Olen raskaana ja tuntuu helkatin pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari nyt tosi harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari nyt tosi harmaana...

Vieras
Odotan meille toista lasta syntyväksi ja koko raskaus aika on nyt menny vain tapellessa...
Tuntuu niin pahalta kun koko raskaus aika on menny ihan hukkaan ku tuntuu vaan niin pahalta.
Totta kai rakastan tätä lasta mutta säälittää millaseen perheeseen se tulee syntymään ;(

Ajattelin aikani kuluks käydä valokuvia läpi ja valkata sieltä ne jotka menee kehitykseen...
No en löytäny tietokoneen kovalevyä. Kysyin mieheltä ku tuli ruokatunnille et tietääkö se... "Vitustako minä tiiän, en oo koskenu" No kysyin vaan et jos se olis sattunu näkemään...

Sitten mies pistää kodinhoitohuoneen oven monesti lukkoon, se lukko siinä on aika jäykkä enkä mä aina oikeesti jaksa vääntää sitä auki...
Oon sanonu monta kertaa ettei laittas sitä kiinni ku pitää mun päivällä siellä käydä ku vien koiran ulos tai jos haluan pestä pyykkiä tms...
Niin nytki ku pyysin sitten miehen käydessä kotona et avaa sen ku en ole taaskaan koko päivänä sinne päässy...
Niin saa vain kuulla " Vittuako mäkiset siellä" Tai sitten tätä sen niin hauskaa huumoria "Vittu väännä sitä lukkoa, käytä voimaa..."

Nää nyt on pikku juttuja mut mulla tuntuu niin pahalta ku se aina vaan tiuskii... Millon saan kuulla olevani vittumainen lehmä, ja just tommosta "Pietä vittu pääs kiinni"

Tai niinku eilen. Mies lähti käymään kaupassa ja lähti niin vittuuntuneena sinne... Lähtiessä alko vittuilemaan että no mitä ruokaa sille rouvalle pitää tuoda...

Monesti ku miehen ostamat ruuat on tyyliin jotain nakkeja, makkaraa, nugetteja, valmis liha (nahka!)pullia... Ranskalaisia...
Oon koittanu sille tolkuttaa ettei lapselle voi tommosia syöttää, ei se nyt välissä haittaa mut niissä on helkatisti suolaa ja kaikkee...
Mä ku olen kerta kotona niin haluaisin et meillä tehtäs ihan oikeeta ruokaa...
Toi se eilen lisäks jauhelihaa mut ei niinku sen vertaa raksuttanu et olis tuonu vaikka perunoita, jotain kasviksia tai muuta... Tympiii jotain makaroonia aina syödä...
Aika yksipuolista ruokaa...

Salaattia ei juurikaan suostu kaupasta tuomaan ku se on niin kallista kuulemma... Ärsyttää tommonen.
Mä haluaisin raskaana ollessa etenki koittaa syödä terveellisesti ja tarjota lapsellekki hyvää ruokaa...

Ja ku pyydän niin saan vaan kuulla vittuilua...

Kauhee romaani ja täyttä paskaa koko teksti... Tuntuu vaan niin pahalta että kun raskausaika pitäs olla onnellista aikaa...
Mut meillä se tuntuu olevan jotain ihan muuta....

Esikoisen synnytyksestä jäi huonot muistot ja olen miehelle sanonut että haluaisin mennä synnärille tutustumaan ja juttelemaan kätilön tms. kanssa mut mieshen mielestä se tuntuu olevan turhaa... Onk kyllä lähössä mut voi veikata kuinka monta kertaa sekin reissu siirtyy sen takia kun miehelle ei muka käy se ajankohta tms.

laitoin tiskejä ja ku sanoin et älä laita sitä ovea kiinni ja mies tapansa mukaan vaan auko päätänsä...
Niin sanoin suoraan sille et meillä on pojan kanssa ollu tänään täällä niin mukavaa että älä kuule viitti tulla kotiin vaan kärtyämään...
Niin sainki vastaukseksi kuulla kuinka tulee vain pojan takia...

Onko tällä suhteella mitään toivoa enää...

Miks sä oot siellä?En mä jäis kuuntelee ja kattelee tollasta vaan pakkaisin mukulan ja vaatteet ja lähtisin, yleensä se pieni ero tekee hyvää ja palauttaa kummasti toisenkin maan pinnalle..

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Ei se sun ukkos ole selvännäkijä, laittaisit sille kauppamatkaan asiallisen ostoslistan seuraavan päivän ruokia varten. Teet sitten ruuat silleen, että ukko saa sitä kotiruokaa töistä tullessaan. Ukollas on vissiin vähän huonot käytöstavat, mut ei sun auta sen kotiin raahaamista ostoksista valittaa jos et oo listaa matkaan laittanut.

• Tykkää
Miksi ihmeessä olet tuollaisen paskakasan kanssa? Nyt vähän itsekunnioitusta peliin nainen, tuollaisella ukolla et tee yhtään mitään!
P.S. Käytkö itse koskaan kaupassa? Vai etkö jostain syystä pääse käymään? Pääsetkö ylipäätään mihinkään koskaan?

• Tykkää
kuulostaa kamalalta! kysy siltä haluaako se edes koittaa pelastaa suhdetta, jos haluaa niin menette perheneuvolaan keskusteleen. jos vastaus on ei. niin sitten ei ole mitään muuta ratkasua kun erota.
et sä eikä sun lapset voi elää' tuollaisessa ilmapiirissä. mulle tuli tosi paha mieli sun puolesta kun luin tuota,ei kukaan ansaitse tuollaista.

No ei tää sillon tällästä ollu kun lasta yritettiin

Oliko mies siis ennen ihan tavallisesti käyttäytyvä mies joka näytti välittämisensä, vai käytännössä tympääntynyt ja välinpitämätön muttei kiroillut yhtäpaljoa?

Halusiko mies kanssa toista lasta?

Jos mies on ollut hyvä kumppani aiemmin niin eikö sen kanssa pysty nyt juttelemaan, sanoa vain suoraan että mikä sua vaivaa.

Nyt puhutte noi asiat heti miehen kanssa läpi, kahdestaan, ilman häiriötekijöitä. Ei toi oo mitään järkevää elämää tollanen, kauheen kuluttavaa löysässä hirressä roikkumista! Molemmille asennemuutos tai sitten mietitte jatkoa tarkkaan.

Onko teistä normaalia, että mies karjuu vaimolleen pidä vittu pääs kiinni? Mun mies ei oo ikinä puhunu mulle noin rumasti.

Ensinnäkin, miksi et käy itse kaupassa? Ja osta mitä tarvit. Sen verran voin itse sanoa siihen, että salaatit ym. tulee kalliimmaksi. Täyttää sontaa! Meillä vältellään lisäaineita täydellisesti. Mitään missä on lisäaineita ei osteta ja meillä menee paljon vähemmän rahaa ruokaan, entäkuin aikana jolloin ostettiin lisäaineellisia tuotteita.

Sitten itse sun asiaan.. Aika pahalta kuulostaa, ukolla stressiä töissä? Itse en jaksaisi tuollaisessa "suhteessa" olla :/

Ei se sun ukkos ole selvännäkijä, laittaisit sille kauppamatkaan asiallisen ostoslistan seuraavan päivän ruokia varten. Teet sitten ruuat silleen, että ukko saa sitä kotiruokaa töistä tullessaan. Ukollas on vissiin vähän huonot käytöstavat, mut ei sun auta sen kotiin raahaamista ostoksista valittaa jos et oo listaa matkaan laittanut.

No mä monesti laitanki listan tai sitten jos on vähän niin sanon kyllä et ostaa ruokaa ja niitä kasviksiaki... ja painotan ettei mitään einespaskaa...

Mut monesti siltiki ne salaatit jää kauppaan

No ei tää sillon tällästä ollu kun lasta yritettiin

No jos homma on aiemmin ollut täysin erilaista ja miehen käytös nyt vasta muuttunut, niin olisi kyllä vakavan keskustelun paikka! Ja jos ei suostu keskustelemaan, niin otat tosiaan tavarat ja lähdet hetkeksi jonnekin lapsen kanssa (vaikka vanhemmillesi tms.) Täytyyhän tohon nyt joku syy olla tai joku tolkku tulla!

Etkö pääse ite kauppaan? Ja jos et pääse niin laita miehelle kauppalappu mukaan, ei se muuten tiedä mitä ostaa.

Kysy mieheltä suoraan (nalkuttamatta), onko sillä jotain murheita, huolia tai stressiä. Ihan ystävällisesti. Sano, että olet huolissasi että onko hänellä kaikki hyvin. Älä siis sano tyyliin "miks sä aina tiuskit", vaan kysy ainoastaan noin.

[QUOTE="mie";24020392]No jos homma on aiemmin ollut täysin erilaista ja miehen käytös nyt vasta muuttunut, niin olisi kyllä vakavan keskustelun paikka! Ja jos ei suostu keskustelemaan, niin otat tosiaan tavarat ja lähdet hetkeksi jonnekin lapsen kanssa (vaikka vanhemmillesi tms.) Täytyyhän tohon nyt joku syy olla tai joku tolkku tulla![/QUOTE]

tähän peesi ja tohon ettet itse jaksa edes kauppaan lähteä niin oletko kenties itse esim masentunut johon miehesi reagoi noin ikävästi?

mies käy kaupassa koska meillä ei ole ku yks auto... :/ Kyllä mä välissä käynki mut en aina oikeesti jaksa lähtee...

Teillä ei sitten ole kauppaa lähietäisyydellä ja julkiset ei kulje? Sori, mun on vaan aina ollut vaikea ymmärtää naisia jotka muuttaa perheineen jonnekin ihmeen korpeen mistä ei pääse minnekään liikkumaan ja se ainoa auto on miehen käytössä.

Miehen kielenkäyttö on törkeää, mutta jos sä siis laitat ruuat niin tottakai sun täytyy miehelle laittaa kauppaan kunnon ostoslista mukaan. Ei se mies joka itse muuten elelisi makkaroilla ja eineksillä voi noin vain keksiä päästään mitä vaimo mahtaisi ehkä laittaa ruuaksi ja mitä siihen tarvitaan.

Mikset muuten jaksa lähteä? Onko raskaus jo ihan viimeisillään tai oletko muuten kipeä? Jos ilman mitään parempaa syytä olet kuukausia lojunut kotona valittaen ettet jaksa tehdä mitään niin sekin voi ärsyttää miestä.

• Tykkää
Meillä ei ole ku yks auto ja miehellä enemmän rahaa niin siks hän suurimmaks osaks hoitaa kaupassa käynnit. Musta on turhaa et pitää ajella edestakasin (jos siis mä aina hoitasin kaupassa käynnit) ku mies kuitenki ohi ajaa

No mä monesti laitanki listan tai sitten jos on vähän niin sanon kyllä et ostaa ruokaa ja niitä kasviksiaki... ja painotan ettei mitään einespaskaa...

Mut monesti siltiki ne salaatit jää kauppaan

Laittaako mieskin teillä ruokaa?

Mun miehellä on muutamia bravuureita mitä tekee mutta mä hoidan varmaan 90% ruuanlaitosta. Jos mä sanon miehelle että toisi kaupasta ruokaa niin se haluaa kyllä listan tarvikkeita tai muuten tuo eineksiä.