Olen nyt vakavasti harkinnut korvikkeeseen siirtymistä vaikka lapsi vasta 2 kk...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei tästä mitään tule.
Vauvalle on kehittynyt väärä imuote jostain syystä.
Eli nänni on puoliksi lapsen suussa imiessä ja tällöin ei tietenkään maitoa heru ja lapsi turhautuu sekä raivoaa rinnalla.

Olen miljoona kertaa yrittänyt ottaa rintaa pois suusta ja yrittää uudelleen, ei...Aina vain puolet nännistä lapsen suussa, sitä lutkuttaa ja kahden imun jälkeen alkaa raivoaminen.

Tähän asti imetys on sujunut. Takkuillut, mutta sujunut silti jotenkuten. Nyt nänni on jo muotoutunut lapsen väärästä imuotteesta vääränmalliseksi ja huuto tosiaan alkaa heti kahden imun jälkeen.

Rintakumia olen koittanut. Sama asia kuin antaisi tutin suuhun, vauva lutkuttaa, mutta imuote on väärä, joten rinnasta ei tule mitään.

VITUTTAA IHAN TOLKUTTOMASTI. Olisin niin mielelläni jatkanut tätä, mutta alkaa voimat ja ennenkaikkea usko loppua.

Juu, TIEDÄN, että korvikkeellakin lapsi kasvaa. Sitä ei tarvitse nyt tulla sanomaan.
Olisiko jotain kikkakolmosta tuon oikean imuotteen uudelleen löytymiseen...:(

Menen neuvolaan hakemaan apua ja nyt heti imetystuki ry:n sivuille maitolaiturille! Siellä huippua apua!!! Olen minäkin taistellut kumien, veristen nännien ym kanssa ja en luovuttanut. Ajattele lasta, älä luovuta ennen kuin olet hakenut apua ja sitten yrittänyt kaikkesi. Onnistut jos haluat ja saat apua.

Tuolla meidän nuorimmalla oli aluksi samaa, jotenkin ihmeellinen imuote ja tuttiakin lutsutti jotenkin kummallisesti.
Nyt tyttö 4,5kk ja on jo muutaman kuukauden sujunut ihan normaalisti syöminen :)

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Menen neuvolaan hakemaan apua ja nyt heti imetystuki ry:n sivuille maitolaiturille! Siellä huippua apua!!! Olen minäkin taistellut kumien, veristen nännien ym kanssa ja en luovuttanut. Ajattele lasta, älä luovuta ennen kuin olet hakenut apua ja sitten yrittänyt kaikkesi. Onnistut jos haluat ja saat apua.

Neuvolassa sanoin jo tuosta, eukko kohautteli olkiaan.
Sille on ihan sama miten minä lapseni ruokin...Tuli ihan semmoinen olo...Pitääpi katsastaa tuo imetystuki ja maitolaituri. Kiitos...

Jos vielä yrität vetää alaleuasta "pikkuhiljalleen", ihan milli kerrallaan hänen imiessä (vaikka imee tyhjää). Hermoja raastavaa on. t. kokemusta on, p.s. rintakumilla meillä sitten onnistui, kunnes 4 kk päästiin siitäkin eroon.. toinen voi vielä olla, että kokeilet istualleen, niin että rinta roikkuu hänen suuhun. Jos hivot rinnanpäällä ylähuulta/nokkaa, avaa vauva suun ammolleen, koita silloin tyrkätä suuhun ja purista vähän maitoa samalla

Jos ongelma on vain väärä imuote niin se on todennäkösiesti helppo korjata!
Apua vaan nyt hakemaan tosiaan, ei kannata antaa periksi!

Meillä imuote löytyy parhaiten kun vauva on joko sängyllä tai imetystyynyn päällä ja otan itse nännin sivuilta kiinni molemmilta puolin eri käsillä ja lykkään tiukasti vauvan suuhun... En tiedä miten tämä muilla onnistuu sillä minulla on ISOT rinnat ja myös hyvin isot nännit..

En osaa sanoa muuta konstia kuin jatkaa yrittämistä tai kysy neuvolasta imetysneuvoja tai tukiryhmää.
Ei tuota kannata loputtomiin jatkaa kuitenkaan, vauvalle tulee vain paniikki ja sitten et ainakaan saa sitä enää rinnalle. Meillä oli esikoisen kanssa rintaraivareita, imuote oikea kylläkin, mutta taustalla maitoallergia ja vauva siksi hylki rintaa. Ei koskaan sujunut imetys leppoisasti ja lääkärin kehoituksesta lopetin imettämisen kokonaan vauvan ollessa 4kk ja sitten meni hyvin syömiset. Jälkikäteen aateltuna olis pitänyt lopettaa paljon paljon ennemmin.

Imetys on onnistuttuaan kuitenkin helpompaa, kun pullojen kanssa lotraaminen, Jos vain jaksat yrittää, niin pyydä imetystukihenkilöltä apua ns. hampurilaisotteeseen. Yritä imettää makuultaan ym. Aikakin auttaa, vauvasi suu kasvaa ja osaa ottaa paremman otteen rinnasta. Tsemppiä, tideän kuinka tuskastuttavaa se alkuaika on :)

Onko tuolla maitolaiturilla noin hiljaista nuo keskustelut...Joskus helmikuun puolivälissä kirjoitettu moneenkin osioon...:(

Kuinka kauan sieltä vastausten saaminen mahtaa kestää...?

Hae apua! Meillä oli sama ongelma, ja minua harmitti ihan v*tusti että joudun lopettamaan imetyksen kun muuten maito olisi riittänyt. Meille tuli kotiin imetystuesta ihana ohjaaja auttamaan(maksoin bensakulut) ja sain vielä tarvittaessa puhelinkonsultaatiotakin.

Suosittelen yrittämään vielä, se palkitsee onnistuessaan. Minä täysimetin 6kk ja imetys loppui vuoden iässä, ja olen tosi onnellinen että onnistuin tässä itselleni tärkeässä asiassa. Enkä halua moittia niitä äitejä jotka eivät pysty syystä tai toisesta imettämään, lapset tosiaan kasvaa oikein hyvin myös korvikkeella. Mutta minulle tämä imetys asia oli tärkeä ja sain siitä paljon iloa itselleni kun onnistuin.

Ehdottomasti kannattaa jatkaa yrittämistä. Erilaisia asentoja kannattaa kokeilla. Itselläni alussa oli helpointa makuuasennossa imettäminen. Hienoa, että olet jaksanut yrittää kovasti ja haet apua ongelmaan.

Maitolaituria suosittelen minäkin.

Imetystukipuhelin palvelee seuraavasti numerossa 041 528 5582
maanantaisin klo 20.00-22.00
tiistaisin klo 13.00-15.00
keskiviikkoisin klo 22.00-23.00
torstaisin klo 13.00-15.00
perjantaisin klo 10.00-12.00
lauantaisin klo 16.00-17.30
ja sunnuntaisin klo 11.30-13.00

Ehdottomasti kannattaa soittaa, siellä on koulutetut, riittävää imetystukikokemusta ja -tietoutta omaavat ryhmänvetäjät, jotka osaa varmasti antaa hyviä neuvoja imetysongelmiin.
Tässä vielä linkki --> http://imetys.fi/imetystukipuhelin/

Toivottavasti saatte imetyksen sujumaan!

Ei varmaan johdu tästä, mutta meidän pojalla oli liian tiukka kielijänne ja siksi imuote väärä. Synnärillä tää jo huomattiin, mutta lääkäri oli sitämieltä että ei leikata sitä. Terkalle sitten asiaa ihmettelin ja tuosta imuotteestakin mainitsin niin samantein laitto asian eteenpäin ja jänne leikattiin. Imuote korjaantui välittömästi.

Tsemppiä ja toivottavasti saatte myös tilanteen korjatuksi.

Uusimmat

Yhteistyössä