Olen lastentarhanopettaja ja ystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
joskus kysyy minulta että millaisia ne pienten ryhmät on ja laittaisiko omansa päiväkotiin yms.

No minulle on aika selvää että omaani en laittaisi päiväkotiin, enkä mieluiten päivähoitoon ollenkaan, vaan pitäisin kotona. Sen verran kamalia paikkoja on nähty (eikä niihin välttämättä liity mitään väkivaltaa lapsia kohtaan mutta en vaan pidä sellaisia olosuhteita hyvänä pienelle lapselle; kiirettä, vaihtuvia hoitajia, tauteja, hälinää jnejne.)

Mitä tuohon nyt sitten pitäisi vastata? vastaan aina ympäripyöreästi että ihan hyvää on hoito varmaan ja plaaplaa.. mahdetaanko minulta odottaa rehellistä vastausta vai jonkinlaista lohdutusta ja hyväksyntää päätökselle pistää pieni lapsi päiväkotiin?

[QUOTE="vieras";24004193]joskus kysyy minulta että millaisia ne pienten ryhmät on ja laittaisiko omansa päiväkotiin yms.

No minulle on aika selvää että omaani en laittaisi päiväkotiin, enkä mieluiten päivähoitoon ollenkaan, vaan pitäisin kotona. Sen verran kamalia paikkoja on nähty (eikä niihin välttämättä liity mitään väkivaltaa lapsia kohtaan mutta en vaan pidä sellaisia olosuhteita hyvänä pienelle lapselle; kiirettä, vaihtuvia hoitajia, tauteja, hälinää jnejne.)

Mitä tuohon nyt sitten pitäisi vastata? vastaan aina ympäripyöreästi että ihan hyvää on hoito varmaan ja plaaplaa.. mahdetaanko minulta odottaa rehellistä vastausta vai jonkinlaista lohdutusta ja hyväksyntää päätökselle pistää pieni lapsi päiväkotiin?[/QUOTE]

No jos olisit mun ystävä, niin ehdottomasti haluaisin sen rehellisen vastauksen. Höh, ettäs mietitkin muuta.

JOs jollain on varaa valita niin minusta hänelle on kerrottava rehellisesti mitä se meno siellä on. Pitää sitten mieluummin lapsensa kotona tai miettii että onko muita vaihtoehtoja. Onhan päiväkodeissa toki hyviäkin juttuja, mutta toki toivon että alle 3v lasten kohdalla vanhemmat saisivat oikeasti faktat. Ehkä voisi sittenkin olla vielä varaa olla kotona?

Kovin monen päiväkodissa työskentelevän en tiedä haluavan viedä lastaan päiväkotiin ainakaan ennen tuota 3 -vuoden ikää.
Ystävät ehkä toivovat rehellistä vastausta, joskin sehän on aina mielipide ja ehkä se mielipide, vaikka suoraan sanoisikin asiansa, kannattaa sanoa siten, ettei liiaksi mustamaalaisi toisten ratkaisuja.

Mä olen muuten huomannut ainakin tällä paikkakunnalla, että päiväkodeissa työskentelevät laittavat omat lapsena pph:lle. Mun lapset ovat olleet pph:lla eskariin asti, kun ovat viihtyneet siellä hyvin ja siirtyneet sitten päiväkodin eskariin.

• Tykkää
Reactions: Katja87
Jos sulla on oikea työmoraali niin et sano rehellista mielipidettäsi vaan vastaat ympäripyöreästi.

Meitä on kielletty mollaamasta/arvostelemasta asiakkaille mitään päivähoitomuotoa oli se sitten oma ala tai joku vastaava.

Minä myös päiväkotimaailman nähneenä, kerron kyllä totuuden hyville ystäville. Mutta sitten on niitä puolituttuja, joille vaan ympäripyöreitä vastauksia kehiin, enhän toki halua mustamaalata päivähoitoa.

Yhteistyössä