Olen mulkkumaisin nainen kun vaadin käsienpesua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ämmä :D

Vieras
Mies tuli pojan kanssa terveyskeskuksesta ja kaupasta, avasi sipsipussin ja rojahti sohvalle formuloita tölläämään. Vanhasta tottumuksesta kysäisin että ootteko kädet pessyt kun tulitte. Poika sanoi pesseensä, koska on tottunut siihen että kädet pestään kun tullaan kaupoista ja muualta. Miespä ei taaskaan ollut pessyt, ihme kun myönsi. Minä siitä sitten aika kovaan sävyyn kivahdin, koska tästä aiheesta joutuu aina vääntämään eikä voi luottaa siihen että iso mies osaisi vieläkään (tai viitsisi) pestä automaattisesti kätensä reissujen jälkeen. No eipä ukko siitä mihinkään liikahtanut, taisi ottaa liikaa miehuuden päälle.
Sanoin että nyt menee sit formulat kiinni, jos ei käsienpesu onnistu. Käski mun painua pois. Onhan se typerää holhota isoa miestä kuin lasta, mutta olen aivan kyllästynyt tähän!
Otin sitten kaukosäätimen ja pistin telkkarin kiinni. Ukko suuttui, haukkui mut maailman mulkkumaisimmaksi ämmäksi ja häipyi ovet paukkuen. :D
On se niin vaikeaa tuo käsienpesu! Lapsille se on mennyt perille, mutta iso ukko ei viitsi.

Joo meillä vähän sama, en tosiaan ymmärrä mikä vaikeus on niitä käsiä pesasta. Ja jos pesasee kun nalkutan niin huljauttaa vaan vesihanan alla nopeesti, ei käytä saippuaa -> saa mut taas kiehahtamaan. Ja kyllä se mua liikuttaa koska jos äijä saa jonkun räkätaudin ni seuraavaksi se on mussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onkohan nyt mennyt äidin ja aviovaimon roolit sinulla ap hieman sekaisin...

Jos ukko käyttäytyy kuin kakara, mitkä keinot siihen enää tepsii? Ei onnistu kauniisti pyytäminenkään, yleensä tarvitaan järeämpiä keinoja että mikään asia sujuu. Minkäs teet kun iso mies on päättänyt kakarana pysyä.

No onpa kumma ku mies läks ja nuin kauniisti viel pyysit!!! Eipä oo kyl vielä käyny mielessä et jos mies ei tee mitä haluan siitä koittaa rangaistus... Enkä kyllä aatellu kokeillakaan..

Niin periaatteessahan olet oikeassa että se käsien pesu on todellakin hyvin pieni vaiva ja sillä estetään paljon bakteerien leviämistä. Mutta on se niin kuin tässä edelliset on sanoneet, että jatkuva naputus ärsyttää. Varsinkin jos miehesi mielestä se käsien pesu ei ole tärkeää, kaikki eivät näe sitä niin isona asiana. Sitten kun sitä haluaa rentoutua rauhassa ja toinen tulee nakuttamaan siitä "ainaisesta turhasta asiasta" niin voi ne hermot palaa.

Oletteko puhuneet ihan vakavasti ja kiukuttelematta asiasta? Selittänyt kunnolla sille miehelle miksi se pesu on niin tärkeää? Minäkin olen todella huono pesemään käsiäni, mitä nyt vessan jälkeen ja jos oikein on tahmaiset jostain. Enkä kyllä tykkäis yhtään jos joku aina nakuttais kun unohtui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä aina vouhkaa siitä. Eihän kukaan jaksa pilkuntarkkaa elämää AINA.

En mä aina vouhkaakaan, nyt oli kuitenkin terveyskeskusreissukin takana ja käsi sipsipussissa mistä ehkä minä ja lapsetkin saatettaisiin syödä. Että ei se kiva ole jatkuvasssa tautikierteessä olla kun voisi edes jotain tehdä sen katkaisemiseksi.

Kiva kun mies kantaa kaikki taudit kotiin, kun ei sen vertaa viiitsi että pesisi kätensä kotiin tullessaan. Sehän on ihan perushygieniaa... kuten myös WC käynnin jälkeen käsien peseminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Niin periaatteessahan olet oikeassa että se käsien pesu on todellakin hyvin pieni vaiva ja sillä estetään paljon bakteerien leviämistä. Mutta on se niin kuin tässä edelliset on sanoneet, että jatkuva naputus ärsyttää. Varsinkin jos miehesi mielestä se käsien pesu ei ole tärkeää, kaikki eivät näe sitä niin isona asiana. Sitten kun sitä haluaa rentoutua rauhassa ja toinen tulee nakuttamaan siitä "ainaisesta turhasta asiasta" niin voi ne hermot palaa.

Oletteko puhuneet ihan vakavasti ja kiukuttelematta asiasta? Selittänyt kunnolla sille miehelle miksi se pesu on niin tärkeää? Minäkin olen todella huono pesemään käsiäni, mitä nyt vessan jälkeen ja jos oikein on tahmaiset jostain. Enkä kyllä tykkäis yhtään jos joku aina nakuttais kun unohtui.

Mies on sairaalassa töissä, luulisi jo siellä oppineen mitä käsien pesu merkitsee vai eikö kotona ole niin väliä. Minusta tuo on välinpitämättömyyttä meitä muita perheenjäseniä kohtaan. Olen itse raskaana, eikä huvittaisi nyt taas saada flunssaa. Mikään hysteerinen hygieenikko en ole, mutta pienin asia minkä voi tehdä, on käsienpesu kauppareissujen ja erityisesti terveyskeskuksen jälkeen! Minun ei tarvitse tuollaista sietää enkä aio sietää, naputan vaikka maailman loppuun asti ja tasan pistän telkkarin kiinni. Onhan se nyt väärin vaatia lapsiltakaan käsienpesua jos ei aikuinenkaan sitä tee!

Yhteistyössä