Olen miehelle kuin ilmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuli eilen töistä, ei puhunut mulle mitään. Lapsia tervehti ohimennen. Istui sohvalle lukemaan piirrustuksia (rakennusprojekti menossa ). Luki niitä koko illan. Välissä vähän leiki lasten kanssa (15 minsaa ) kun sanoin, että huomioi vähän lapsia kun ovat ikävöineet.

Yritin puhua kesälomasta, kun olen suunnitellut reissua meille. Ei kuunnellut, ei vastannut mitään. Luki niitä piirustuksia.

Söi. Vein lapset nukkumaan. Edelleen luki niitä piirustuksia, ei puhunut mulle mitään muuta koko iltana. IStuin sohvalla vieressä ja katsoin telkkaria, mies katseli niitä piirustuksia. Ei puhunut mitään.

Lähdin nukkumaan, ei sanonut mitään.

Aamulla heräsi, söi aamupalan. Puhui lapsille jotain ja sanoi mullekin moikka ennekuin lähti.

Ei siis riitaa, ei mitään muutakaan taustalla. Mutta kun sen päähän ei mhadu mitään muuta kun rakennusprojekti. Ei pientä hetkä voi jutella asioista kanssani...

Onko tuo teillä tavallista? Entäs jos leikkisit kiinnostunutta hänen projektiaan kohtaan ja kyselet siltä siitä? Meillä mies kertoo kyllä innoissaan asioistaan, jos vain olen niistä kiinnostunut.

Musta on vaan tylsää, kun mies tulee kotiin klo 18 ja joskus klo 19 jälkeen alkaa jo pienemmän lapsen iltatoihut ja se menee nukkumaan. Ois vaan kiva kun se pystyis ja haluais keskittyä kotiin tullessaan muhun ja lapsiin etenkin, niiden kanssa tuo valveillaoloaika on tunti päivässä :/
Mut ihan kun sitä ei kiinnostais. Lapset kaipaa ja kärsii ihan selvästi, mies on ihan kylmänä.

Äläs ny, miehesi ny ressaa ihan liikaa. Keskustele hänen kanssaan niistä rakennus piirustuksista, ei ole helppoa rakentaa, mies ajattelee kaikki päivät töissäkin vain rakennusprojektia, ole kiinnostunut hänestä..kysele. Yritä myös keskustella miten hän jaksaa? ressaako liikaa? mikä painaa mieltä nuin kovasti? Kannattaakohan teidän sitten ollenkaan rakentaa? ei meinaa ole helppo homma se. Meillä oli rakennusprojektia, mies lähti klo 7 aamulla töihin klo 17 raksalle kotia klo 24 illalla..joka päivä + viikonloput luuras siellä...olin yksin huoltaja koko sen ajan. Tosin joinakin viikkoina päivän vapaata raksa hommista ja toisinaan olin itsekkin auttamassa rakennusprojektissa viikonloppuisin..
jos tässä alku vaiheessa jo tuommoista, ni unohtakaa heti!! Ihmisille tulee todella kovia avioliitto kriisejä raksaprojektin myötä, eikä ne kiireet hellitä siihen, kun ollaan taloon muutettu,.edelleenkin töitä talon ja tontin kimpussa vaikka kuinka!!!!

Meillä mies remontoinut rintamamiestaloa töiden ohessa nyt jo 7 vuotta. Niistä 4 vuotta on ollu lapsi ja vaatii tosi paljon multa ja mieheltä, että tää homma toimii. Mulla kun vielä on kolmivuorotyö. Välillä pitää muistuttaa, että muistappa huomioida lapsesi!! Toisina kertoina hommaillee remontin keskellä isinsä kanssa ja se vasta laatuaikaa on!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta on vaan tylsää, kun mies tulee kotiin klo 18 ja joskus klo 19 jälkeen alkaa jo pienemmän lapsen iltatoihut ja se menee nukkumaan. Ois vaan kiva kun se pystyis ja haluais keskittyä kotiin tullessaan muhun ja lapsiin etenkin, niiden kanssa tuo valveillaoloaika on tunti päivässä :/
Mut ihan kun sitä ei kiinnostais. Lapset kaipaa ja kärsii ihan selvästi, mies on ihan kylmänä.

HEI HALOO!!!!!

no jos mun mies ois rakennusprojektin aikana tullut klo 18 kotiin oisin pomppinut ilosta ilmaan , et mitä sä ny näin aikaisin tulit? mies lähti töihin klo 7 ja tuli kotiin yöllä kello 24!!!! ja sä jaksat valittaa..
mä odotin miestäni ja olin aina tehnyt hänelle kunnon sapuskat valmiiksi, mies kävi suihkussa ja tuli sitten syömään kunnon lämmintä ruokaa ja siinä juteltiin mitä mies tehnyt raksalla yms..kyseli myös meidän kuulumisista. sitten unille ja nukkumaan ja taas alusta..
olin ihan äimänkäkenä joskus jos tuli kotiin vaikka klo 17 olin ihan et, näinkö helppoo muilla onkaan?!!!!

Naapurin mies vasta töitä paiskoikin..se vasta töitä tekikin...
oli viikonloppuisinkin raksalla jo kello 6 hommissa kun mun mies meni raksalle viikonloppuisin vasta klo 10-12!! mut tää paino hommia ymäri vuorokauden..kun mun mies lähti raksalta klo 24 ni tämäpäs jäi vielä töihin sinne ja oli vaikka kuinka myöhään...varmaan yönkin asui siellä...hommia paiskoen... mun mies sentään joskus nipisiti ja tuli aikaisemmin kotiin ja joskus vietti vapaa-iltoja ettei mennyt raksalle.

Rakennusprojekti vaatii todella paljon!!! se vie kaikki ajat ja ajatukset. Kyllä suhde muuttuu projektin aikana ja sen jälkeenkin. Rakennusprojekti vaatii uhrauksia. Kyllä mun miestä suretti kovasti kun ei nähnyt lapsia niin usein ja paljon!! mut nyt on aikaa :-D ja siitä nautitaan ja ottaa lapset kaikenlaisiin puuhasteluihin mukaan ,vaikka tekemisille ovatkin hidasteena, mutta saapi olla ainakin kaksinverroin enemmän sitten lasten kanssa..kuin tuon raksavuoden aikana yhteensä!!

Eli miettikää ny kannattaako rakentaa jos valitat jo heti alkuusi. se on kovaa hommaa ja todella monet avioliitot päätyvät eroon tai pahaan kriisiin ny ainakin projektin myötä....ei ole suhteelle helppoa ja se on todella rankakkaa, ja meno tahti vain kiihtyy ja kun projekti on kunnolla päällä, et näe miestäsi välttämättä ollenkaan koko päivänä..ehdit ehkä menemään nukkumaankin, ennenkuin miehesi tulee illalla raksalta ja ennenkuin ehdit heräämään on mies jo lähetenyt, et edes tiedä onko miehesi lainkaan ehtinyt kotona käymään nukkumassa!! MIETI VIELÄ minne olet päätäsi pistämässä. ITSE EN ENÄÄ KOSKAAN RAKENTAISI!!!! sen verran rankkaa se on!!! eniten säälin miestäni, että miten ihmeessä jaskoi, ettei palannut loppuuun!!!! joten olin häntä aina sapuskoineen päivineen sitten odottamassa aina!!!!!!

mun mielestä sä et ole tuolla asenteella ollenkaan valmis tähän raksa projektiin , miehesikin voisi ottaa ny vähän rennommin, jos seki ressaa jo nuin kovasti alkuvaiheesta lähtien ni ei kyllä hyvältä näytä....

en ole kellekkään ystäville ja kavereilleni suositellut raksaprojektia, päin vastoin, monet ovatkin sitten ottaneet valmistalon tai ostaneet talon, kun tietävät ettei ole helppoa....että näin.

että onko sit ihan pakko rakentaa jos on nuin vaikeeta jo heti? eikö itsesuojeluvaisto pelaa yhtään ?!

Meillä mies ei ole joka päivä raksalla. Siinä ero. Vaan tulee ihan päivätöistä klo 18, menee sinne klo 8. Ja kyllä tää projekti on kestänyt ihan jo jonkun aikaa, ei tää alussa ole. Joten tiedän minäkin nämä pitkät päivät. Oli viikkoja, kun emme lasten kanssa nähneet miestä oleenaan, lähti klo 5 hommiin ja tuli klo 1-2 yöllä kotiin. En minä siitä valitakaan.
Vaan siitä, että kun tulee PÄIVÄtöistään kotiin tuohon aikaan, niin mitään sanomatta/kyselemättä siirtyy seuraavaan hommaan ja unohtaa etä edes perhettä on.

Ymmärrän ap:tä, mutta ymmärrän miestäkin.

Ei varmasti ole kivaa olla kuin ilmaa,
mutta on myös rankkaa tulla kotiin pitkän työpäivän jälkeen, miettiä raksajuttuja, ja sitten pitäis vielä yrittää jaksaa huomioida perhettä. Miehellä ei varmaan vaan riitä nyt energia kaikkeen, ja sinä olet se, joka jää ilman sitä. Ehkä se ei jaksa antautua mihinkään keskusteluun, vaan haluaa olla vähän aikaa ihan rauhassa.

Ehkä asia on noin...

Olis pitäny vaan lyödä lukkoon matkavaraukset yms ja en päässy asiassa mihinkään kun ei se puhu mulle...

kyl se varmaan puhuis, jos et jankuttais ja nalkuttais ja paasais lapsistakin. sääli ny miestäsi. ei ole helppoa. monesti ihminen sulkeutuu, kun on niin loukkaantunut ettei toinen ymmärrä ja tajua ja jankaa vaan omia juttujansa, silloin voi suututtaa niin paljon et sulkeutuu vain kaiken ulkopuolelle, että tajuaisi jo ja olisi hiljaa!!!!!!!

tajuatko??

miltä itestäs tuntuis olla mihen housuissa? tosi kovaa hommaa meinaan hoitaa kaksi työtä päällekkäin ja kotona vaimo joka jankkaa ja nalkuttaa..

anna miehellesi tilaa!!! anna miehesi olla. ota miehesi iloisesti vastaan ruoan kera kun tulee töistä. sano että lähdet lasten kanssa ulkoilemaan , haluaako tulla mukaan? laita lapset nukkumaan ja sauna päälle ja kysy mieheltäsi haluaako hän saunaan, se ois lämmin nyt. hiero miestäsi, kysy hänen vointiaan, auta häntä jaksamaan ja ajattele jos sinä olisit miehesi housuissa..!!! :(

Pitääpä tehdä kaikkea tuota miehelle.

On minullakin raskasta, käyn töissä, hoidan 2 pientä lasta yksin ja olen vielä raskaana. Eipä mulle tule ruokaa pöytään eikä lämmitetä saunaa eikä hierota...Auttais se muakin jaksamaan kun JOSKUS huomioitais myös minut.
Mutta ehkä se pitää vaan huomioida mies ja yrittää itse jaksaa ja olla tyytyväinen tähän ilmana olemiseen...

On minullakin raskasta, käyn töissä, hoidan 2 pientä lasta yksin ja olen vielä raskaana. Eipä mulle tule ruokaa pöytään eikä lämmitetä saunaa eikä hierota...Auttais se muakin jaksamaan kun JOSKUS huomioitais myös minut.
Mutta ehkä se pitää vaan huomioida mies ja yrittää itse jaksaa ja olla tyytyväinen tähän ilmana olemiseen...

:hug: Jaksamista. Rakennusaika on varmasti kaikille vaikeeta ja voimia vievää. Onko teiän projekti jo loppusuoralla? Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, ihan varmasti.

Mutta ei se valittamalla ainakaan parane, kuten olet huomannutkin.
Kyllähän sinä tiesit mihin ryhdyt kun alat rakentamaan, sellaista se nyt vain on. Eipä siis ihme että niin monen parisuhde päätyy eroon raksaprojektin myötä. Ei se valittaminen auta sua ollenkaan, se kuluttaa vain kaikki voimat, myös miehesi voimat. Ei valittaminen auta ketään, ei ole koskaan auttanutkaan. Yritä löytää ilon aiheita päivistäsi, elämästäsi, et voi syyttää miestäsi siitä, että sinä et ole onnellinen ja sinulla on kurjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäpä tässä ny enää:
Kyllähän sinä tiesit mihin ryhdyt kun alat rakentamaan, sellaista se nyt vain on. Eipä siis ihme että niin monen parisuhde päätyy eroon raksaprojektin myötä. Ei se valittaminen auta sua ollenkaan, se kuluttaa vain kaikki voimat, myös miehesi voimat. Ei valittaminen auta ketään, ei ole koskaan auttanutkaan. Yritä löytää ilon aiheita päivistäsi, elämästäsi, et voi syyttää miestäsi siitä, että sinä et ole onnellinen ja sinulla on kurjaa.

Ei tuo ap:n syyllistäminen myöskään auta. Totta kai jokainen tahtoo huomiota kumppanilta, eikä ap:n asemassa ole varmastikaan helppoa olla. Raksa-aikana ei vaan oikein riitä aika perhehetkiin, parisuhdehetkiin ja yksinolohetkiin. Jostain on sitten pakko tinkiä, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäpä tässä ny enää:

Ei tuo ap:n syyllistäminen myöskään auta. Totta kai jokainen tahtoo huomiota kumppanilta, eikä ap:n asemassa ole varmastikaan helppoa olla. Raksa-aikana ei vaan oikein riitä aika perhehetkiin, parisuhdehetkiin ja yksinolohetkiin. Jostain on sitten pakko tinkiä, valitettavasti.

Tuo raksa projeti on tuttua mullekkin. Enkä ketään syylistä piste.
Sanoin vain, ettei valittaminen auta, pahentaa vain tilanneta.
Ärsyttää tuollainen vali vali valittaminen!!! Miks tarttee sit edes rakentaa kun tietää että kamalaa on, sen jokainen tietää kun siihen leikkiin ryhtyy.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Ärsyttää tuollainen vali vali valittaminen!!! Miks tarttee sit edes rakentaa kun tietää että kamalaa on, sen jokainen tietää kun siihen leikkiin ryhtyy.

Se on ihan tervettä että jossain vähän tuulettaa tunteitaan, kyllä täällä valitetaan paljon turhemmistakin aiheista. Ja saakin valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:

Samanlailla mieskin on siinä mukana. Ei hänellä ole oikeutta muuttua mölliksi, joka ei suutaan avaa kotona. Miksi häntä pitäisi sääliä?

Enkä minä miehelle valita, kuten viestissäkin oli, istuin eilen ihan hiljaa vieressä ja odotin jotain keskustelun avausta koko illan.
Valitankin täällä, se kai on sallittua.

Ja tosiaan, vaikka kuinka rakennetaan niin ei anna mielesäni miehelle oikeutta unohtaa perheensä. Että jos kerran joku ilta tulee aiemmin kotiin niin silloinkaan ei millään lailla huomioi meitä. Kyllä minä sen loppujen lopuksi aikuisen akestän, mutta lapset hieman ihmettelee, että vaikka isi on kotona niin kuuntele eikä puhu heille...

Yhteistyössä