Olen raskaana... en tiedä miten kerron miehelle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmuli

Vieras
Eilen ja tänään olen tehnyt testit... en voinut uskoa todeksi. Meillä jo 2 lasta, 3 vuotias ja 8kk.

Lapsiluvun piti olla täysi, ehkäisy ollut käytössä.

En tiedä oikein omia ajatuksianikaan, ihan sekaisin olen. Pelkään miehen reagointia, en tiedä miten kerron hänelle.

Aborttia en halua, joten se on vain totuttava ajatukseen, mutta tuntuu tulevaisuus nyt hyvin raskaalta....

Kerrot vaan niin kuin asia on. Ei se sun syy ole, muista se. Jostain luin että jopa 15 naista sadasta kondomia ehkäisynä käyttävästä tulee vuoden sisällä raskaaksi. :/ Tuon tiedon jälkeen vaihtui meillä ehkäisymenetelmä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Kerrot vaan niin kuin asia on. Ei se sun syy ole, muista se. Jostain luin että jopa 15 naista sadasta kondomia ehkäisynä käyttävästä tulee vuoden sisällä raskaaksi. :/ Tuon tiedon jälkeen vaihtui meillä ehkäisymenetelmä.

Joskus vaan ihmetyttää miks ne monet kumia käyttäneet ja siitä raskaaks tulleet (en meinaa ap:ta ) on ns. paskoja tapauksia...

Mulle kyllä olis kelvannu ylläri mut ei oo tullu vastaan

ällä panttaa tietoa vaan kerro hänelle. kyllä mieli voi muuttuakin. ja onhan siinä aikaa kypsytellä. oma mieheni on täysin kielteinen sille että meille tulis lisää lapsia mutta jos ehkäisy pettäis niin olen myös täysin varma, että hän lapsen hyväksyisi... sitten kun vauva syntyy niin vaik molemmat sterilisaation. voimia ja iloa!

Eräällä läheisellä oli samankaltainen tilanne, lapsi jo muutama, nuorin aika pieni, ja niitä ei pitänyt hankkia lisää, ainakaan heti. Nainen odotti menkkoja että oltais kierukka laitettu. Eipä koskaan näkyny...

Kyllä se siitä. En ole kuullu koskaan kenenkään sanovan, että olis katunu sitä että piti lapsensa. Ihana nyytti sieltäkin tulee, vaikka aluksi voi tuntua vaikealta kun on jo asennoitunut siihen, että lapset on jo tehty.

Kerrot rohkeasti miehellesi, ja salli hänen ensirektion olevan ihan mitä tahansa, älä kiinnitä liikaa huomiota siihen. Ensireaktiot voivat välillä olla vähän huonoja, mutta kyllä se hänenkin "vahinkonsa" oli, ja hän varmasti ymmärtää tämän pienen totutteln jälkeen.

Onnea :flower: Toivotaan tervettä lasta!

Kiitos vastauksista!!

Mies nyt nukkuu tuolla sängyssä iltavuoron jälkeen, mutta kai se on sitten vaan kerrottava kun hän herää...

Tiedän, että ensireaktio voi olla millainen vaan ja melkein pitäisi sulkea korvat siltä, että en ota itseeni tai vedä herneitä nenuun.

Olenhan nyt itsekkin tässä 2 päivän aikana saanut jo asiaa miettiä ja pyöritellä ja enää ei pelota niin paljoa kuin plussan tullessa. Jos se miehelläkin helpottaisi kun saa asiaa ensin vähän vatvoa :)

Mä en kyllä jaksa ymmärtää näitä parisuhteita, että ei uskalleta kertoa miehelle, että on raskaana. :headwall: Kyllä se on ihan milempien "vika" jos niin on päässyt vahingossa käymään. Mulle ei tulis mieleenkään, että mun tarttis miettiä, miten asiasta kertoisin mun miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mä en kyllä jaksa ymmärtää näitä parisuhteita, että ei uskalleta kertoa miehelle, että on raskaana. :headwall: Kyllä se on ihan milempien "vika" jos niin on päässyt vahingossa käymään. Mulle ei tulis mieleenkään, että mun tarttis miettiä, miten asiasta kertoisin mun miehelle.

Samoilla linjoilla. Todennäköisesti todettaisiin yhdessä, että vahinko pääsi käymään, mutta lapsi on kuitenkin tervetullut.

Kyllä te pärjäätte, voimia sinulle!

Yhteistyössä