Olen raskaana.. ja ostin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhlä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höhlä

Vieras
joo, aurajuustoa ja teho juomaa. ja vasta kun olin syönyt ja juonut niitä niin muistin että eihän niitä saisi syödä. Olen ihan alkutaipaleella raskaudessa, viikkoja 5 tai jotain.. en edes tiedä.

Tuskinpa tuo nyt mitään vahinkoa on saanut aikaiseksi kuitenkaan. Itsekin olen syönyt aurajuustoa silloin tällöin esim. pizzassa ja muistaakseni se oli ihan "hyväksyttyjen" listallakin.
Mun on tehnyt ihan hirveesti mieli Batteria jo pidemmän aikaa, mut siitä en tiedä voisko tölkin silloin tällöin juoda (nyt rv 25)

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Nooo tosiaan siis Valion Aurajuustoa saa syödä mielin määrin - sen maito on pästoroitu. Kun taas ulkomaisten sinihomejuustojen ei - eli niitä vältä :saint:

Näinpä :) Olisikos peräti niin, että Suomessa tuo pastöroidaan lähes kaikki juustot. Pakkauksesta voi sen kuitenkin ihan lukea. Itse rakastan juustoja ja olen niitä hyvillä mielin syönyt, jos pakkauksessa lukee pastöroitu.

T. Ex-juustovastaava :xmas:

mäki raskaana ollessa ostin mehua ja kotona tarkemmin kattelin sitä purkkia niin se oli jotain energiajuomaa mehupurkkiin pakattuna... no join sen vasta sitten synnytyksen jälkeen ku raskaana en uskaltanu eli n. parin kuukauden päästä :laugh:

Sit jos näitä alkais kattoo tooosi tarkasti niin tietyt mehut b-vitskulla on kiellettyjä, kevytlimut myös...

Se joka sanoi et kohtuus kaikessa ni puhui asiaa!

Pääasia että raa'at kalat ja lihat, vakuumipakatut, yms. jätät rauhaan. Nykyään jo saa vähän syödä suositusten mukaan maksamakkaraakin :)

Mä oon yrittäny ite muistaa pestä vihannekset, marjat ja perunat hyvin, yms. Tuorejuustot(just Violat,yms.) on pastöroituja, mutta siis pidemmän aikaa kaapissa ollutta ei tietty kantsi syödä kun ne bakteerit lisääntyy.

Ekaa oottaessa olin ihan vainoharhanen näistä, nyt vähän rennommin ottanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sit jos näitä alkais kattoo tooosi tarkasti niin tietyt mehut b-vitskulla on kiellettyjä, kevytlimut myös...

A-vitamiini on se, jonka yliannostusta pitää varoa. Kevytlimut eivät ole kiellettyjä.

just se, sori :)

joo, siis laittilimut on kiellettyjä, tietyt ainakin. Eli siis joissa on tiettyjä makeutusaineita; sakariinia, syklamaattia...

A-vitamiini on se, jonka yliannostusta pitää varoa. Kevytlimut eivät ole kiellettyjä.

just se, sori :)

joo, siis laittilimut on kiellettyjä, tietyt ainakin. Eli siis joissa on tiettyjä makeutusaineita; sakariinia, syklamaattia...

ne ei oo ne laittilimut, vaan ne makeutusaineet ;) noita ei oo juuri missään limuissa, onneksi.

Yhteistyössä