Olen muuten varmaan paska äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv30

Vieras
Minä en ole mitään ulkoilijatyyppiä ja sitten kun talvi on tätä mitä on niin viimeisetkin ulkoilut jää meillä. Käyn lasten kanssa siellä sun täällä, joten reippailua tulee mutta en tod. lähde tonne seisoskelemaan. 4,5v onneks pääsee ulos yksinään, jos tahtoo mutta ei kovasti tahdo. Joskus tehdään kärryttelylenkkejä eli pienempi rattaissa ja isompi pyöräilee tai kävelee.

Mies käy lasten kanssa jonkun verran tekemässä lenkkejä iltaisin.

Mutta mitään kurassa pyörimistä ei ole ollut. En vaan kertakaikkiaan viitsi enkä halua mennä tonne. EIpä tosin toi poikakaan siellä ulkona viihdy vaikka saakin mennä. Tulee aika nopsaan takasin.

Elähä huoli.

Minä en todellakaan pistä nokkaani ulos tällaisella räntä/vesisateella. Enkä suostu tuntemaan siitä huonoa omaatuntoa. Päinvastoin säälittelen naapurinlapsia (mielessäni), kun joutuvat kylmissä rapakoissa ryömimään.

Inhoan syksyä, talvea, pimeää. Haaveilen muutosta lämpimään ja valoisaan paikkaan. Vesisadekaan ei niin paljoa haittaa, kun se on lämmintä eikä jäistä ;)

JOS lapsemme haluavat isompina ulkoilla tällaisella säällä, niin sen saavat tehdä, mutta minua ei siihen kukaan voi pakottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No mä olen ulkoilmaihminen, mutta ei mekään tuohon keliin lähdetä. :D

Mä olen myös ulkoilmaihminen, mutta ei todellakaan huvita tohon kaatosateeseen lähteä. Kuopuskin oli ihmeissään, kun kasvoille sato kylmää vettä. ( juostiin autolle, kun shoppailemaan lähdettiin... ) ;)

No sehän on muuten harvinaista noin kansainvälisesti että ulkoillaan suomen mittakaavassa.

Uusimmassa opettaja-lehdessä juttua japanilaisesta päiväkodista. Siteeraus: "Shanghailaisessa lastentarhassa ei ole ulkoleikkialuetta, eikä opetusohjelmaan kuulu mitään ulkotoimintoja. Kaudlla ei myöskään liiku opettajien vetämiä lapsiryhmiä. "

Myös useimmissa euroopan maissa ulkoilu on ihan tuntematon asia siinä mittakaavassa, kuin suomessa. Ei jossain ranskassa ole mitään ulkoiluhaalareita ym. aina ollaan siisteissä vaatteissa.

Toki on ymmärrettävää suomessa, kun lämmittäminen on kallista ja luontoa tuhoavaa, ja sen vuoksi asunnot pieniä, että ollaan ulkona enemmän, mutta jos antaa kotona juosta ja pomppia ym. niin lapset saavat liikuntanasa myös sisällä.

Yhteistyössä