Olen lueskellut hääfoorumeiden päiväkirjoja enkä voi kuin ihmetellä niitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jotka menevät parin kuukauden päästä tapaamisesta kihloihin ja jopa vuoden päästä naimisiin. Voi olla jopa lapsi tulossa muutaman kuukauden päästä. Ja eipä mene montaa vuotta niin nämäkin parit eroaa. Toki voi erota, jos on pitkässäkin suhteessa mutta tuossa eletään vielä alkuhuumaa eikä takuulla tunneta toisesta paljoakaan. Ihmetyttää vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Itse kuulut ilmeisesti näihin? Mikä ihmeen hoppu? Kaikista paras on tähän mennessä morsian, joka aloitti hääsuunnittelut ennen kuin tapas sulhasen ja saman tien mentiin. Tais olla häät ne pääasia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse kuulut ilmeisesti näihin? Mikä ihmeen hoppu? Kaikista paras on tähän mennessä morsian, joka aloitti hääsuunnittelut ennen kuin tapas sulhasen ja saman tien mentiin. Tais olla häät ne pääasia :whistle:

Joo, sitä alkuhuumaa on nyt menny 8 vuotta.
Samoilla yleistyksillä vois sanoo et jos ei mene ajoissa naimisiin niin ei kannata mennä lainkaan kun sit tulee kuitenkin ero. Näitäkin tarinoita saa lukee netistä jos haluaa.

muoks. ja me meille oli avioliitto pääasia, ei juhlat. Käytiin maistraatissa ja pidettiin pienet juhlat

Joo, sitä alkuhuumaa on nyt menny 8 vuotta.
Samoilla yleistyksillä vois sanoo et jos ei mene ajoissa naimisiin niin ei kannata mennä lainkaan kun sit tulee kuitenkin ero. Näitäkin tarinoita saa lukee netistä jos haluaa.

muoks. ja me meille oli avioliitto pääasia, ei juhlat. Käytiin maistraatissa ja pidettiin pienet juhlat

Menitte naimisiin 8 vuoden päästä vai vuoden, tapaamisesta?

mulla kokemusta tommosesta pikaelämästä ja oon kyllä ap sun kaa aika pitkälti samaa mieltä. :snotty:
joo meillä menee ihan ok ja yhdessä ollaan mutta välillä vaan mietin että mihin oli niin kova kiire. nopeemmin se arki koittaa. ja se jos jokin koettelee parisuhdetta.

:laugh: taas on tutkimuksessa suurtakin suurempi otanta :laugh: Mää kans kuulun niihin jotka meni 2kk tapaamisesta kihloihin, vuoden päästä naimisiin ja siinä välissä laitettiin lapsikin toivotusti alulle. Alkuhuumaa tässä vieläkin elellään kun 1,5 vuotta on yhdessä vasta oltu. Ei tullut mieleenkään että pitäis odotella ihan vaan siksi ettei joku pääse sanomaan liiallisesta pikaisuudesta :heart:

mä olin raskaana 3kk ekasta tapaamisesta, eli vuosi eka tapaamisesta meillä oli jo vauva. vauvan ollessa joku puoli vuotias mentiin naimisiin. tuosta aikaa nyt 11v, toinen lapsikin on ja edelleen siis yhdessä. vuodet on vain hioneet meitä entistä lujemmin yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
mulla kokemusta tommosesta pikaelämästä ja oon kyllä ap sun kaa aika pitkälti samaa mieltä. :snotty:
joo meillä menee ihan ok ja yhdessä ollaan mutta välillä vaan mietin että mihin oli niin kova kiire. nopeemmin se arki koittaa. ja se jos jokin koettelee parisuhdetta.

Hienoa, että löytyy myös teitä rehellisiä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
:laugh: taas on tutkimuksessa suurtakin suurempi otanta :laugh: Mää kans kuulun niihin jotka meni 2kk tapaamisesta kihloihin, vuoden päästä naimisiin ja siinä välissä laitettiin lapsikin toivotusti alulle. Alkuhuumaa tässä vieläkin elellään kun 1,5 vuotta on yhdessä vasta oltu. Ei tullut mieleenkään että pitäis odotella ihan vaan siksi ettei joku pääse sanomaan liiallisesta pikaisuudesta :heart:

Missä tutkimuksessa? Miksi ihmeessä noin nopeaa toimintaa? Eikö myöhemmin olisi ehtinyt?

No joo, olen osin samaa mieltä. TOSIN me mentiin kihloihin kun oltiin tunnettu 3 viikkoa, naimisiin vuoden päästä (ja vauva haluttiin alulle jo ennen häitä) Tuosta kaikesta on jo 15 vuotta, neljä lasta ja ERITTÄIN onnellinen ja hyvä liitto. Me oltiin nuoria kun mentiin yhteen (itse 18v) ja me juuri kuten ev:kin kirjoitti ollaan hioituneet entistä tiiviimmin yhteen, eli yhdessä on opittu ja saatu kaikki mitä meillä on...

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
mä olin raskaana 3kk ekasta tapaamisesta, eli vuosi eka tapaamisesta meillä oli jo vauva. vauvan ollessa joku puoli vuotias mentiin naimisiin. tuosta aikaa nyt 11v, toinen lapsikin on ja edelleen siis yhdessä. vuodet on vain hioneet meitä entistä lujemmin yhteen.

Hyvä, että teillä kävi näin. Vahingon ymmärrän mutten sitä että tarkoituksella pitää noin nopeasti vauva hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
No joo, olen osin samaa mieltä. TOSIN me mentiin kihloihin kun oltiin tunnettu 3 viikkoa, naimisiin vuoden päästä (ja vauva haluttiin alulle jo ennen häitä) Tuosta kaikesta on jo 15 vuotta, neljä lasta ja ERITTÄIN onnellinen ja hyvä liitto. Me oltiin nuoria kun mentiin yhteen (itse 18v) ja me juuri kuten ev:kin kirjoitti ollaan hioituneet entistä tiiviimmin yhteen, eli yhdessä on opittu ja saatu kaikki mitä meillä on...

Miksi ihmeessä noin äkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja SD:

Hienoa, että löytyy myös teitä rehellisiä :flower:

Ai tähän ketjuun saa vastata vain tietyllä tavalla, että on rehellinen.

Mä taas en ymmärrä mikä järki siinä avioliitossa on enää 10 yhteisen vuoden jälkeen?? Silloin se ei enää oo kun paperi lakiasioita varten, se toinen merkitys on jo kadonnut (siis, että haluaa osoittaa olevansa toisen kanssa aina)

Voi ei. Me muutettiin yhteen kun oltiin seurusteltu reilu viikko. Kihloihin mentiin kun oltiin oltu yhdessä vähän alle 3 kk, aiemminkin oltaisiin menty mutta tuolloin matkustettiin miehen kotipaikkakunnalle ja haluttiin kihlautua siellä. Naimisiin mentiin kun oltiin oltu 9 kk yhdessä.

Ei me olla ymmärretty vieläkään erota :'( . Maanantaina on 8 v hääpäivä.

Jos nuorena heti juoksee naimisiin sen edellisviikonloppuisen ihastuksen kanssa, niin mitä kohokohtia sille elämälle enää jää? Jos äkkiä pusertaa ne 2,1 lasta (vai paljos se keskiarvo on nykyään?), menee naimisiin ja ostaa talon, niin toisilla se arki lyö turpaan kuin nyrkki pimeässä heinäladossa.
Ei tässä elämässä mikään kiire ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jos nuorena heti juoksee naimisiin sen edellisviikonloppuisen ihastuksen kanssa, niin mitä kohokohtia sille elämälle enää jää? Jos äkkiä pusertaa ne 2,1 lasta (vai paljos se keskiarvo on nykyään?), menee naimisiin ja ostaa talon, niin toisilla se arki lyö turpaan kuin nyrkki pimeässä heinäladossa.
Ei tässä elämässä mikään kiire ole :)

Mutta jos yhdessä aikoo olla, niin miksi odotella? Miksi noidenkin, jotka tässä ketjussa kertovat olleensa yhdessä jo 8-15 vuotta, olisi pitänyt odotella monta vuotta? Mitä sillä voittaa? Onkin eri asia jos tyyliin 18-vuotiaana hyppää heti naimisiin, mutta jos on kyse aikuisista ihmisistä, jotka tietävät mitä haluavat elämältä ja ymmärtävät, ettei se ole aina sitä onnen auvoa se perhe-elämä.

No itse olen pikanaimisiinmenijä. Kai me sit kohta erotaan, nyt kymmenen aviovuotta takana ja iltatähti tuloss (4. lapsi). Esikko sai alkunsa 3kk tuntemisen jälkeen, eikä vahingossa. Oltiin jo kihloissa tuolloin.

Mä menisin kuiteskin enemmän miettiin sitä ikää milloin nää kamalat pika-avioliitot on solmittu. Enkä tässäkään halua yleistää, eri tapauksia löytyy. Kun menimme miehen kanssa naimisiin olimme jo ns. kypsässä iässä, eli kumpikin jo yli kolmen kymmenen. Molemmilla avoliitot takana (ilman lapsia), erillaisia ihmissuhteita, menoja ja työtä. Kun toisemme tapasimme sitä huomasi heti että vastaavan tapaistakaan, ei edes liki ollut aiemmin kokenut. Ja kumpikin oli mielestään ollut ennenkin rakastunut. Kannattas pohtia asiaa vaikka tältäkin kantilta.

Tää ap aloitus näet on järjettömän mustavalkoinen. Meneehän ihmiset naimisiin 10 vuoden tuntemisen jälkeen, kun suhde on jo muuten kuollut. Koitetaan vaan elvyttää suhdetta vielä viime metreillä. Kun on saatu sormus sormeen tajutaankin että ei se tästä parantunut...nimimerkillä tuonkin koin nuoruudessa, tosin suhteeni kesti "vain" 8 vuotta, josta naimisissa 1,5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Voi ei. Me muutettiin yhteen kun oltiin seurusteltu reilu viikko. Kihloihin mentiin kun oltiin oltu yhdessä vähän alle 3 kk, aiemminkin oltaisiin menty mutta tuolloin matkustettiin miehen kotipaikkakunnalle ja haluttiin kihlautua siellä. Naimisiin mentiin kun oltiin oltu 9 kk yhdessä.

Ei me olla ymmärretty vieläkään erota :'( . Maanantaina on 8 v hääpäivä.

Jos toinen on ulkomaalainen niin silloin on vähän pakko mennä naimisiin tai muuten asit mutkistuu todella paljon. Vierestä seuranneena tiedän. Ja eihän tuo 8 vuotta ole vielä mikään erityisen pitkä aika olla yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Mä taas en ymmärrä mikä järki siinä avioliitossa on enää 10 yhteisen vuoden jälkeen?? Silloin se ei enää oo kun paperi lakiasioita varten, se toinen merkitys on jo kadonnut (siis, että haluaa osoittaa olevansa toisen kanssa aina)

Siis miksi ei olisi järkeä? Naimisiin kun mennään niin siinä luvataan olla yhdessä kuolemaan saakka eli jopa 50 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja kukin:
Tää ap aloitus näet on järjettömän mustavalkoinen. Meneehän ihmiset naimisiin 10 vuoden tuntemisen jälkeen, kun suhde on jo muuten kuollut. Koitetaan vaan elvyttää suhdetta vielä viime metreillä. Kun on saatu sormus sormeen tajutaankin että ei se tästä parantunut...nimimerkillä tuonkin koin nuoruudessa, tosin suhteeni kesti "vain" 8 vuotta, josta naimisissa 1,5 vuotta.

Tämä on tietenkin ihan yhtä tyhmää.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:

Missä tutkimuksessa? Miksi ihmeessä noin nopeaa toimintaa? Eikö myöhemmin olisi ehtinyt?

Olen lueskellut hääfoorumeiden päiväkirjoja enkä voi kuin ihmetellä niitä
jotka menevät parin kuukauden päästä tapaamisesta kihloihin ja jopa vuoden päästä naimisiin. Voi olla jopa lapsi tulossa muutaman kuukauden päästä. Ja eipä mene montaa vuotta niin nämäkin parit eroaa.
Toki voi erota, jos on pitkässäkin suhteessa mutta tuossa eletään vielä alkuhuumaa eikä takuulla tunneta toisesta paljoakaan. Ihmetyttää vaan..

Tuossahan sinä kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrot miten nämäkin parit sitten eroaa.

Ja joo, olis ehtinyt myöhemminkin mutta ollaan jo ihan aikuisia ja haluttiin tehdä asiat näin. Sen vaan tietää kun pettymysten ja paskan jälkeen lopultakin tuntee tulleensa kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:

No vaikka juridisen puolen takia. Avopuoliso ei ole oikeutettu esim. leskeneläkkeeseen, eikä ilman testamenttia heru mitään lakiosia.

Yhteistyössä