Olen merkkivaatemamma ja siitä ylpeä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylpeä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä annan just oppilaille todistukseen numeroita sen perusteella, miten niiden mammat on pukeneet ne. Merkkivaatemukuloille kiitettäviä, niille markettivaatteellisille kelpaa kuutosetkin ;D

mä on kade. Ap löytää ulkovaatteita 50+eurolla ja vielä burrea. Jumakekkula kun kaupasta sillä hinnalla saa vain lassie-koiraa ilman tekkejä.

Mutta millä todellisella merkillä on kunnon ulkovermeet. Onks kuvaa d&g:n kurahousuista?

Mä annan just oppilaille todistukseen numeroita sen perusteella, miten niiden mammat on pukeneet ne. Merkkivaatemukuloille kiitettäviä, niille markettivaatteellisille kelpaa kuutosetkin ;D

Tätä mä olen kaivannut! Ope, jolla on jotain tasoa ja makua. Meillekin yrittivät tytön ekaluokan opeksi jotain marimekkopaitahiirenhäntämaisteria, mutta onneksi 17 keskustelua rehtorin kanssa, 13 yhteydenottoa opetushallitukseen ja minun siirtymiseni paikallislehden päätoimittajaksi ratkaisivat asian.

ap: ette sit ilmeisesti käy honkkarissa, lidlissä, anttilassa, carlsonilla yms... eikö vaatteiden hankinta ole aika haasteellista kun on noi tarkat kriteerit...? mun pojalla on suurin osa vaatteista kirpparilta, merkeistä viis... se käyttää niitä niin vähän aikaa et mulla ei oo varaa ostaa mitää 30euron t-paitaa jos aattelee et niitäkin tarviis 5-10 sit vähintään...ja kirpparilta saa 30eestä monta säkkiä vaatetta...

No huhhuh! Autot jotain romuja ja vaatteet kalliitta. Sitten kun lapset kasvaa ja haluavat kaikki merkkivaatteet. Sitten tulee kalliiksi. Muut alkavat haukkumaan jos lapset saavat ihan kaiken. Itselläni on merkkivaatteita, mutta kyllä ihan yksiväriset trikoopaidat ostan h&m:ltä, koska merkkivaatteissa usein jotain tekstiä. Siinä ei ole kyllä mitään järkeä valita ihmisiä vaatteiden perusteella. Olisiko mukavaa jos jollain olisi hieno auto ja eivät hyväksyisi teitä siksi koska teillä ei ole yhtä hienoa. Turhaa rahan haaskausta koska lapset tossa iässä kasvavat. Mutta sitten kun kasvavat on haluavat kalliita merkkejä esim. peak, gant ja lacoste ja pitkähihainen maksaa jo reippaasti yli 50 ja esim. huppari vajaa 150!

Mää tekisin valituksen. Kaikilla ei jää asiat koulussa päähän ja siten ei pääse hyvään työhön kaikilla ei ole rahaa sellasiin. Mieluummin ostaisin hienon talon ja auton ja vaatteet sitten esim h&m lindex ja urheilukaupat että olisi siistejä yhteensopivia.

Jos haluaa ostaa lapsilleen ja itselleen merkkivaatteita niin ihan okei. Rahansa saa käyttää miten haluaa. Myös ystävänsä saa valita merkkivaatteiden perusteella jos haluaa. Mutta onneksi suurin osa ei ole tälläisiä. Ja jää kyllä aika suppeaksi piirit jos valitsee vain tietyn merkin käyttäjiä. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Esim. jotkut saattavat olla rikkaita mutta eivät osta merkkivaatteita. Ja jotkut köyhät saattaa käyttää kaikki rahansa niihin. Elämä on valintoja. Kuka mitenkin haluaa elää ja millä perusteella valita ystävänsä ja lastensa ystävät. Mutta jossain vaiheessa valinnoista on kannettava vastuu myös. Esim. lasta saatetaan kiusatakin merkkivaatteiden ja snobeilun takia.

Lause "Inhottaa kattella puistossa lapsia kamalissa vaatteissa.." kuulosti tutulta. Mulla on naapuri, jolla menee päivä pilalle kun näkee ruman ihmisenbussissa. Ehkäpä haluaisit hänen puhelinnumeronsa? Ja ettei sua inhottaisi, niin hän ja hänen lapsensakin on puettu merkkivaatteisiin.

Se on totta että rikkailla ei välttämättä ole merkkivaatteita koska eivät halua olla leijoja!:D Ja merkkivaatteissa kulkevat ovat suosittuja. Ei pidä paikkaansa. Normaalit ihmiset kelpaavat paremmin. Yleensä niillä kenellä on paljon kallista puhutaan pahaa. Se on totta. AP saa aika halvalla vaatteita ku just niistä halpahalleistakaan ei noin halvalla välttämättä saa. Taitaa ostaa jtn vanhoja riekaleita kirppikseltä jotka itse korjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ylpeä äiti ;20765068:
Meidän kaapista löytyy mm. Burrea, Kenzoa, Dolce&Gabbanaa ja sellaista. Tälläisen käytännön olen itselleni asettanut: Asusteet uutena: 5-40e Kengät uutena: 80e+ Perustrikoo uutena: 30e+ ja kaikki loppu uutena 40e+
Tyttöni on 9, 2,5 ja 6v. Ballerinat uutena saatan ostaa 20e maksavinakin. Käytettynä maksimihinta on 80e. Saatan ostaa jopa 30e farkut joskus tytöille.
Ulkovaatteet uutena: 50e +
Mitä mieltä? Musta tää on hyvä juttu. Inhottaa katella niitä Henkkari-Lindex-Kappahl-Seppälä lapsia tossa pihalla. Yritän ettei tytöt leikkis niitten kanssa mut leikkii vaan. Ne markettivaate-paitaressujen lähelle tyttöjä en edes päästä! Hyi! Ne Po.p yms. Metsola-Marimekko-Me&I-lapset on jo sellaisia joitten kanssa voi olla. Parasta seuraa ovat muut merkkivaateihmiset. Ettei ryysyissä tarvi mennä. Musta tää on erittäin hyvä käytäntö, entä teistä?
Välillä vanhin ilmoittaa ettei pidä Burrea mutta sanon että sitten pidät Dolce&Gabbanaa niin kyllä burre taas kelpaa. Name It-lapset ovat sellaisia, joitten läheisyydesä voi liikkua, muttei leikkiä.

:laugh:

Yhteistyössä