Olen oppinut elämästä jotain!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oops i did it again
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oops i did it again

Vieras
Tuntuu aika vauhkolle nyt! Olen tajunnut jotain!

Nimittäin sellaisen asian että : mitä paremmin pidän itsestäni huolta ja pidän itsestäni, sitä paremmin voin ja sitä paremmin voivat läheisenikin!!!

HUH!

Ei tietenkään kaikille tuo ole mikään ihme ja uusi juttu ja olen minäkin lukenut aiheesta aikaisemmin mutta nyt minä sen jotenkin tajusin.

Läheisriippuvaisuus kai lähinnä mun ongelmaa, olen tehnyt ja teen edelleenkin paljon toisten takia, toisten puolesta ja heidän tunteitaan heijastaen. Kun läheiseni jäi rippuvaiseksi päihteisiin, elin hänen kauttaan ja elän edelleenkin, mutta nyt mä jotain tajusin. MÄ en voi muuttaa sitä!! MÄ en voi! Vaikka mä kuinka yritän niin en vaan VOI! VOIN olla tukena ja apuna mutta en koskaan opi sanomaan oikeita sanoja joka lopettaisi päihteiden käytön.

Minun täytyy olla itsekkäämpikin ja oppia pitämään itsestäni huolta. Ensimmäisen askeleen otin tänään! Menin lenkille vain koska itse halusin. En siksi että jonkun pitää koira käyttää tai lumityöt tehdä ja ettei miehen sitten tarvi kun tulee töistä. Tein sen koska halusin. Yritin olla syyllistymättä siitä etten tehnyt kovin pitkää lenkkiä.

Kaikki tämmöset on mulle ihan uutta. Ja mitä enemmän ajattelen sitä enemmän tajuan kuinka olen elänyt toisia varten, toisten tunteille!!!!

Minäkin olen tajunnut tuon saman pikkuhiljaa ajan kanssa. Että kun pitää itsestään huolta pystyy pitämään paremmin huolta myös toisista. Ja tervettä itsekkyyttä on myös hyvä oppia. Niin se elämä opettaa... :)

Yhteistyössä