Olen lopen uupunut taistelemaan perintäfirmojen kanssa, en jaksaa enää :( !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuslutfinito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuslutfinito

Vieras
Joo, sattuneista syistä pikavipit on useilla eri perintäfrimoilla nyt. Opinpahan kantapään kautta. Mutta tilanteet oli vuosi sitten semmoiset että oli pakko ottaa yksi vippi ja siitä se sitten lähti kun yritti uudella maksaa vanhaa jne :( ei saarnoja kiitos.

Nyt olen taistellut perintäfirmojen kanssa joka kk koska en pysty maksamaan heidän vaatimia minulle liian isoja kk eriä. Sairastuin masennukseen ja ahdistun entisä enemmän vaan joka päivä. Ajan velkaneuvontaan sain vasta joulukuulle! :(( pari isompaa velkaa on menossa vasta perintään ja suoraanhan ne mennee ulosotoon. Vielä ei uossa ole mitään. Aivan järkyttävää miten aikuinen ihminen voi mokata näin pahasti. Hävettää niin ettei mitään rajaa.

Mutta, juuri taas laitoin sadannen selvityksen eräälle perintätoimistolle että saisin pienemmän kk erän, vaan eivät suostu. Kirjoitin että jos se menee ulosottoon, silloin joudun päästämään sinne muutkin eikä palkastani suurta summaa voi uo ottaa, joten se firma ei tule saamaan senkään vertaa kun eikös se uolle menevä summa jaeta kaikille perintäfirmoille sitten?

Minä en jaksaa enää!!!!!

Minkälaisia palkkoja ja mihin kaikki rahat menee, jos kerran ei ole varaa maksaa pientä ylimääräistä kulua. Olen vähän ihmeissäni, kun niin monet on lirissä osamaksujen ja näiden pikkulainojen vuoksi. Nykyään on ihmeellinen tuo "kaikki tänne ja heti" -periaate. Itselleni tuo melkoista mielihyvää ja onnistumisen tunnetta, kun säästää rahaa ja sitten ei mitään huolta ostaa, jos tarvii joskus jotain isompaakin ostaa. Palkka on duunarin palkka ja lapsiakin kolme eikä tarvi pihistellä.

pankeilla esim op:lla on omistajajäsenille palvelu jolla voi saada 10 000e lainaa ilman takaajaa... Ootkohan ees yrittänyt kysellä pankeista... kyllä ne yleensä auttaa jos tosissaan apua pyytää.

Vuosi sitten en ollut töissä. Sattui sitä sun tätä. Ensimmäinenkään vippi ei ollut huvikseen otettu. Ihan ruokaa ja bensaa sillä ostettiin. Tätä kierrettä ei voi käsittää kuin ne, jotka samassa sopassa ovat olleet. Olenpa oppinut. Vannoin joskus etten katsokaan vippejä päin mutta tilanne ajoi siihen ja nyt ollaan tässä :(

Palkastani maksan nyt asumisen, päivähoitomaksun kahdelta pieneltä lapselta, ruoan, lääkkeet yms tärkeät.
Lisäksi pitäisi maksella lähes 900e velkoja sinne sun tänne, ei onnistu ei. Jos annan mennä ulosottoon, summa on vain 150-250e minkä uo voi ottaa, käsittääkseni.

Että näin.

Oletko jo kokeillut kunnan tarjoamaa velkaneuvontaa? He voivat neuvoa sinua kuinka pienentää kuukausimenoja ja tarvittaessa vaikka sopia kohtuullisimmista kuukausieristä perintäfirmojen kanssa.

Pankista voi olla vaikeaa saada lainaa jos on jo merkintöjä luottohäiriörekisterissä, mutta velkanauvonnan kautta voit mahdollisesti saada yhdistettyä lainoja siten, ettei kuukausierät mene aivan mahdottomiksi.

Voit etsiä oman kuntasi velkanauvojaa esimerkiksi täältä:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx

Tässä lyhyesti minun tarinaani, mikä on totta.Mulla oli yhden perintätoimiston kanssa sellanen juttu, että vaativat isompaa summaa maksettavaksi ja samalla maksoin muutamia muitakin vippejä toisiin perintätoimistoihin.Eivät meinanneet suostua pienempään erään...kirjoitin heille kyyneleet silmien selostuksen ja lopulta kiukuissani että parempi kai olisin että kuolisin pois, kun ei huomioida että saisi yrittää maksaa pois pienemmässä erässä.En todellakaan aikonut siis itselleni mitään tehdä, mutta ilmeisesti he pelästyivät tai luulivat niin, koska asiani laitettiin eteenpäin...ilmeisesti esimiehelle tai jtn ja sitten alkoi sopia pienemmät erät.Omaa tyhmyyttä oli myös mulla pikavippien kanssa, mutta sain kaikki maksettua pois.

täällä samanmoinen luuseri, pikavippikierre jatku(i) yli 2 vuotta, ensimmäisen otin tyhmyyttäni kun ei ollut varaa maksaa vuokraa ja luulin sitten selviäväni siitä. mutta kuinkas sitten kävikään, nuohan kyllä kasaantuu ja lisääntyy ja ja ja ja....
Välillä oli monta tonnia eri paikkoihin, perintäfirmojen kanssa tein maksusopimuksia, jotkut antoivat tarpeeksi pieniin summiin kuukausierät mutta sitten taas kaikki kaatui kun joku perintäfirma ei suostunut ja sai taas ottaa uuden vipin että selvisi.
Masentelin, itkin, panikoin..Häpesin.
Nyt lopulta sitten otin itseä niskasta kiinni ja totesin että en tosiaan selviä tästä yksin. Käännyin häpeillen veljeni puoleen ja pyysin apua...ja sain lainattua 1500€ millä sain viimein loput maksettua. Tuo summahan ei enää ollut iso, välillä oli tosiaan PAAAALJON enemmän.

Nyt vielä maksan kuukausieriä joihinkin paikkoihin ja veljelleni alan maksamaan lainaa takaisin loppuvuodesta, kunhan siihen tosiaan pystyn.

Et voi kuvitella miten iso taakka harteilta pois, tuo oli oikeasti viedä mielenterveyden!
Sulle toivotan paljon tsemppiä, eiköhän ne asiat sullakin selviä vielä parhain päin!
Ja kaikki ihmiset ne virheitä ja erehdyksiä tekee..

Miten mikään muu pankki antaisi 10 000-15 000e lainaa? asuntolaina pitää nykyisessä pankissa, josta ei enää tule senttiäkään lainaa lisää. ilman takaajaa ainakaan. asuntolainan takaajia en halua tähän sotkuun.

Miten mikään muu pankki antaisi 10 000-15 000e lainaa? asuntolaina pitää nykyisessä pankissa, josta ei enää tule senttiäkään lainaa lisää. ilman takaajaa ainakaan. asuntolainan takaajia en halua tähän sotkuun.

Mulle sanoi ulosottomies, kun yksi lasku meni sinne, että jos vielä tulisi, niin sitten katsotaan, että mulla on omaisuutta( velkaa talosta on ) ja pahimmassa tapauksessa joutuisin ottamaan järjestelylainaa pankista ( en usko että olisin saanut ) jolla maksaisin laskun tai sitten olisi myytävä.Eli kannattaa olla todella tarkkana ja ottaa asioista selvää jos sulla on asuntolainaa ettei tule ikäviä yllätyksiä eteen.Mä olin tuolloin todella peloissani ja hävettikin oma tyhmyyteni.Tsemppiä sulle!

Sä olet kyllä aika syvällä jo jos velkaa on jopa 15 000. Sossu ei avusta mitenkään tässä tilanteessa. Ne sanoo että voit antaa mennä ulosottoon kun et kerran pärjää niiden kanssa. Ei ole kuitenkaan vuokrasta tms. kyse.

Jos annat mennä ulosottoon kaiken (mihin tämä tie on vääjäämättä menossa) niin tosi pitkään olet tuon velan kanssa jumissa.. Mutta varmasti ymmärrät myös sen että ei perintäfirmat ole mitään hyväntekijälaitoksia vaan bisnestä nekin tekee. Ei ne loputtomiin voi joustaa.

Suosittelisin sulle että myyt talon, maksat velan ja muutat vuokralle hetkeksi. Sitten kun oot saanut säästettyä jonkin verran kasaan niin alat katsella uutta taloa ja aloitat alusta.

[QUOTE="kjh";24388371]pankeilla esim op:lla on omistajajäsenille palvelu jolla voi saada 10 000e lainaa ilman takaajaa... Ootkohan ees yrittänyt kysellä pankeista... kyllä ne yleensä auttaa jos tosissaan apua pyytää.[/QUOTE]

Ilmankos nämä pankkien luottokelpoisuutta vahtivat luottoluokittelijat juuri epäilivät OP-Pohjolan vakavaraisuutta ja luokitusta ja pohtivat sen alentamista huonompaan luokkaan.

Mä mielummin myyn itseäni rahasta kuin otan pikavippiä. Onnistuu helposti, ainakin jos on alle 30v eikä ole lasten tekemisellä itseään vielä pilannut. Perheenisät maksaa helposti jopa 200e pikasesta kohtaamisesta hotellin lakanoissa + hotellihuoneen. Eikä tarvi maksella ulosottovelkoja eikä pikavippejä takaisin korkojen kera. Sinkkuna ihan sama kenen kanssa makaa ja jos siitä rahaa vielä saa niin mikäs parempaa!

[QUOTE="Hei";24388519]Mulle sanoi ulosottomies, kun yksi lasku meni sinne, että jos vielä tulisi, niin sitten katsotaan, että mulla on omaisuutta( velkaa talosta on ) ja pahimmassa tapauksessa joutuisin ottamaan järjestelylainaa pankista ( en usko että olisin saanut ) jolla maksaisin laskun tai sitten olisi myytävä.Eli kannattaa olla todella tarkkana ja ottaa asioista selvää jos sulla on asuntolainaa ettei tule ikäviä yllätyksiä eteen.Mä olin tuolloin todella peloissani ja hävettikin oma tyhmyyteni.Tsemppiä sulle![/QUOTE]

minkälaisista summista kyse?

mulle sanoi velkaneuvoja että mun velka ei ole edes iso :0 mun mielestä se on helkutin iso. ja neuvoja myöskin sanoi että palkastani riittää se uon osuus kyllä.... ettei olisi hätää asunnon takia. kuitenkin se on myynnissä muistakin syistä nyt. siinäkin vaan kestää.

"Luoton saamisen edellytyksenä on, että hakija pystyy maksamaan sen takaisin. Henkilökohtaisella tapaamisella hakijalle tehdään maksuvaralaskelma, jossa huomioidaan välttämättömiin elinkustannuksiin vähintään toimeentulotukinormin suuruinen summa ja lisäksi huomioidaan todelliset asumiskulut, työmatkat, terveydenhoitomenot, elatusmaksut ja päivähoitomenot.

Luottoa voi saada kotiin liittyviin hankintoihin, työllistymiseen liittyvänä työvälineisiin, muihin hakijan perusteltuihin menoihin kuten terveydenhoitomenoihin tai aikaisempien velkojen järjestelemiseen.

Hylkäämisen tavallisimmat syyt ovat hakijan riittämätön maksuvara, luottomäärä ei riitä hakijan kokonaistilanteen järjestelemiseen tai hakijalla ei ole näyttöä kyvystä suoriutua luoton takaisin maksamisesta.

Luoton määrä voi olla 200-10.000 euroa taloutta kohden. Laina-aika on enimmillään viisi vuotta. Luotosta peritään 12 kk:n euribor viitekorko. Sosiaalisesta luotosta ei peritä mitään muita kuluja.

Luoton takaisinmaksu hoidetaan suoraveloitussopimuksella. Luoton saajalta edellytetään pääsääntöisesti vapaaehtoinen luottohäiriömerkintä luottorekistereihin. Luoton takaisinmaksun laiminlyönti tai muu sopimusrikkomus voi johtaa luoton irtisanomiseen ja perimistoimiin."

minkälaisista summista kyse?

mulle sanoi velkaneuvoja että mun velka ei ole edes iso :0 mun mielestä se on helkutin iso. ja neuvoja myöskin sanoi että palkastani riittää se uon osuus kyllä.... ettei olisi hätää asunnon takia. kuitenkin se on myynnissä muistakin syistä nyt. siinäkin vaan kestää.

Ei mullakaan mistään isosta velasta ollut kyse, vaikka se itsestä tuntui silloin isolta.Toivon vilpittömästi että saat kaiken järjestykseen.Pilvisenkin päivän jälkeen on odotettavissa valonpilkahdusta, usko pois :) Kyllä sä selviydyt!

Kiitos.

Sosiaalista luottoa ilmeisesti haetaan sitten kunnan velkanvuojan kanssa? eikö sitä voi itse nyt jo hakea mitenkään? Mulla ehtii väkisin mennä ulosottoon nyt 400e lasku :(( ja loput perässä ennen joulukuuta. Onko toi luotto sitten jo mahdotonta enää saada?
Miksi sinne ei pääse aiemmin sinne neuvojalle?!?! :((

Yhteistyössä