Olen raskaana ja mieheni petti! * Homeiset pyykit*

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Sori, oli pakko vaihtaa otsikko koska muuten ei kukaan nähtävästi lue aloitustani..
Ja se alkuperäinen otsikko oli: NYT APUA!! Vaatteet haisevat homeelle. :(

Pojan paita oli kostunut ja unohtunut pyykinpesukoneeseen pariksi päiväksi. Paita haisi sellaiselle kostealle homeelle. Ajattelin sitten samalla pestä kaikki muutkin pojan vaatteet ja nyt kaikki puhtaat vaatteet haisevat HOMEELLE! :x

Homeenhaju lähtee kuulemma etikalla jota käytetään huuhteluaineena. Kävin jo Marttojen sivuilla ja täältäkin etsin haun avulla apua, mutta ei löytynyt vastauksia :( . Eli:

1) Kuinka paljon laitan etikkaa sinne huuhteluainelokeroon? Tarkka mitta olisi kiva, ei esim. "loraus"

2) Kaapissa ei ole tavallista etikkaa. Käykö omenaviinietikka tavallisen sijasta?

3) Täytyykö laittaa myös hieman pyykinpesuainetta mukaan vai laitanko vain pelkän etikan?

4) Auttaako (omenaviini)etikka todella homeen hajuun vai mitä minun pitäisi pyykille tehdä? Liottaa yön yli etikassa ja sitten vasta pestä? Kuinka paljon liotusveteen sitä etikkaa laitetaan?

Kiitos jo etukäteen jos viitsitte vastata uusavuttomalle pyykkääjälle :ashamed: .

Minä olen ihan liottanut haisevia vaatteita etikkavedessä. Ämpäriin vettä ja runsaahkosti etikkaa ja ainakin seuraavaan päivään olen antanut liota. Liotuksen jälkeen normaali konepesu. Voi olla että auttaa tai sitten ei. Sitä homeista paitaa en ehkä laittaisi enää muun pyykin sekaan. Kenties liottaisin ja pesisin erikseen. Pelkkä etikkalorauksen laittaminen huuhteluainelokeroon tuskin auttaa.

Mä en osaa sua auttaa sun ongelmassa, mut sä oot ihana! :laugh:

Mä kokeilisin tohon homeeseen dynamiittia, kuten myös siihen pettävään mieheen ;)

T: "kotitalousihme", joka ei saa kakkua irti kakkuvuoasta...

Syy ei ollutkaan ehkä lapsen paita vaan koneesta löytyi myös miehen kalsarit. Ne kastuivat juhannuksena läpimäriksi kun mieheni kävi ne päällä uimassa. Äijä oli heittänyt ne koneeseen pojan kostan paidan päälle...Otin ne pois koneesta ja laitoin sitä omenaviinietikkaa pojan pyykin huuhteluaineeksi. Mies saa lähteä kauppaan ostamaan väkiviinaetikkaa ja liotan pojan vaatteet vielä yön yli.

:o mä aattelin,et MITÄ VITTUA SE VELIPOIKA ON MENNYT TEKEMÄÄN :headwall: :kieh:

no..mut mä en osaa kyllä sanoa tuohon homejuttuun muuta,kun et eks piimäkin auta homeeseen ja hiivaan :whistle:
mä silti liottasin ne pyykit siinä etikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:

no..mut mä en osaa kyllä sanoa tuohon homejuttuun muuta,kun et eks piimäkin auta homeeseen ja hiivaan :whistle:

:laugh: Juu, oli pakko laittaa raflaava otsikko että saa lukijoita. M lähtee nyt Siwaan etikkaotoksille ja toivotaan että nuo vaatteet saa vielä pelastettua. Oli meinaan parhaat vaatteet pesussa. :/

Koita kloritea jollei etikka auta. Löysin tämmöisen ohjeen:

Käyttöohje
Klorite annostellaan kylmään veteen. Tahrojen poisto valkoisista vaatteista; annostus 0,5 dl / 5 dl vettä (1:10). Huom! Laimentamatonta ainetta ei saa kaataa suoraan vaatteille. Värjääntyneet tai kellastuneet valkopyykit (frotee, puuvilla, pellava) saa valkoisiksi Kloritella annostuksella 1...2 dl Kloritea pyykkikoneen esipesuohjelmaan ja jatketaan ohjelma loppuun pääpesuohjelmalla. Maksimilämpötila 60°C. Poistettaessa hometta annostus 5 dl / 5 ltr vettä ja vaikutusaika 15 min. Harjaa mekaanisesti ja huuhtele.

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:

Onneks tarkistit ennen ko lähit lynkkaamaan. :laugh: Tuo etikka muuten se toimivin varmasti homeeseen.

Yhteistyössä