Olen lopettanut lääkkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skitso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Skitso

Vieras
Nyt on käynyt niin, että pikkuhiljaa olen lopettanut kokonaan lääkkeiden syönnin. Eli monta kuukautta jo olen ollut ilman. En ole lääkärille kertonut, enkä taida uskaltaakaan. Mitään oireita ei ole kuitenkaan ollut. Kyseessä siis eräs neurolepti ja masennuslääke.

Tarkoituksena ei ole ollut lopettaa, se on ikäänkuin vain unohtunut. Mitä tekisitte minun sijassani?

Miksi et kerro lääkärille?
Tiedän tapauksen, joka myös tuntee olonsa hyväksi ilman lääkkeitä mutta ympäristö on täysin toista mieltä. Näin se menee.
Ei lääkkeitä oteta ja olla ottamatta ja sitten taas jatketa kun itse tunnistetaan merkit. Lääkärin diagnoosia olet kuitenkin aiemminkin tarvinnut. Tuo on aika kliseinen teko lopettaa lääkkeet "kun tuntuu" hyvältä.

Mä olin pari vuotta oireettomana, sitten päätin lopettaa lääkkeet. Aloitan kyllä heti jos mitään oireita ilmenee. Halusin lopettaa ne, koska aiheuttivat masennusta, runsasta painonnousua ja sumuisen olon. Olo ollut aivan normaali ilman lääkkeitä. Lääkärillä ei asiaan ollut mitään negatiivista sanottavaa.

Kai tiedät, ettei ssri-lääkkeet ja antipsykootit toimi heti? Esim. ssri:llä kestää jopa kuukausi alkaa toimia.

Eli jos sulle tulee huomenna oireita ja alat syömään lääkkeitä uudestaa, helpottaa voi vasta useamman viikon kuluttua.

[QUOTE="vieras";25884584]ihan ot. mutta osaisko kukaan sanoa mihin aikaan kannattais ssrit ottaa?[/QUOTE]
No kuule ihan sama, kunhan otat aina samaan aikaan. Joitakin ne saattaa piristää, joitakin väsyttää, että ihan sen mukaan jos huvittaa.

[QUOTE="vieras";25884621]okei, viikkon nyt syöny niitä ja alkaa kamala tokkura helpottaan, tuntuu vaan et mikään aika ei ois sopiva jos meinaa jaksaa tehdä jotain :D[/QUOTE]
Jos tiety lääke ei sovi, ilmoita siitä heti lääkärillesi, jolloin saat kokeiltavaksi jotain toista. Ei ikinä kannata itse mennä lääkityksiään lopettelemaan ja sorkkimaan.

Ei siihen mitään lupia tarvii kysellä. Jokainen päättää itse mitä nassuunsa tunkee. Monet lääkkeet olen lopettanut sivuvaikutusten takia. Seuraavalla kerralla vaan ilmoittanut lekurille ettei sopinut mulle. Monet vetää vaikka mitä lääkeyhdistelmiä ja on ihan zombeina sitten.

En missään nimessä suosittele, että mennään omin päin lopettamaan lääkkeet. Olen sen verta läheltä katsonut kun läheinen näin tekee (useamman kerran) ja mitään hyvää ei siitä ole seurannut.

Eli suljetulle joutunut joka kerta. On ollut useita kuukausiakin ilman ja luullut olevansa terve! Siitä on tullut sitten pitkä keikka psykiatriseen sairaalaan. Ja mielestäni pahentanut pysyvästi tilannetta, että on mennyt lopettamaan lääkkeet. Tai ei ainakaan vielä ihan ennallaan.

[QUOTE="vieras";25884808]En missään nimessä suosittele, että mennään omin päin lopettamaan lääkkeet. Olen sen verta läheltä katsonut kun läheinen näin tekee (useamman kerran) ja mitään hyvää ei siitä ole seurannut.

Eli suljetulle joutunut joka kerta. On ollut useita kuukausiakin ilman ja luullut olevansa terve! Siitä on tullut sitten pitkä keikka psykiatriseen sairaalaan. Ja mielestäni pahentanut pysyvästi tilannetta, että on mennyt lopettamaan lääkkeet. Tai ei ainakaan vielä ihan ennallaan.[/QUOTE]

No, viimeksi olin suljetulla ainoastaan viikon. Mulla psykoosit menee nopsaan ohi.

[QUOTE="vieras";25884883]Ai sä pääsit heti sairaalasta kotiin? Mun läheinen joutunut olemaan siellä kuukausia, lähelle vuottakin. En mä ymmärrä miksi tälläisillä asioilla pitää pelleillä.[/QUOTE]

Pääsin, koska paranin. Enkä pelleile, en vain halua syödä enää lääkkeitä ja muunmuassa lihoa muodottomaksi möykyksi.

Yhteistyössä