olen masentunut.. haluaisin ryhdistäytyä ja

  • Viestiketjun aloittaja vipl
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
ei mulla mitään virallista masennus diagnoosia ole. ihan ite olen netti testin tehnyt ja tuumannut ettei voi kyseessä olla mitään muuta kun kilppari arvoissakaan ollut mitään häikkää...
 
Lady Gardenea
Yleensä masennusta sairastava ei itse tajua miten huonossa jamassa on. Siitä kun paranee jossain vaiheessa niin silloin huomaa missä "sumussa" eli.

Lääkäristä haettava apua siihen.
 
"aapee"
no ei tää oo normaalia olla niin poikki ettei jaksa opiskella ei jaksa hakea töitä. en enää jaksa meikata. pesin hiukset viimeksi maanantaina. pikasuihkussa kroppani virutan kyl joka toinen päivä. hampaanpesukin meinaa usein unohtua. mä vihaan itseäni olen arvoton paska mieskin varmaan halveksii tai siltä ainaki tuntuu. lasten tarpeet huolehdin aina kuntoon se on asia mistä pidän kii oli mitä oli lapsista on huolehdittava mutta mitään muuta en sitten jaksakaan vaikka olis kuinka "kivaa" se ei vaan enää tunnu kivalta..
 
Mä oon jotakuinki samassa jamassa. Mutta tiedän mitä pitäis tehä. Ottaa itseä niskasta kiinni, vähän kerrallaan. Ei edes yrittää tehdä kaikkea kerralla! Pakottaa itseään, tänään yhtä asiaa, ensi viikolla taas vähän enemmän.
Ja kiitollisuutta pitäis harjottaa. Jostain luin että vois pitää kiitollisuuspäiväkirjaa. Kirjata joka päivä vaikka 5 asiaa josta on kiitollinen. Sillä tavalla muuttaa ajattelutapaa positiivisemmaksi. Keskittyä näkemään hyvät asiat tässä hetkessä.
 

Yhteistyössä