Olen muka peruuttanut jonkun autoa päin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joku nainen soitti pirun kiukkuisena miehelle (auto miehen nimissä) että hänen tuulilasiin on jätetty lappu että naishenkilö on peruuttanut hänen autoa päin autolla jonka rekkari on --- (siis mun auton rekkari).
Olin kyllä niihin aikoihin ko. parkkipaikalla tänään mutten huomannut peruuttavani mitään päin (eikä huomannut kyydissä istunut 11v lapsikaan), lisäksi mun autossa on periutustutka joka ei huutanut (piipitti kyllä sillai että jotai on n. metrin päässä).
Mun autossa ei näy yhtään mitään jälkeä. Kävin kirkkaassa päivänvalossa pihalla katsomassa puhelun jälkeen.

Tää nainen ei edes esitellyt itseään soittaessaan (katsoin nimensä numeron perusteella Findista) eikä sanonut onko tää lapun jättänyt ihminen jättänyt yhteystietojaan. Huusi vaan sinne luuriin että jos jotain korjauksia tulee niin meidän piikkiin menee, lupasi olla yhteyksissä kunhan on puhdistanut autonsa ja selvittänyt tarviiko jotain korjata.

Että sellaista tänään. Mistä mä tiedän vaikka se lapun jättänyt henkilö ois itse kolaroinut tuon naisen autoa (jos siellä kukaan on kolaroinut mitään) ja laittanut vaan jonkun lähellä olevan auton rekkarin lappuun?

Kameravalvontaa tuolla ei todennäköisesti ole.

Vittu kun vituttaa.

[QUOTE="hmmm";25844402]No jos sun autossa ei ole mitään jälkiä, en maksaisi yhtään mitään. Sana sanaa vastaan.[/QUOTE]

Mut eniten mua pelottaa, jos se tulee meidän oville huutelemaan

mitä se haluu, onko sulla kaskoa omassa autossas?

On kasko, mutta vituttaa maksaa omavatuutakaan kun en oo kolaroinut!
Tosin mieluummin sit maksan sen 150e (tms) kun poliisiasiaksi laitan.

Eikä tää täti vielä tiennyt onko edes mitään korjattavas kun hänen tarvii puhdistaa auto. Ihanaa kun osataan olla asiallisia (=riehutaan puhelimessa ilman että edes sanotaan kuka soittaa ennen kuin on tarkistettu onko riehumiseen edes aihetta)

Tuskinpa kukaan muu on peruutellut, kuin sinä itse.

Ensinnäkin, jos se ois ollut joku muu niin senhän ois pitänyt jäädä autoonsa parkkipaikalle joko ennen tai jälkeen kolarin että ois nähnyt sun ajavan sitä sun autoa. (Miten se muuten ois osannut sanoa että naiskuski ja rekkari tämä ja tuo). Ja jos kolaroi jonkun autoa, eikä aio siitä ottaa vastuuta, niin ei silloin todellakaan jää paikalle ihmettelemään vaan lähtee hippulat vinkuen pois. Tai jos ei ole vielä ehtinyt kolaroida, niin miks ihmeessä se ois vahdannut sua autostaan ennen kolaria?

Sun auton liikennevakuutus korvaa sen toisen auton vahingot, ei sun kaskovakuutus. Kaskovakuutus on oman auton vahinkoja varten jos sellasia tulee. Jos sillä on jotain vaatimuksia, niin pyydät siltä että käy näyttämässä sinun vakuutusyhtiösi valtuuttamalle korjaamolle tai vahinkotarkastajalle joka tekee korjauskustannusarvion ja katsoo ovatko aiheutuneet vauriot sen näköisiä että olisivat voineet aiheutua sinun autosi törmäyksestä eikä esim jostain muusta. Soita omaan vakuutusyhtiöösi maanantaina jos haluat lisätietoja. Kiitos ja näkemiin.

Noh, Suomessa on oikeusjärjestelmä jossa syyllisyys täytyy osoittaa jotta voidaan vaatia korvauksia. Jos lapun jättäjä ei antanut omia tietojaan, ei häntä voi oikein jäljittääkään eikä siis jäjelle jää kuin tuntemattoman kirjoittama lappu sun sanaasi vastaan.

Mieti tarkkaan mitä teet..

Tulee mieleen meidän tapaus....poliisi soitti, että yhdellä miehen autoista, mikä oli poikamme käytössä, oli kolaroitu huoltamon pihassa. Oli kuulemma jakajalta lähdetty
ja samalla kolhaistu viereistä autoa. Kyselimme asiaa pojalta ja hän sanoi, että
olisi satavarmasti huomannut jos olisi törmännyt autolla ja olisi sen myös meille
kertonut. Tarkistimme auton ja siinä ei ollut mitään jälkiä. Poliisi soitti uudelleen
ja kerroimme että autossa ei ole jälkiä ja poikamme on sanonut ettei ole törmännyt.
Toki autoa voi tulla katsomaankin. Sen jälkeen asiasta ei kuulunut enää yhtään mitään.
Eli kolaroija olikin ihan joku toinen.

Jättikö se silminnäkijä mitään yhteystietoja? Aina ei välttämättä tuu omaan autoon vaurioita vaikka toiseen tulis..riippuu autosta ja mikä kohta osuu mihinkin. Vaikee tilanne :(

Itse en kyllä alkaisi mitään maksamaan, jos olisin täysin varma etten ole kolaroinut. Voi olla vaikka että olet peruttanut niin lähelle että jostain kulmasta se on näyttänyt osumalta, mut ei kuitenkaan ole osunut. Kyllähän jos osuma tulee niin se likakin siitä autosta pyyhkiintyy pois ja lommo näkyy. Asia kannattaa viedä mielestäni poliisille, jos alkaa vaatimaan korvauksia ja silloin silminnäkijän pitäisi kyllä todistaa, koska muuten on sanaa vastaan ja jos sinun autossa ei naarmuja ole niin todennäköisesti voitat jutun. Ja voihan olla että joku on samaan aikaan ollut lähdössä ja itse peruttanut toista päin ja näin ollen nähnyt sinut ja rekkarisi ja koska ajatteli että joku muukin näki tilanteen niin vei lapun sen takia ettei kukaan ala syyttää paikalta paosta yms.

Nyt rauhoitut.
Jos soittajan autoon on tullut vaurioita niin ensisijaisestihan sinun autosi vakuutus korvaa vaurioiden korjaamisen. Mitään omavastuuosuuttahan sinun ei tarvitse maksaa koska kyse on vastapuolen autoon tulleiden korjausten kustannuksista, ei sinun autosi vaurioista. Jos omaan autoosi olisi tullut vaurioita niin niiden korjauskustannuksista maksaisit omavastuun.
Voi olla niin ettei sinun autoosi ole tullutkaan vaurioita ja kertomasi perusteella autosi on uudehko koska siinä on peruutustutka. Hieman osumiskulmasta riippuu hälyttääkö peruutustutka vai ei. Muovipuskuri joustaa jonkin verran niin ettei ulkopuolisia vaurioita näy mutta puskurin kiinnikkeet voivat vaurioitua. Kallista.
Ehdottaisin että menette miehesi kanssa häntä tapaamaan. Vertaatte autojen mahdollisia vaurioita ja sitä missä hänen autonsa on ollut parkissa sinun autoosi verrattuna. Tuoreeltaan on parempi todeta vauriot kuin kuukauden kuluttua.Jos lappu on tallella niin toivottavasti siinä on ilmoittajan puhelinnumero.
Jos sitten menee ihan tappeluksi niin odotat että vastapuoli tekee rikosilmoituksen, et sinä jos et ole omasta mielestäsi tehnyt mitään.

Minulle kävi aika samoin kuin ap:lle. Eli huutava nainen otti yhteyttä, että joku on jättänyt lapun jossa kertoo meidän auton kolaroineen hänen autoaan. Olimme koko perhe autossa, eikä kukaan ollut huomannut mitään.

No, päätimme olla riitaamatta asiaa ja vahinko (joku pieni naarmu) hyvitettiin meidän liikennevakuutuksesta. Vieläkin ihmettelen tapahtunutta, ja on jotenkin epäuskoinen olo että olisimmeko voineet olla huomaamatta sitä..? Päätimme kuitenkin toimia näin, koska kai se mahdollisuus oli olemassa että kolaroimme ilman että kukaan huomasi, ja että tutka (edessä ja takana ns. peruutustutka) ei piipittänyt.

Nyt rauhoitut.
Jos soittajan autoon on tullut vaurioita niin ensisijaisestihan sinun autosi vakuutus korvaa vaurioiden korjaamisen. Mitään omavastuuosuuttahan sinun ei tarvitse maksaa koska kyse on vastapuolen autoon tulleiden korjausten kustannuksista, ei sinun autosi vaurioista. Jos omaan autoosi olisi tullut vaurioita niin niiden korjauskustannuksista maksaisit omavastuun.
Voi olla niin ettei sinun autoosi ole tullutkaan vaurioita ja kertomasi perusteella autosi on uudehko koska siinä on peruutustutka. Hieman osumiskulmasta riippuu hälyttääkö peruutustutka vai ei. Muovipuskuri joustaa jonkin verran niin ettei ulkopuolisia vaurioita näy mutta puskurin kiinnikkeet voivat vaurioitua. Kallista.
Ehdottaisin että menette miehesi kanssa häntä tapaamaan. Vertaatte autojen mahdollisia vaurioita ja sitä missä hänen autonsa on ollut parkissa sinun autoosi verrattuna. Tuoreeltaan on parempi todeta vauriot kuin kuukauden kuluttua.Jos lappu on tallella niin toivottavasti siinä on ilmoittajan puhelinnumero.
Jos sitten menee ihan tappeluksi niin odotat että vastapuoli tekee rikosilmoituksen, et sinä jos et ole omasta mielestäsi tehnyt mitään.

^asiaa.

Kyllä meillä on myös näin käynyt, että on naarmutettu naapuriautoa, eikä sitä ole itekään huomannut... Miehelleni kävi näin ja poliisi soitti, kun joku nainen oli sinne ilmoittanu asiasta... Rupesivat kyllä vaatimaan ihan mielettömiä summia sen korjauksesta, joten annettiin vakuutusyhtiön se hoitaa. Aluksi piti itekseen hoitaa, mutta ei me nyt mitään tonnia ruveta yhdestä naarmusta makseleen... :/ Kyllä joku osaa ottaa kaikesta kauheen hinnan!! Vakuutusyhtiön kautta maksoivat jonkun pari sataa muistaakseni.

Ite naarmutin kerran autoa, kun en huomannut sitä siinä.. Mä jätin kyllä lapun siihen ja omistaja soitti ja asia oli sillä selvä. Mutta sillä kertaa peruutustutka ei kunnolla toiminu... Ite en pysty siihen kyllä ihan täysin luottamaan.

Toivottavasti asia selviää kuitenkin parhain päin!

Kiitos asiallisista vastauksista?
Onko siis niin että jos tämä minun vakuutuksesta menisi niin en joutuisi maksamaan omavastuuta mutta bonukset pienenisi? Tyhmä kysymys, ei oo aikaisempaa kokemusta tällaisesta.
Ja joo, menköön vakuutuksesta jos tää täti nyt sitä mieltä on. En halua alkaa tappelemaan ja viemään poliisiasiaksi.
Kummastuttaa vaan kun mun auto on tosi likainen (pesetetty joskus viime vuonna) niin kai siinä "paskakerroksessa" edes joku jälki olisi. Tutkin muovisen puskurin, sivut yms enkä kyllä missään näe jälkeä.

Ei ole vetokoukkua mun autossa.

Mulla on nyt oikeesti ihan kamala olo, henkeä ahdistaa ja itkettää (raskaushormonit). Ja ottaa päähän että soitetaan ja huudetaan ja syytetään kun asiallinenkin voisi olla.

Itse en suostuisi maksamaan (edes vakuutuksen kautta) yhtään mitään ennen kuin asia olisi tutkittu, näitä on nähty niin monia.... Jos tämän em tädin autoon todella olisi joku osunut ja siihen olisi jotain tullut niin ei sitä enää erikseen tarvitsisi pestä nähdäkseen että joku on siihen osunut, kyllä se lika olisi siitä kohtaa laappiintunut pois. Jos kys hlö vieläkin soittelisi minulle perään ilmoittaisin asiallisesti että lakkaa asiattomat puhelunsa ja ottaa yhteyttä poliisiin niin että asia tulisi selvitettyä niinkuin kuuluukin (ja heti, ei enää viikon päästä). Ihan turhaan pelkäät niitä poliiseja, niiden työhön kuuluu selvittää onko asialle mitään perusteita vai ei, et sinä moisesta mitään rikosrekisterimerkintää saa. Sinulta se kuitenkin on loppupeleissä pois vaikka vakuutus nyt tuon tähän hätään maksaisikin. Toinen vaihtoehto on soittaa omaan vakuutusyhtiöönsä ja hankkia tutkija sitä kautta

Kiitos asiallisista vastauksista?
Onko siis niin että jos tämä minun vakuutuksesta menisi niin en joutuisi maksamaan omavastuuta mutta bonukset pienenisi? Tyhmä kysymys, ei oo aikaisempaa kokemusta tällaisesta.
Ja joo, menköön vakuutuksesta jos tää täti nyt sitä mieltä on. En halua alkaa tappelemaan ja viemään poliisiasiaksi.
Kummastuttaa vaan kun mun auto on tosi likainen (pesetetty joskus viime vuonna) niin kai siinä "paskakerroksessa" edes joku jälki olisi. Tutkin muovisen puskurin, sivut yms enkä kyllä missään näe jälkeä.

Mä kyllä soittaisin poliisille, jos toisen auton omistaja ei rauhoitu ja olisin varma, etten ole törmäillyt. Mene ottamaan nyt tarkat kuvat autostasi. Mä en maksaisi ilman näyttöä, sillä ei olisi eka kerta, kun joku huijataan maksamaan tyhjästä, ihan vain räyhäämällä.

Yksi tuttuni kolaroi kerran jonkun hienon, kalliin auton kanssa risteyksessä. Autosta tuli hirveän vihainen tyyppi, joka huusi, haukkui ja meuhkasi ja vaati isoja korvauksia. Sitten hän päätti antaa armon käydä oikeudesta, halusi pari sataa heti ja lupasi, ettei kutsu sitten poliisia. tuttu maksoi hätäpäissään ja tajusi aikoja myöhemmin tulleensa kusetetuksi, toinen auto kun tuli kolmion takaa. :|

Mä en ainakaan luota tuohon peruutustutkaan. Kun peruutin autoa ja naarmutin, niin en vaan tajunnu kuinka se loska heittää mun auton päin sitä toista autoa... Mutta se peruutustutka ei ääntäkään päästäny, vaikka törmäsin. Ehkä kirjoitin oman tekstini hiukan epäselvästi..

T: 17

[QUOTE="Vieras";25844589]Mä en ainakaan luota tuohon peruutustutkaan. Kun peruutin autoa ja naarmutin, niin en vaan tajunnu kuinka se loska heittää mun auton päin sitä toista autoa... Mutta se peruutustutka ei ääntäkään päästäny, vaikka törmäsin. Ehkä kirjoitin oman tekstini hiukan epäselvästi..

T: 17[/QUOTE]

Missä sen tutkan sensori on? Mietin vaan, että kuinka herkästi se jää likakerroksen alle ja toimii väärin? Mulla kun ei semmoista ole koskaan ollut.

En mä tiedä mistä mä sitten voin olla 100% varma etten olisi peruuttanut sitä päin?!
Kun pyörittää asiaa päässään.
Mutta kai mä nyt jumaliste olisin huomannut jos törmään toiseen autoon?!?
Ja lapsi ois huomannut, ja mun autossa ois jälki, edes siinä likakerroksessa?!?
Onks joku todistettavasti joskus kolaroinut niin ettei oo oikeasti huomannut?
Ihan kamala olo, mä haluun vaan pois päiväjärjestyksestä tän asian :( :(

Yhteistyössä