluokan ope sanoi, että tuon on loputtava, koska koulussa on tehtävä tehtäviä ja niitä tulee yhä enemmän kuin ylemmille luokille mennään. On alusta pitäen opittava tekemään tehtäviä, muuten ollaan vaikeuksissa.
Ongelmana minusta tässä on myös se, että lapsi ei pidä ryhmäavustajasta ja lapsi mielellään tykkää kaikkia ikävyyksiä hänelle järjestää. On mm; tällä viikolla yrittänyt rikkoa avustajan silmälasit. Tuosta olin kyllä vihainen lapselle, että noin et saa ikänä tehdä. Olen myös jutellut lapselle, että vaikka kaikista ihmisistä ei niin pitäisikään, niin kaikkien kanssa on tultava toimeen. Et saa kiusata ryhmäavustajaa.
Vaan edelleen eniten mietin sitä, että miten lapsen temppujen tekemisen saisi koulussa loppumaan? Kun ei hän täällä kotona sekoita paikkoja, riko mitään tavaroita, heittele tavaroita jne jne. On oikein rauhallisesti ja kiltisti. Oikein ihmettelen miten hän on niin mahdoton riiviö koulussa.
Toivottavasti saisimme jossakin vaiheessa lapselle sen hlö.koht. avustajan, jos se sitten vähän rauhoittaisi tätä tilannetta.