Olen pari vuotta pähkäillyt, enkä vielä päässyt selvyyteen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä kysyy

Vieras
siitä, minkälainen kantoliina kannattaisi hankkia??!!!
Siksi en osta, kun mielipiteet ovat niin toisistaanpoikkeavia, eikä mikään tullu olevan TOSI hyvä.
Hug-a-bub ehkä erittäin mukava, mutta sopiiko myös raskaammalle vauvalle(10kg)??
Tahtoisin tavallisen, kudotun, pitkän liinan...mutta eikö sitä sitten voi käyttää ihan pienelle?
Ähh, olen ihan hukassa tässä liinamaailmassa!!!!!!!

Meillä on käytetty kudottua liinaa ihan vastasyntyneestä asti. Ja meillä vauva nukkui ensimmäisten viikkojen ajan yötkin kantoliinasta tehdyssä riippumatossa: http://www.aijaa.com/v.php?i=866122.jpg

Tuo oli lempeä "ensisänky", kun selkä sai olla pyöreänä.

(Tuo kuvassa näkyvä liina on myytävänä, jos kiinnostaa :))

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on käytetty kudottua liinaa ihan vastasyntyneestä asti. Ja meillä vauva nukkui ensimmäisten viikkojen ajan yötkin kantoliinasta tehdyssä riippumatossa: http://www.aijaa.com/v.php?i=866122.jpg

Tuo oli lempeä "ensisänky", kun selkä sai olla pyöreänä.

(Tuo kuvassa näkyvä liina on myytävänä, jos kiinnostaa :))

Kuinka pitkä tuo liina on, entä kuinka leveä? Kuinka vanha? Täysin ehjä? Kiinnostaa juu!:)

Itse hankimme esikoiselle hug-a-bubin. Mukana tuleva DVD huippu, paljon helpompi siitä opetella sidonta kuin netti- tai paperiohjeista. Kantokokemuksia ei vielä ole, koskapa tää lapsi ei ole vielä syntynyt :)

Mutta eiköhän se ole tässäkin asiassa niin, että ei ole olemassa vain yhtä hyvää, joka olis kaikille paras. Itse valitsimme huggan, koska sitä kehuttiin helpoksi nimenomaan aloittelijalle, ja lisäksi se taitaa olla ergonomialtaan A-luokkaa. Ja senhän voi halutessaan myydä, jälleenmyyntiarvo on hyvä.

Itse kävin paikkakuntani kantoliina-aktiivien kerhon avoimessa tapaamisessa, josta sainkin vinkkejä ja sidontaneuvoja konkareilta. Jos sinun paikkakunnallasi ei tuollaista löydy, ainakin alla olevasta linkistä löytyy tukihenkilölista. Tai sitten keskustelupalstalle mukaan. Kysyvä ei tieltä eksy, mutta pitää osata kysyä oikeasta paikasta, viitaten
Alkuperäinen kirjoittaja -:
turha kapistus
.

http://www.kantoliinakanava.fi/

Liina on noin 4,6-metrinen ja noin 60 cm leveä. Ehkä neljä kertaa pesty. Ostovuosi on 2002 tai 2003, en ole varma kumpi. Tilasin tuon esikoiselle, mutta sitten ei pojan kanssa tullutkaan tuota liinaa käytettyä kuin muutaman hassun kerran. Sittemmin se on toiminut vaan tytön nukkumapaikkana. Täysin ehjä on - tarkistin vielä :)

Liina on noin 4,6-metrinen ja noin 60 cm leveä. Ehkä neljä kertaa pesty. Ostovuosi on 2002 tai 2003, en ole varma kumpi. Tilasin tuon esikoiselle, mutta sitten ei pojan kanssa tullutkaan tuota liinaa käytettyä kuin muutaman hassun kerran. Sittemmin se on toiminut vaan tytön nukkumapaikkana. Täysin ehjä on - tarkistin vielä :)

Paljonko pyytäisit siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä kysyy:

Paljonko pyytäisit siitä?

33 euroa (sisältää postikulut)

Yhteistyössä