Olen ostamassa postiennakolla kallista tavaraa, mitä mun pitää tehdä jos paketissa ei olekkaan sitä mitä pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä löytö, mutta onkohan sittenkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä löytö, mutta onkohan sittenkään

Vieras
Kannattaako hakea aamulla, jotta poliisi kerkii tekemään jotain ennenkuin raha menee myyjälle?
Epäilen tosi kovin ettei paketissa ole sitä mitä pitää, koska tavara maksoi puolet siitä mitä muut pyytää, voi tietysti ollakkin ihan oikea tavara, mutta mitä jos ei ole? Miten sitten toimin ja onko mahdollista pysäyttää sitä ettei rahani mene myyjälle asti? Postillahan kestää se pari päivää että raha menee lähettäjälle. Kannattaako hakea aamulla jotta kerkii sitten vielä samana päivänä poliisilaitokselle, vai voiko poliisi enää edes tehdä mitään jos olen maksanut paketin

Jos ostat postiennakolla, on sinulla mahdollisuus ennen maksua tarkastaa tuote. Jos ei tuotteen kunto tms. tyydytä, et maksa ja paketti paluatetaan myyjälle. Näin neuvoi poliisi eilen radiossa.

Huijauksia sattuu silloin tällöin. Aikoinaan joku ulkomailla ilmoitti "Playstation 2 original box and receipt." Pyydetyn hinnan maksamisen jälkeen postissa tuli kakkospleikkarin tyhjä laatikko ja kuitti.

mun ystävällä kävi niin, että tilasi keltaisenpörssin myyjältä autostereot postiennakolla maksoi, ja kotona huomasi, että paketissa oli kasa lautoja. rahat meni, takaisin ei saanut. itse ole tehnyt niin ja opettanu lapsillekin, että jos yksityiseltä ostavat postiennakolla jotain, niin avaavat paketin postissa, ennen kuin maksavat, että näkevät onko siellä se mitä ovat tilanneet

Siinä on vaan sellanen juttu, että myyjän kanssa pitää sopia, että avaaminen onnistuu ilman maksamista ja myyjän täytyy pakettikorttiin kirjoittaa tieto, että paketin saa postissa avata. Muuten siellä ei kyllä onnistu minkään avaaminen ennen maksamista.

Voit tarkistaa paketin sisällön ennen maksamista vain, jos tarkistamislupa on mainittu pakettikortin lisätiedoissa!

JOKA TAPAUKSESSA:
Avaa paketti jo Postissa (välittömästi postiennakkomaksun maksamisen jälkeen - ellei sitä ennen ole lupaa) ja pyydä, että postin työntekijä on vieressä katsomassa mitä paketista löytyy! Jos löytyy jotain muuta kuin piti, soita suoraan sieltä postista poliisille. Suht varmana toisen käden tietona olen kuullut, että rahatkin on tuollaisessa tilanteessa pystytty pysäyttämään.

Huono puoli: Vielä on sekin mahdollisuus, että paketissa on mitä pitää, mutta tavara on rikkinäistä/toimimatonta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
luin netistä että joku oli mennyt heti poliisille ja oli sieltä soitettu postiin ettei rahaa saa lähettää lähettäjälle

onko tällainen siis mahdollista?

On se mahdollista. Tärkeintä olisi kai, ettei yksityiseltä tullutta postiennakkopakettia vie koskaan suoraan kotiin ja ala sitä yksin (ilman todistajia) siellä avaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä löytö:
Kannattaako hakea aamulla, jotta poliisi kerkii tekemään jotain ennenkuin raha menee myyjälle?
Epäilen tosi kovin ettei paketissa ole sitä mitä pitää, koska tavara maksoi puolet siitä mitä muut pyytää, voi tietysti ollakkin ihan oikea tavara, mutta mitä jos ei ole? Miten sitten toimin ja onko mahdollista pysäyttää sitä ettei rahani mene myyjälle asti? Postillahan kestää se pari päivää että raha menee lähettäjälle. Kannattaako hakea aamulla jotta kerkii sitten vielä samana päivänä poliisilaitokselle, vai voiko poliisi enää edes tehdä mitään jos olen maksanut paketin

teet sellaisen sopimuksen jossa sinulla on lupa avata ja tarkastaa tuote ennen maksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Huijauksia sattuu silloin tällöin. Aikoinaan joku ulkomailla ilmoitti "Playstation 2 original box and receipt." Pyydetyn hinnan maksamisen jälkeen postissa tuli kakkospleikkarin tyhjä laatikko ja kuitti.

Ei ole huijausta ;) Siinähän myydään selvästi laatikko ja kuitti :whistle:

no kun se paketti on jo meidän postissa, enkä huomannut pyytää myyjältä että kirjoittaisi "saa avata"

Kertooko se jotain, että paketin olisi voinut myös noutaa? Vai olisiko huijarimyyjä jättänyt siinä tapauksessa tulematta paikanpäälle?

Eikä ole huuto.netistä vaan keltaisesta pörssistä.

Onko tosi että voin postissa kysyä saako pakettiin kurkata ennenkuin maksaa tai voivatko jotenkim peruuttaa maksun jos siellä ei ole mitä pitää?

Mitä enemmän tätä mietin, sitä enemmän huolestun... googletin myyjän spostiosoitteen ja ihan luotettavalta vaikutti, aika erikoinen nikki, ja löysin huutonet tunnuksenkin sillä nimellä, siksi tuntuu hassulta että jos tietää huuto.netistä, miksi myi melkein puolet halvemmalla keltaisessa pörssissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Juuri eilen kuulin radiosta:
Jos ostat postiennakolla, on sinulla mahdollisuus ennen maksua tarkastaa tuote. Jos ei tuotteen kunto tms. tyydytä, et maksa ja paketti paluatetaan myyjälle. Näin neuvoi poliisi eilen radiossa.

Tästä pitää sopia etukäteen myyjän kanssa! Posti ei anna avata pakettia ennen kuin se on maksettu, ellei myyjä ole merkinnyt pakettikortin lisätietoja kohtaan, että ostajalla on oikeus tarkastaa tuote ennen maksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
mun ystävällä kävi niin, että tilasi keltaisenpörssin myyjältä autostereot postiennakolla maksoi, ja kotona huomasi, että paketissa oli kasa lautoja. rahat meni, takaisin ei saanut. itse ole tehnyt niin ja opettanu lapsillekin, että jos yksityiseltä ostavat postiennakolla jotain, niin avaavat paketin postissa, ennen kuin maksavat, että näkevät onko siellä se mitä ovat tilanneet

Tästä pitää sopia etukäteen myyjän kanssa! Posti ei anna avata pakettia ennen kuin se on maksettu, ellei myyjä ole merkinnyt pakettikortin lisätietoja kohtaan, että ostajalla on oikeus tarkastaa tuote ennen maksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Ei ole huijausta ;) Siinähän myydään selvästi laatikko ja kuitti :whistle:

sattuiko tämä sinulle? Ihan selvästi kyllä myydään pakkausta ja kuittia, koneesta ei puhuta mitään

niin ja minä näin näistä tavaroista kuvat yms... toivottavasti ei olisi huijari kyseessä. Käyn tänään hakemassa paketin, saas nähdä mitä siellä on sisällä

Yhteistyössä