Alkuperäinen kirjoittaja nauris:
Kuule. Teillä ei oo vielä yhteisiä lapsia, vai onko?? Mulla ja siskolla molemmilla kokemusta, että lasten tulon myötä suhteet alkoivat loksahtaa paremmin paikoilleen. En olisi sitä ihan heti uskonut, mutta nyt menee paremmin.
Toinen vinkki minkä antaisin on, että kun pitää riittävätsi hajurakoa, alkaa hommat pelata paremmin. Me otettiin etäisyyttä, muutettiin toiselle paikkakunnallekin. Otettiin linja, että meidän suunnitelmista sun muista ei heille kerrota, vuosia kun olivat liian hyviä tunkemaan lusikkaansa meidän keittoihin ja asioihin. Päätettiin, että jos kerta menee aina riitelyksi ja meidän omista asioista puhuminen heille johtaa poikkeuksessta pyrkimyksiin vaikuttaa meidän päätöksiin, pidetään omat asiat jatkossa vain omina. Ja kappas. Nyt ei ole enää mitään ongelmaa. Ovat tyytyneet osaansa. Ja hyvä niin, sillä nyt vuorovaikutus on monin verroin helpompaa. Meidän lapset, heidän lasten lapset lähentäneet meidän suhteita ja nykyisellään anoppi ja appiukko ovat aivan tervetulleita ja odotettuja vieraita meidän taloudessa. Nähdään noin 4 kertaa vuoden aikana. Sijainnin vuoksi. Mutta suhteet nyt siis kunnossa.
Meillä on 2 lasta. Ongelman pääsyy on siinä, että anoppi on sanonut, että rakastaa vain esikoistamme. Eilen hän sanoi jotenkin näin: "Muilla ihmisillä ei ole minulle mitään merkitystä, kunhan ***** astuu meidän ovesta sisään." ja tarkoitti siis esikoista ja asian ydin oli siinä, ettei hän kaipaa meitä muita sinne. Nyt on välit niin tulehtuneet ja minä niin vihainen, etten voi tätä anteeksi antaa. Tiedän että kuopus tulee vihaamaan mummiaan kun tuosta vähän kasvaa. Ollaan oltu käymättä niillä, viimeksi kesällä oltiin 5 viikkoa käymättä ja siitä tuli riita. Ihan joka asiasta tuntuu että hän sellaisen saa aikaiseksi, mitään me ei osata tehdä oikein. Mies on ainoa lapsi, hän sanoo kunnioittavansa vanhempiaan ja siksi ei ala sotimaan heitä vastaan enkä minä sellaiseen voi pakottaa. Miehen mielestä hänen äidillään saa olla mielipiteensä, eli se, että rakastaa vain toista lapsenlasta. Anoppi sanoo asian ääneen ja myös käyttäytyy sen mukaan. Näitä ongelmia on vaikka mitä, mutta tämä on se suurin, mistä minä olen eniten loukkaantunut. Voi että kun ahdistaaaaaa!!!