olen pimittänyt asiaa mieheltäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerä

Vieras
Olen polttanu tupakkaa muutaman kerran salaa mieheltäni sen jälkeen kun lopetin polttamisen. Mieheni lopetti myös, lopetin siis ensin ennen häntä ja jatkoin polttamista viikonloppusin kunnes lopetin senkin aikalailla miehen painostuksen takia. Uhkaili ettei voisi katella sellasta tyttöystävää joka polttaa ja jatkuvasti kyttäs ja kyseli monta tupakkaa, monta hatsia (jos olin jossain viikonloppuna). Ja jos olin polttanu, oli se päivä täysin pilalla ja vähintään mökötti ja saarnasi. Lopettaminenhan oli alunperin mun oma idea ja sanoin etten enää ikinä aio polttaa, toisin kävi. Se laukas miehessäni tollasen reaktion. Mutta sitten poltin muutaman kerran ja kielsin vaikka hän kysyi. Oin niin turta niihin sen raktioihin ja pelkäsin sen jättäväni mut, koska on aikasemminkin uhkaillut jättävänsä niin monta kertaa, sen takia varmaan poltinki salaa häneltä. Ajattelin että kuitenkin erotaan jostain syystä. Lopetin polttamisen kuitenkin kokonaan ja omasta tahdostani enkä aio enää tupakkaan koskea. Meillä menee nyt muutenkin paremmin kuin koskaan ja tunnen itteni ihan hirviöks ku pimitän tota asiaa edelleenki. En voi oikeastaan edes tajuta miks en kaikesta huolimatta kertonu hänelle polttavani. Inhoan valehtelua ja olen suorapuheinen ihminen. En pysty öisin nukkua tän asian takia, mutta pelkään että meille tulee heti ero eikä mies pysty enää koskaan luottamaan minuun, hän on ehdoton rehellisyydessä ja on nyt saanu luottamuksen muhun. Jos hän sais jostai muuta kautta sen tietää ni jättäis kyllä samantien. Mitä mä oikeen teen tän asian kanssa? Mitä ite tekisitte? Voiko tällaista asiaa antaa anteeksi jos on muutenki jyrkkä asioiden salaamisessa?

Mitäs jos unohdat vaan kok jutun...eikä tuommonen uhkailu ole oikein..polttaminen on kuitenkin jokaisen oma asia. Onnea lopettamisen johdosta :) Mulla tulee 13 vuotta joulukuussa kun lopetin

Ei teidän suhteessa ole kaikki kunnossa, jos tuollaisen asian takia pelkäät eroa! Tupakoiminen on asia, josta jokainen päättää ja vastaa itse. Toki kannattaa kannustaa toista lopettamaan, mutta ei siihen pakottaa voi.
Sinuna miettisin kyllä muitakin juttuja suhteessanne. Vaikuttaa sille, että mies haluaa vain hallita sinua, ja tuo on yksi tapa tehdä sitä.

No huh,huh. Jos tuo on niin iso ongelma että yöunetkin menee niin täytyy olla kyllä helppo elämä.
Nyt täytyy varmaan sitten järjestää iso tunnustustilaisuus, mielellään julkinen tapahtuma, jonka jälkeen miehesi ja muutkin halukkaat voivat kivittää sinut (hengiltä tai ei, se on miehen oma valinta). Tai sitten vaan unohdat koko jutun ja hankit vaikka vähän isompia ongelmia.

Täytyy kuitenkin vielä lisätä että jos miehesi on oikeasti noin kontrolloiva peikko niin huh... Otan osaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="alma";24479415]Ei teidän suhteessa ole kaikki kunnossa, jos tuollaisen asian takia pelkäät eroa! Tupakoiminen on asia, josta jokainen päättää ja vastaa itse. Toki kannattaa kannustaa toista lopettamaan, mutta ei siihen pakottaa voi. [/QUOTE]

Ap:lla on täysi vapaus valita, jatkaako hän tupakoimista sinkkuna vai savutonta elämää miehensä kanssa. Ap voi päättää ihan itse. Ketään toista ei voi pakottaa sietämään tupakointia.

Ei minun mielestäni aikuisen pitäs olla tilivelvollinen kenellekään jos haluu joskus tupakan pari polttaa.

Tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa. Jos jotain niin miehesi pitäisi kannustaa sua olemaan polttamatta jatkossa, ei rangaista siitä että oot hairahtunut muutamaan otteeseen.

Onko parisuhteessanne kaikki kunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24479446:
Ap:lla on täysi vapaus valita, jatkaako hän tupakoimista sinkkuna vai savutonta elämää miehensä kanssa. Ap voi päättää ihan itse. Ketään toista ei voi pakottaa sietämään tupakointia.

Höpöä. Jos ap:n mies on alunperin tupakoivan naisen ottanut, ei hän voi yht´äkkiä määrätä toista olemaan polttamatta. Vähän sama, kun menisi naimisiin lihavan kanssa, ja sitten alkaisi vaatimaan häntä laihduttamaan. Kyttäisi syömisiä ja uhkailisi erolla.
Siinä on mielestäni iso ero, alkaako nämä "paheet" parisuhteen aikana, vai ennen sitä.
Mutta sinällään ap:n mies vaikuttaa niin kauhealta kontrollifriikilta, että itse varmaankin jatkaisin eläämääni sinkkuna. Ja savuttomana.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24479446:

Mä käsitin että ap:n mies poltti itse myös ja vielä lopetti myöhemmin kuin ap. Ihme mies jos toisen polttamisia kyttää kuin joku hullu, mut samalla itellä roikkuu körssi huulessa.

melkein heti kun olin itse lopettanu. No ei tunnu olevan kaikki kunnossa, koska mies on ainakin ollu aika kontrolloiva. Ja olen itse tosi herkkä, ehkä liiankin. Ehkä mies näkee sen herkkyyden mussa ja pitää sitä heikkoutena ja sen takia kontrolloi tolleen, ei jotenkin luota muhun. Ei kuulemma ollut tällaista edellisessä suhteessa. Nyt kuitenkin sitten taas täysin tyytyväinen, mutta olen epäillyt johtuuko se siitä että elän niinkuin sille sopii, jos taas teen jotain oman pään mukaan siltä kysymättä, niin onko taas jättämässä. En tiiä ei kai normaalia ole, mutta rakastan miestä todella paljon ja meillä menee nyt muuten hyvin. Sit taas tunnen että syy on jotenkin minun kun hän ei luota. Tää on nii ristiriitasta.. En tiiä mitä tekisin.

Jos tupakan polttaminen on noin iso asia että ero voi uhata niin miten todennäköisesti puoliso jää siinä vaiheessa rinnalle jos jotain OIKEASTI merkittävää tapahtuisi mistä ei pidä, esimimerkiksi vakava onnettomuus jossa olisi uhka esimerkiksi halvaantuneeksi jäämiselle, vaatisi pitkiä tuskallisia fysioterapia jaksoa jne.

Suhteuttakaa ihmiset niitä ongelmianne niin ehkä itsellenne selviää se jaksatteko välittää puolison turhista meuhkaamisista, lähtee jos on lähteäkseen, kun syy on tuollainen.

Sitäpaitsi tupakoimaton haistaa kyllä tupakan oli vaikka aski mynthonia vedetty sen päälle ja vaatteet tuuletettu. Aina joku kohta on mistä sen haistaa kun tupakanhaju on sitkeä, eikä nykyään voi vedota edes ravintolaan asian suhteen kun sielläkään ei saa polttaa.

Jos tupakan polttaminen on noin iso asia että ero voi uhata niin miten todennäköisesti puoliso jää siinä vaiheessa rinnalle jos jotain OIKEASTI merkittävää tapahtuisi mistä ei pidä, esimimerkiksi vakava onnettomuus jossa olisi uhka esimerkiksi halvaantuneeksi jäämiselle, vaatisi pitkiä tuskallisia fysioterapia jaksoa jne.

Suhteuttakaa ihmiset niitä ongelmianne niin ehkä itsellenne selviää se jaksatteko välittää puolison turhista meuhkaamisista, lähtee jos on lähteäkseen, kun syy on tuollainen.

Sitäpaitsi tupakoimaton haistaa kyllä tupakan oli vaikka aski mynthonia vedetty sen päälle ja vaatteet tuuletettu. Aina joku kohta on mistä sen haistaa kun tupakanhaju on sitkeä, eikä nykyään voi vedota edes ravintolaan asian suhteen kun sielläkään ei saa polttaa.

on kyllä monesti nauranut kaverin kanssa kun teininä "luuli" että pidättämällä hengistystä ei jää kiinni. :D kannatti yrittää kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
Jos mies kokee lopettaneensa tupakoinnin sinun painostuksen kautta, eli halusi pyrkiä samaan kuin sinä, polttamattomuuteen, koska usein tupakoinnin lopettajalla on tosi hankalaa jos toinen vetää norttia vieressä tai houkuttelee tarttumaan uudestaan kessuun.

Ehkä hänelle tupakoinnin lopettaminen teki vähän tiukempaa, mutta on ylpeä että pääsi siitä eroon, nyt häntä kismittää kun itse olet lipsunut tästä, vaikka luulen että molemmat yritittte tupakoimattomuuteen. Myös se, että sinä poltat kismittää varmasti miestäsi senkin takia, että se saattaa houkutella häntäkin ottamaan joskus ne parit hermosavut.

Ja totta on, että kun tupakoinnin lopettaa, sen hajun kyllä tunnistaa helposti jälkeenpäin jos joku toinen polttaa... Itse tunnistin kaukaa jos joku ulkona polttaa kessua kun lopetin itse, ja toiset tupakoitsijat alkoivat haista pahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24480104:
Jos mies kokee lopettaneensa tupakoinnin sinun painostuksen kautta, eli halusi pyrkiä samaan kuin sinä, polttamattomuuteen, koska usein tupakoinnin lopettajalla on tosi hankalaa jos toinen vetää norttia vieressä tai houkuttelee tarttumaan uudestaan kessuun.

Ehkä hänelle tupakoinnin lopettaminen teki vähän tiukempaa, mutta on ylpeä että pääsi siitä eroon, nyt häntä kismittää kun itse olet lipsunut tästä, vaikka luulen että molemmat yritittte tupakoimattomuuteen. Myös se, että sinä poltat kismittää varmasti miestäsi senkin takia, että se saattaa houkutella häntäkin ottamaan joskus ne parit hermosavut.

Ja totta on, että kun tupakoinnin lopettaa, sen hajun kyllä tunnistaa helposti jälkeenpäin jos joku toinen polttaa... Itse tunnistin kaukaa jos joku ulkona polttaa kessua kun lopetin itse, ja toiset tupakoitsijat alkoivat haista pahalle.

Minä poltan edelleen ja haju on selkeästi huono minunkin nenään, makukin, kaikki yhtä paskaa.

No joo. Mä poltan salaa mieheltäni ja äidiltäni ja lapsiltani. En silti varsinaisesti pelkää kiinni jäämistä. Jos narahdan niin sitten narahdan. Ei siinä eron pelkoa ole. Eniten pelkään lapsille kiinni jäämistä. Niiden mielestä "tädit" ei polta tupakkaa, sedät vaan =)

sehän se, varmaan luotti muhun etten ala enää polttamaan ja mun takia itsekin lopetti ja alko sen atkia inhoamaan tupakkaa. Kyl mä sen ymmärrän, mutta voinkohan unohtaa tällasta asiaa ja alkaa elää elämääni vahvempana, nytpä ainaki tiedosta että mies on yrittäny hallita einkä enää anna sen tehä niin jatkossa. Oli asia mikä tahansa. Kiitos kaikille! Joo kylhä siitä tupakan hajusta kiinni jää :D

Ja tajuan olla rehellinen tärkeissä asioissa. Mutta tämä jääköön nyt kertomatta enhän enää oo polttanu enkä polta. Ja tosiaan jos joskus jään kii et oonpolttanu salaa ja sen takai jättää niin eiköhän oikea syy ole jokin toinen syy todellisuudessa.

Yhteistyössä