olen nipo. meidän lapset ei tule koskaan saamaan omiin huoneisiinsa

• Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
..
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
tietsikkaa eikä telkkua. tietokone on olohuoneessa ja samoin telkku. ja siellä pysyvätkin.
No mä olen vähän samoilla linjoilla, mut katsotaan miten mieli muuttuu, kun lapset kasvaa. Siis tuonne teini-ikään tjtn.

Mari
Näin minäkin ajattelin, kun lapset olivat alle 12.v.

Sittemmin ostin kummallekin oman television, että saan edes joskus katsoa itsekin rauhassa lempiohjelmaani..

Tietokone meilläkin on olohuoneessa ja näillä näkymin siinä pysyykin.

Ncm
Se on teidän perheen päätös. En tiedä miksi se sinusta nipon tekisi. Ellet sitten arvostele toisten ratkaisuja teidän perheenne elämän mukaisesti. Meillä ei ole olohuonetta, lapsilla on huoneessaan kaikki mahdolliset viihdehärpäkkeet: läppäri, digiboksi lisäkanavin ja pelikonsoli. Lapset nukkuvat tarpeeksi, koulu sujuu hyvin ja käyttöä ei ole tarvinnut rajoittaa, koska noihin kuluu niin vähän aikaa per päivä.

jaa
Meillä on joka lapsen huoneessa tietokone ja televisiokin kaikilla muilla paitsi 8-vuotiaalla. Mä tykkään itse katsella telkkaa, niin siksi on mukavampi, että lapset saavat pelailla omillaan.

vieras
En minäkään varmasti erikseen olisi alkanut ostamaan, mutta kun saatiin ilmatteeksi niin telkku laitettiin lapsen huoneeseen. Läppäri jossain vaiheessa pakkokin laittaa lapselle oma, jos haluaa että pysyy kehityksessä mukana. Tää vanha koneen rötiskö ei aja samaa asiaa.

vieras
Joo, tosi nipo kyllä olet, jos toi on jokin periaatteellinen ratkaisu. Sille ei voi mitään, jollei rahaa ole, mutta et kai säkään luonteelles mitään ehkä sit harmi vaan voi.

Näin meilläkin!
Jso nyt koulutyöskentyle menee siihen, että yläasteella tai lukiossa 12 vuoden päästä tietokone tulee oleelliseksi välineeksi, niin se on eri asia, mutta mun lapset ei tule netissä roikkumaan päivät pitkät, ei omassa huoneessa eikä työhuoneessakaan.

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
tietsikkaa eikä telkkua. tietokone on olohuoneessa ja samoin telkku. ja siellä pysyvätkin.
Mää en koskaan haluais tietokonetta olkkariin!!! Varsinainen sisustuselementti.

Samoilla linjoilla kyllä aloittajan kanssa siinä,e ttä lasten töllön katselua ja tietokoneessa oloa tulee valvoa!

Telkkaa eivät tule saamaan huoneisiinsa, mutta telkka on ala- ja yläkerrassa. Tietokoneen saavat käyttöönsä siinä vaiheessa, kun sitä kouluhommiinsa tarvitsevat (lukio?). En tosin tiiä, saavatko omat koneet vai aina äiskän/iskän lainaksi. Meillä on tällä hetkellä 4 konetta aika vakiomäärä tässä taloudessa, eiköhän ne riitä, vaikka lapset tuosta kasvaiskin.. B)

joe
meillä on tietokone/työhuone ja siellä pysyy tietokone. Telkkari toistaiseksi olkkarissa ja meidän makkarissa. Katsotaan tilannetta sitten uudestaan kun lapset ovat isompia. (vaikkapa Yläasteella??) Vaikka eipä mullakaan aikoinaan ollut tietokonetta eikä telkkaria ja hyvin pärjäsin...telkkarin ostin 18-vuotiaana itse itselleni.(asuin vielä vanhempien luona)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään varmasti erikseen olisi alkanut ostamaan, mutta kun saatiin ilmatteeksi niin telkku laitettiin lapsen huoneeseen. Läppäri jossain vaiheessa pakkokin laittaa lapselle oma, jos haluaa että pysyy kehityksessä mukana. Tää vanha koneen rötiskö ei aja samaa asiaa.
Meillä taas lapsilla on aina ollut perheen uusimmat ja tehokkaimmat koneet. Samoin kuin uusimmat versiot kuvankäsittely- , videoeditointi- ja musiikinteko-ohjelmista. Mutta nuo ovatkin olleet kummankin harrastuksia ja esikoisen kohdalla harrastus on muuttunut ammatiksikin.

-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut esim. jos tulee Täydelliset naiset, ja samaan aikaan jotain lapset haluaa katsoa muuta, niin jaksaako joka viikko riidellä?
Eikö täydelliset naiset tule klo 20 tai 21? Ei meillä lapset katso tekkaria enää siihen aikaan.

Yhteistyössä