V
voihan
Vieras
Olen aina pitänyt itseäni maailmanparantajana. Mutta nyt tämä kuva sai itselleni kovan kolauksen. Mies nimittäin mietti eilen ihan tosissaan, että ostaa mulle joululahjaksi aineettoman lahjan, eli vuohen, rauhan, juomavettä tms. Ja huomaan itse olevani pettynyt
Ja olen sitten taas pettynyt itseeni, koska olen pettynyt! Kannatan vähäosaisien avustamista ja osallistun joka vuosi keryksiin, lahjoitan Kirkon ulkomaanavulle, Joulupuukeräykseen osallistuin, lahjoitan Pelastusarmeijalle, koska mielestäni se on parempiosaisten velvollisuus.
Mutta sitten, kun oma konkreettinen, materialistinen lahja jää pois ja muuttuu jonkun muun hyödyksi, niin olen pettynyt. Jotenkin jouluun meillä on kuulunut, että lasten mentyä nukkumaan avataan miehen kanssa toisillemme ostamamme lahjat rauhassa.
Mutta sitten, kun oma konkreettinen, materialistinen lahja jää pois ja muuttuu jonkun muun hyödyksi, niin olen pettynyt. Jotenkin jouluun meillä on kuulunut, että lasten mentyä nukkumaan avataan miehen kanssa toisillemme ostamamme lahjat rauhassa.