Olen miettinyt jos alkaisin muslimiksi miehen takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Mulle on ihan sama mikä olen. En usko mihinkään kumminkaan. Mut kääntymällä muslimiksi näyttäisin miehelle kuinka paljon häntä rakastan. Mies ja miehen suku kyllä hyväksyy mut tälläisenä kun ei ole itsekään mitään tosi uskovaisia.

Muuttuisko mun elämä paljon?

Just. Miestä varmaan rakastat ja arvostat, mutta itseäsi näköjään et. Eikö muita tapoja osoittaa omaa rakkautta löydy? Mun mies on entinen skini ja mä olin nuoruusaikoina hippi, jonkin verran noihin suuntiin ajatusmaailmaltamme olemme kallellaan edelleen, enkä mä odota että mun miehestä tulisi hippiä eikä hän odota että musta tulis skiniä.

Koska mulle on ihan sama mikä olen. Itse asun suomessa mut menen ensi viikolla naimisiin egyptissä ja sit tullaan suomeen yhdessä muutamaks kuukaudeks. Syksyllä muutamme sit Egyptiin.

[QUOTE="a.p";25901067]Koska mulle on ihan sama mikä olen. Itse asun suomessa mut menen ensi viikolla naimisiin egyptissä ja sit tullaan suomeen yhdessä muutamaks kuukaudeks. Syksyllä muutamme sit Egyptiin.[/QUOTE]

ai se olitkin sinä taas :D luin pari sun alotusta aiemmin..

Mä vihaan suomea ja suomalaisia. Etenkin suomalaisia vittumaisia akkoja! Juuri niitä mitä tämäkin palsta on täynnä. Nyt oon täällä asunut kaksi vuotta ja heti kun saan opiskelut loppuun lähden enkä takaisin tule!

Meen kotiäidiks egyptiin ja mies tienaa ja tuo rahaa taloon<3

En suosittele. Vaatimukset miehen taholta voisivat olla hyvin tiukat. Moni ihminen uskonnollistuu vanhetessaan ja toisaalta esim. omalle vaimolle voi olla erilaiset moraalistandardit kuin tyttöystävälle. Ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei. Ihan vaan muslimin ex-vaimona.

En missään nimessä ensinnäkään menis avioon Egyptissä egyptiläisen kanssa. Siellähän ei oo samanlaiset naisten oikeudet, kuin täällä. Siellä on mies se joka päättää asiat, mut jos sulle ihan sama nii siinähä lähret.

Huh huh... Hullu olet! Tai jos haluat että sinua alistetaan ja sinjua ei pidetäminään nii siitä vain. Etkä sinä oikea muslimi olisi jos et usko nii kuin he! Pelkästää vaatteet ja tavat ei tee muslimia!

Sinuna kyllä miettisin tarkkaan egyptiin muuttamista :O ootko tietoinen millaista elämä siellä on NAISENA?? muuttakaa vaikka norjaan ennemmin,egyptissä joudut hellan ja nyrkin väliin,tuskin pääset paljon ulos talosta edes miehesi kanssa. Miehesi varmasti saa puhuttua ja vannotettua sulle ettei mikään muutu,mutta niin moni on uskonut saman ja nyt kärsivät. Ja muslimiksi...huoah!

Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka vaihtavat uskontoa vain puolisonsa vuoksi. Usein se menee vielä niin, että suomalainen nainen kääntyy islamiin muslimimiehen vuoksi. Miksi ihmeessä? Miksi suomalainen nainen on niin "munaton", että alistuu kaikessa miehen edessä. Lapset kasvatetaan muslimeiksi, lapsille annetaan musliminimet, kaikessa suomalainen nainen alistuu muslimin edessä. En ymmärrä alkuunkaan. Mitä myönnytyksiä se muslimimies on tehnyt suomalaisen naisen eteen? vaihtanut uskontoa? ei todellakaan, mutta munaton suominainen se vaan alistuu joka asiassa. En ymmärrä enkä halua ymmärtää miksi kaikessa annetaan muslimimiehelle periksi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
luin edelliset aloituksesi ja uskon vahvasti, että olet porvoosta kotoisin mutta jos oletettaisiin että olet tosissasi niin ..

Miten voit kääntyä muslimiksi jos et usko jumalaan? Eihän kukaan voi tulla uskoon ilman uskoon tulemista. Luulen vahvasti, että myös miehesi huomaisi että et ole uskonnon kanssa tosissasi ja reaktio kääntymiseen ei todellakaan olisi toivotunlainen. Vai luuletko tosiaan, että tekemällä pilkkaa miehesi uskonnosta hän hyppisi onnesta?

Sinuna perehtyisin Islamiin kirjoja lukien ja ihmisten kanssa keskustellen. Todellinen mielenkiinto Islamia kohtaan jopa "pelkkänä" ateistina on paljon vahvempi rakkaudenosoitus kuin valekääntyminen. Jos jumala suo, jonain kauniina päivänä oikeasti tuletkin uskoon ja silloin voit kääntyä muslimiksi - tällöin miehesikin ihan oikeasti hyppisi onnesta, sillä hän tietäisi että käännyt uskoon jumalan takia, et hänen.

Anna itsellesi aikaa ja muista kunnioittaa miehesi uskontoa, älä pidä sitä leikkinä!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Mulla ei oo käynyt muslimiksi kääntyminen mielessäkään. Pian 11 v olen ollut muslimimiehen kanssa, ja ennen kun hänet tapasin niin ehdin tehdä työpätkiä muslimimaassa 3 vuoden ajan.

Kunnioitan mieheni uskontoa sen verran, että en ikinä alkaisi feikkimuslimiksi. Ei mulla ole jumaluskoa. Olen ateisti. Ja tällaisena olen kelvannut miehelleni, hänen suvulleen, ystävilleen, yms oikein hyvin.

Mun mies ei myöskään ole mikään idiootti. Jos sanoisin että hani, haluan olla muslimi, niin hän toteaisi varmaan että jep jep, tai saattaisi jopa suutahtaa. Jos tulisin uskoon, löytäisin Jumalan, toteaisin islamin olevan mulle se oikea tie, niin tilanne olisi ihan eri. Mutta kun sitä tuskin tapahtuu tässä elämässä.

Mutta onhan nämä ap:t ja kaltaisensa niiiin nähty vuosien varrella. Ihq mies vie jalat alta, ja sitten unohtuu oma kulttuuritausta, identiteetti, kaikki. Pian ollaan jotain Aishoja tai Fatimoja eikä enää Minnoja ja Elinoita kuten ennen, viljellään puheessa arabiankielisiä termejä ja ollaan muka jotain niin erilaista, eikä tajuta miten pöljältä se kuulostaa. Pah. Typerää. Kahden kulttuurin liitto on sitä, että kaksi kulttuuria elää rinnakkain tasavertaisina - ei sitä että liiton ns. munattomampi osapuoli (Akaatti kirjoittikin hyvin siitä) unohtaa kuka ja mikä on, ja tekeytyy puolisonsa kulttuurin edustajaksi. Elämäänsä pettyneet, itsetunnottomat tapaukset on niitä jotka suinpäin syöksyy sisään uuteen kulttuuriin ja kuvittelevat sen jälkeen kerrankin olevansa jotain hienoa. Ette te ole. Jos ette kunnioita itseänne, sitä mitä olette ja edustatte, niin ei teitäkään kunnioiteta vaikka miten kulkisitte huivi hiusten suojana.

Viimeksi muokattu:
Jos kunnioitat miehesi uskontoa, et käänny siihen, jos et oikeasti usko siihen uskontoon. jos käännyt muslimiksi olematta sitä täydestä sydämestäsi, osoitat, että islam, tai uskonto yleensä, on käytännön ratkaisu, jolla tehdään toinen iloiseksi.

Ja kannattaa kyllä tutustua uskontoon tosi tarkasti ennen kuin kääntyy, ettei tule yllätyksiä, että mihinkäs tulikaan sitouduttua...

Yhteistyössä