Olen outolintu töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

................

Vieras
En ole tutustunut kehenkään töissä. En osaa smalltalkia vaan teen vaan työni ja lähden kotiin. En käy edes kahvihuoneessa. Tämä tuntuu olevan joillekin hyvin omituista tai ihmeteltävä aihe. Kävin aiemmin kahvihuoneessa mutta en jaksa sitä selän takana haukkumista. Eihän se tosiaan aina ole sellaista mutta usein. Nyt varmaan minusta puhutaan selän takana. Välillä ahdistaa että olen tälläinen "ystävätön" töissä. lisäksi työni on hektistä ja kaipaan vähän edes omaa rauhaa. Olen naisvaltaisella alalla töissä. Tuntuu että minun pitäisi muuttua. Kun kävin aiemmin kahvihuoneessa niin olin ihan hiljaa muiden jutellessa. Sekin tuntui oudolta. En vain osaa smalltalkia niinkuin muut. Ja en saanut edes suunvuoroa vaikka olisin halunnut osallistua keskusteluun. Olen myös herkkä ottamaan selän takana puhumiset itseeni. En voi sille mitään.

Ei kukaan tykkää selän takana puhumisesta, etkä näin ollen ole ainoa ihminen maailmassa pahoittaessasi mielesi siitä.

On muutenkin todella tökeröä, jos kahvitauolla saa haukkua ei mukana olevia työkavereita. Joko pomonne on lässy tai sitten työporukassanne on yksi tai kaksi kusipäätä, jotka aloittavat sättimisen muiden seuratessa perässä.

Jäädessäsi pois tuollaisesta p...ajauhannasta osoitat tervettä järkeä. Joten varaa aika pomoltasi ja kerro tämä sama asia hänelle. Jos pomo on heikko, niin sitten luottamusmiehelle. Ei ole väärin ottaa työyhteisössä esille ongelmia, jotka eristävät sinut muista. Ja vaikka sinua arvosteltaisiin sen jälkeen, niin se johtuu herättämästäsi epävarmuudesta niissä pahimmissä sättijöissä.

Pahimmassa tapauksessa työkavereitteisi käytös voidaan verrata kiusaamiseen tai ainakin lisätä sen riskiä. SIksi kannattaa puhua pomolle.

[QUOTE="Amalia";30699227]

On muutenkin todella tökeröä, jos kahvitauolla saa haukkua ei mukana olevia työkavereita. Joko pomonne on lässy tai sitten työporukassanne on yksi tai kaksi kusipäätä, jotka aloittavat sättimisen muiden seuratessa perässä.

Pahimmassa tapauksessa työkavereitteisi käytös voidaan verrata kiusaamiseen tai ainakin lisätä sen riskiä. SIksi kannattaa puhua pomolle.[/QUOTE]
Ei meillä pomot ole seuraamassa taukokäyttäytymistä... Muista juoruilu on terapeuttista :xmas: ei taukohuoneissa ketään silmästä silmään arvostella

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30699234:
Ei meillä pomot ole seuraamassa taukokäyttäytymistä... Muista juoruilu on terapeuttista :xmas: ei taukohuoneissa ketään silmästä silmään arvostella

Onneksi nykysessä työpaikassa ei työkavereista kuule selän takana kun positiivista. Se on yhteinen mielipide että kanalaumaa emme perusta ja ala nokkia pahalla seläntakana. Kellään ei ole siitä hyviä kokemuksia. Harvoin me edes ehdimme tauolle,saati että kahvilla ois joku toinen kun itse ehtii kahvihuoneeseen asti istahtamaan.

Kai siellä tauolla nyt muutakin puhutaan kuin pahaa poissaolijoista. Voisit itse keksiä parempaa puhuttavaa. Mutta kun et osaa. Siksi puhut itse muista pahaa takanapäin netissä. Sinä olet se ongelma. Kyse ei ole siitä, että muut olisivat sinut eristäneet vaan itse olet eristäytynyt eikä varmaan ole eka kerta elämässä kun on tällaonen ongelma edessä, ettet sopeudu ryhmään etkä osaa olla ihmisten kanssa. Turha syytellä,esimiestä, sekös se sitten kivaa olis kun esimies tulisi paimentaman tauoolle... Ei saanut. Nykyään riitä, että ns tekee omat hommansa ja siinä se, pitää osata tehdä hommia muiden kanssa,,vuorovaikutusta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30699234:

Toivotko että sinusta juoruilaan? Mielenkiintoista.

Kuvittelisi, että maailmassa olisi muitakin puheenaiheita kuin paskanjauhanta toisten asioista, kertoo yleensä huonosta työilmapiiristä.

Jos on terapian tarpeessa kannattaa mennä ihan oikean terapeutin juttusille.

Toivotko että sinusta juoruilaan? Mielenkiintoista.

Kuvittelisi, että maailmassa olisi muitakin puheenaiheita kuin paskanjauhanta toisten asioista, kertoo yleensä huonosta työilmapiiristä.

Jos on terapian tarpeessa kannattaa mennä ihan oikean terapeutin juttusille.

No en varsinaisesti toivo, mutta tiedän että näinhän siellä aina tapahtuu. Enkä sen takia menetä yöuniani. Oishan se ihme etteikö minustakin löytyisi se ärsyttävä piirre tai tapa tehdä töitä

No ainakin oman kokemuksen mukaan tietyistä ihmisistä ei puhuta selän takana. Sitten sattumoisin ne aiheet on kääntyneet aina tiettyihin henkilöihin. Mutta ehkä mulla vaan on naama sitten norsunvitulla. Ongelmani on herkkyys.

No ainakin oman kokemuksen mukaan tietyistä ihmisistä ei puhuta selän takana. Sitten sattumoisin ne aiheet on kääntyneet aina tiettyihin henkilöihin. Mutta ehkä mulla vaan on naama sitten norsunvitulla. Ongelmani on herkkyys.

Äiti työskentesli sairaanhoitajana ennen eläkkeelle jäämistään, ja työpaikan ilmapiiri ei ollut kovinkaan mukava.

Toisten työskentelyä seurattiin tyyliin, ettei nyt vaan joku tee liikaa hommia ja saa muut näyttämään lusmuilta. Tai ei ollut ollenkaan korrektia iloita lastensa koulumenestyksestä, oikeampaa oli murehtia lasten huonoa koulumenestystä jne.

Se on lähinnä sääntö kuin poikkeus, että naisvaltaisilla aloilla kahvihuoneessa puhutaan seläntakana siitä joka siellä ei sillä hetkellä ole. Tai on ne pari joista kaikki yhdessä jauhaa. Siihen pitää tottua ja olla välittämättä. Tietysti kun jättää siellä taukohuoneessa käymättä niin aika varmuudella kuuluu sitten niihin "outoihin" eli tavallaan itse siihen itsensä ajaa. Eihän se kivaa ole mutta turha siitä on yöuniaan menettää.
Jos ei siihen osaa sopeutua niin kannattaa miettiä paikan vaihtamista tai vaikka itse sitä terapiaa.

Sanon ihan hyvällä kun itse kuulun niihin vähemmän suulaisiin ja herkästi nokittaviin. No hitot siitä. Hyvä kun muilla riittää puhuttavaa, se luo yhteishenkeä kuulemma? Niin kauan kuin se ei vaikuta mun palkkaukseen tai maineeseen työntekijänä huonosti niin sama se. :-) Joku jos haluaa esim. leimata syömishäiriöiseksi jne, no ehkä se helpottaa hänen ylikilojen kantamista jne.. asioita voi ajatella vaikkapa näin.. Parempi silleen kuin tietäisvät mun vetelevän solunsalpaajia, heh.

[QUOTE="Hiiruli";30699812]Se on lähinnä sääntö kuin poikkeus, että naisvaltaisilla aloilla kahvihuoneessa puhutaan seläntakana siitä joka siellä ei sillä hetkellä ole. Tai on ne pari joista kaikki yhdessä jauhaa. Siihen pitää tottua ja olla välittämättä. Tietysti kun jättää siellä taukohuoneessa käymättä niin aika varmuudella kuuluu sitten niihin "outoihin" eli tavallaan itse siihen itsensä ajaa. Eihän se kivaa ole mutta turha siitä on yöuniaan menettää.
Jos ei siihen osaa sopeutua niin kannattaa miettiä paikan vaihtamista tai vaikka itse sitä terapiaa.

Sanon ihan hyvällä kun itse kuulun niihin vähemmän suulaisiin ja herkästi nokittaviin. No hitot siitä. Hyvä kun muilla riittää puhuttavaa, se luo yhteishenkeä kuulemma? Niin kauan kuin se ei vaikuta mun palkkaukseen tai maineeseen työntekijänä huonosti niin sama se. :-) Joku jos haluaa esim. leimata syömishäiriöiseksi jne, no ehkä se helpottaa hänen ylikilojen kantamista jne.. asioita voi ajatella vaikkapa näin.. Parempi silleen kuin tietäisvät mun vetelevän solunsalpaajia, heh.[/QUOTE]

Onnekseni työskentelen miesvaltaisella alalla, jokaisella riittää omissa hommissa tehtävää sen verran, että toisten haukkumista en ole vielä kuullut saati pitänyt normaalina tapana.

Onnekseni työskentelen miesvaltaisella alalla, jokaisella riittää omissa hommissa tehtävää sen verran, että toisten haukkumista en ole vielä kuullut saati pitänyt normaalina tapana.

Meidän työpaikalla pahin tapaus on kyllä mies... ja siis ihan miehille kiertää oikein valittamassa mitä muut on tehnyt tai jättänyt tekemättä ja omat työt jää siinä samalla tekemättä :vampire:

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30699846:
Meidän työpaikalla pahin tapaus on kyllä mies... ja siis ihan miehille kiertää oikein valittamassa mitä muut on tehnyt tai jättänyt tekemättä ja omat työt jää siinä samalla tekemättä :vampire:

Miehetkin voivat olla ämmiä.

Ehkä se sitten onkin koulutuksesta kiinni, meillä koko porukka on yliopistosta valmistuneita ja lähinnä kiinnostuneita siitä miten omat työt tai projektit edistyvät, eivät niinkään siitä mitä kollega mahdolisesti on jättänyt tekemättä. Työstä ollaan kiinnostuneita eikä se ole mitään pakkopullaa.

Yhteistyössä