Olen sairastanut vesirokon lapsena mutta nyt mulla on se taas!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaaaaa

Vieras
Lapsella on vesirokko ja löysin itseltä tänään yhden näppylän. Lisäksi mulla on pahoinvointia ollut nyt illalla, kuvotusta.
Kysymys kuuluu, että tarttisko nyt sit aloittaa se asikloviirilääkitys? Ja toinen kysymys on, että voiko tauti kulkeutua meillä kylässä olleen vesirokon sairastaneen lapsen välityksellä hänen äidilleen, joka on raskaana?

Mä pelkäsin kuollakseni, että saan vesirokon hääpäiväkseni, kun en ole sitä sairastanut ja siskon lapsella oli viikkoa ennen häitä.

Näin näpyn jalassani kaksi päivää ennen häitä ja sain heti pahoinvointikohtauksen ja huimasi ja olin ihan varma että sairastun ja olen rokossa hääpäivänäni.

No, ei ollu rokkoa. En sairastunut. Se näppy oli joku vaan ja pahoinviointi ja huimaus kai jotain oman pään tuotetta.

Oli lopulta tosi kivat häät. :)

Lapsella on vesirokko ja löysin itseltä tänään yhden näppylän. Lisäksi mulla on pahoinvointia ollut nyt illalla, kuvotusta.
Kysymys kuuluu, että tarttisko nyt sit aloittaa se asikloviirilääkitys? Ja toinen kysymys on, että voiko tauti kulkeutua meillä kylässä olleen vesirokon sairastaneen lapsen välityksellä hänen äidilleen, joka on raskaana?
Kyllä sen voi sairastaa toistamiseen, ei tosin kovin yleistä- <mikä olisi syy että tarvitsisit lääkityksen? ei rutiinisti ainakaan, mutta jos on jotain muita syitä (esim. syöpähoidot tms,) niin sitten lääkäriin arvioitavaksi.
Ei voi vesirokon sairastanyt lapsi kuljettaa sitä äidilleen (jollei sairastuisi itse toistamiseen, mutta yleisesti lähdetään perusolettamuksesta että näin ei käy)

Yhteistyössä