Olen raskaana ja ruoka ei kertakaikkiaan maistu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muunmuassa tänään olen ollut taas pitkän päivän liikenteessä. Ja olen syönyt aamulla puuron (jotta jaksoin mennä töihin enkä pökerry) ja töissä evääksi täyetyn sämpylän. Niin ja töistä matkalla seuraavaan paikkaan yhden paussi välipalakeksin. Noilla eväillä koko päivä ja ei vaan nälkä. Sitten kun syön vedän hedelmiä ja marjoja. Joskus uppoaa salaatti.

Onko miten vaarallista? Ja miksi mulle ei vaan maistu ruoka? Ennen tykkäsin herkuista ja sipseistä mut nyt ei nekään hotsita.

Minulla viikkoja 13+4 ja minullakin paino laskee. Huono olo ollut mutta en ole oksentanut. Edellisessä raskaudessa ei pahoinvointia ja paino laski silti viikolle 20 saakka. Vauva painoi syntyessään 3550g ja paino nousi minulla reippaat 7kg.

Taidat oottaa tyttöä :) Ja koitahan syödä, että prinsessallekin riittää ravintoa! Onnellista odotusta! t: Juuri plussannut, jota tekee jo nyt taas mieli pizzaa.. (sama viime raskaudessa)

Mäkin sanoisin, että hyvä vaan ettei suolainen ja rasvainen ruoka maistu. Koita kuitenkin kellon kanssa pitää huolta, että tulee syötyä niin ettei verensokeri liikaa laske. Siis terveellisesti. Ei kaikki lihoa 30 kg raskaana ollessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Minulla viikkoja 13+4 ja minullakin paino laskee. Huono olo ollut mutta en ole oksentanut. Edellisessä raskaudessa ei pahoinvointia ja paino laski silti viikolle 20 saakka. Vauva painoi syntyessään 3550g ja paino nousi minulla reippaat 7kg.

En kärsi edes huonosta olosta. Paitsi ekoilla viikoilla. Mutta oksensin satunnaisesti joten siitä se ei voi johtua. (siis painon lasku)

Mietin vain että voiko vauvasta tulla normaali kokoinen ja terve jos äidille ei maistu kuin hedelmät ja marjat ja hän vaan laihtuu :(

Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Taidat oottaa tyttöä :) Ja koitahan syödä, että prinsessallekin riittää ravintoa! Onnellista odotusta! t: Juuri plussannut, jota tekee jo nyt taas mieli pizzaa.. (sama viime raskaudessa)

mä kun odotin tota esikkoa (hän on tyttö) mulla oli nälkä 24/7 ja voin todella pahoin. Pyörtyilin ja kaikki meni alas mitä eteeni sain. Eli tää on vähän erilaista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä kun odotin tota esikkoa (hän on tyttö) mulla oli nälkä 24/7 ja voin todella pahoin. Pyörtyilin ja kaikki meni alas mitä eteeni sain. Eli tää on vähän erilaista :)

jatkaa.. joten mä taasen olen veikannut poikaa

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Mäkin sanoisin, että hyvä vaan ettei suolainen ja rasvainen ruoka maistu. Koita kuitenkin kellon kanssa pitää huolta, että tulee syötyä niin ettei verensokeri liikaa laske. Siis terveellisesti. Ei kaikki lihoa 30 kg raskaana ollessaan.

Siksi mua hieman pelottaakin koska esikon kanssa mun hempapri oli niin huono (89) että työn verensokeri oli niin alhaien syntyessään että hän joutui kolmeksi päiväksi tippaan :(

Mulla on molemmissa raskauksissa alku mennyt niin että ruoka ei maistu sitten millään... (esikoinen poika). Puoleenväliin saakka paino laskenut molemmilla kerroilla eikä pahoinvointia oo ollut. Esikoisesta sitten lopulta kuitenkin tuli 14kg... ja tässä tokassa on nyt loppua kohden ruoka alkanut maistua vähän liiankin hyvin :D

No oiskohan nyt sitten prinssi kuitenkin ;) Mutta koita syödä!! Eikö edes salaatit/keitot uppoa?

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mulla on molemmissa raskauksissa alku mennyt niin että ruoka ei maistu sitten millään... (esikoinen poika). Puoleenväliin saakka paino laskenut molemmilla kerroilla eikä pahoinvointia oo ollut. Esikoisesta sitten lopulta kuitenkin tuli 14kg... ja tässä tokassa on nyt loppua kohden ruoka alkanut maistua vähän liiankin hyvin :D

No aikalailla oot saanut mursuta et oot saanu 14kg lisää jos kerta puoliv'liin saakka laihduit..

oletko sä pyöreä/ylipainoinen?

No oiskohan nyt sitten prinssi kuitenkin ;) Mutta koita syödä!! Eikö edes salaatit/keitot uppoa?

Salaatti satunnaisesti. Kanasalaattia olen parina päivänä syönyt.

Niin ja toisina päivinä maistuu ruoka mut sit taas kausia kun ei yhtään.

Jatkan vielä sen verran että vaikka painoni onki puoleen väliin saakka ollut laskusuuntaista niin nytkin kun viikkoja on kohta 14 niin hemoglobiini on 145. Se on aina ollut tosi hyvä, ei tarvitse rautaa syödä. Synnytystä seuraavana päivänä oli viimeksi 130 tai 135.

Ja tuosta sukupuolijutusta. Omalla kohdallani takana on kaksi erilaista raskautta, ekassa söin varsinkin loppuajasta kuin sika, kärsin turvotuksesta ja paino nousi paljon, toisessa ei ruoka maittanut samaan tapaan, paino ei noussut paljon (vaikka laihduinkin siinä välissä entisiin mittoihin) ja mitään turvotuksia ei ollut. Ekasta oli kauheasti mielitekoja, toisesta ei. Tyttöjä molemmat. Nyt tässä komannessa olen ollut huonovointinen ja ruoka ei todellakaan ole maittanut mutta pakosta olen pystynyt syömään jonkin verran. Lähinnä voisin elää pelkällä appelsiinimehulla. Saa nähdä kumpaa sukupuolta tämä on, en osaa veikata mutta huhtikuussa rakenneultrassa näkee jos näkee. Viimeistään elokuussa kun syntyy. Vaikka kyllä uskon että joku vaisto vielä asiasta tulee. Edellistä sanottiin ultrassa pojaksi, sillä näki lääkäri pippelin mutta ainuttakaan pojan vaatetta en ostanut, ja tyttöhän se olikin :)

Yhteistyössä