Olen lapsellinen. Hermostuin kaverin facebook kirjoituksista!

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Hemmetin, hemmetti kun jatkuvaa valitusta. Ihan jatkuvaa marinaa siitä miten väsyttää, miten on raskasta kahden lapsen kanssa. Ei jaksa, ei. Lapset 5v ja 7kk. Mummolassa ovat pari kertaa viikossa hoidossa, että äiti saa levätä ja miehen kanssa yhteistä aikaa. Silti pää hajoaa.

Olen lapsellinen tiedän, mutta tuohon alkaa mennä jo hermot, ja varmaan tässä on kateellisuuttakin takana kun toiset saavat apua, mutta siltikään mikään ei ole hyvin.

vuodatus!

Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25271540:
Noi on rasittavia päivityksiä, uskon, mullakin on pari tuollaista kaveria joilla mikän ei ole koskaan oikeastaan hyvin ja kaikki on helevetin hankalaa.

niin ja sitten vielä se, kun hänen vauvansa nukkuu 12h yössä. Sekin on kai sitten ihan kamalaa...ai niin, mutta se on kamalaa kun vauvaa joutuu nukuttamaan illalla. Ei nukahda itsekseen sänkyyn niin kuin esikoinen teki :O tämä on aivan kamalaa.... Huokaus!

niin ja sitten vielä se, kun hänen vauvansa nukkuu 12h yössä. Sekin on kai sitten ihan kamalaa...ai niin, mutta se on kamalaa kun vauvaa joutuu nukuttamaan illalla. Ei nukahda itsekseen sänkyyn niin kuin esikoinen teki :O tämä on aivan kamalaa.... Huokaus!

Jep. Siinä tekisi mieli mennä ravistelemaan ihmistä, että herää nyt nainen.
Sitten tuntuu että ne suurimmat valittajat eivät tee asioiden eteen mitään ja kertovat suureen ääneen voivotellen jotain asiaa mikä on itselleenkin tapahtunut, mutta jota on ajatellut normaalina, eikä siitä ole tehnyt numeroa :)

Mun kaveri oli samanlainen vaikka hänellä oli vaan yksi lapsi. Toisen lapsen synnyttyä kyllästyin siihen jatkuvaan ja loputtomaan valitukseen ja poistin hänet Facebookista samalla tavalla kuin koko elämästä.

Uskomatonta miten paljon parempi oloni on kun ei tarvitse lukea ja kuunnella jatkuvaa valitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25271581:
Jep. Siinä tekisi mieli mennä ravistelemaan ihmistä, että herää nyt nainen.
Sitten tuntuu että ne suurimmat valittajat eivät tee asioiden eteen mitään ja kertovat suureen ääneen voivotellen jotain asiaa mikä on itselleenkin tapahtunut, mutta jota on ajatellut normaalina, eikä siitä ole tehnyt numeroa :)

Tulee ihan mieleen yhden palstan aktiivikirjoittaja, joka lopetti kirjoittelun kun ihmiset kommentoi sille, että tee jotain, lähde tai muutu. Kun se kirjoitti että aikoo tappaa miehen ja lapset. Joka päivä sitä samaa paskaa, mies ei harjaa hampaita, mies ei sitä ja ei tätä, vaikka samaan aikaan viesteistä paistoi että olihan se mies yhtä ja toista yrittänyt, ämmälle vaan ei mikään kelvannut kun vaiåpanvaihtokin meni väärin

Kenenkään facebook-kirjoituksista nyt hermostua kannata....sama se, mitä kukakin sinne kirjoittaa, älkää ottako niin vakavasti. Itselläni yksi lapsista vammainen ja hänen kanssaan on todella haastavaa, mutta facebookiin laitan kepeitä juttuja muista lapsistani, joulusta ja myös tästä vammaisesta sellaisia hauskoja ja kivoja juttuja...eli tavallaan yleensä vain sellaisen positiivisen ja iloisen puolen meidän elämästä, mutta kukin tyylillään...

Joillakin se valittaminen on vaan sellainen tapa.. Mutta kyllähän se kertoo ihmisen luonteesta jotain, jos sinne facebookiin ei saa yhtä ainoaa neutraalia tai positiivista kommenttia ikinä laitettua vaan kaikki on sitä valittamista. Vähän sama kun kaveri viime vuonna valitti sitä facebookissa, miten on ollut paska vuosi, miten väsyttää ja on hirveä kiirekiirekiire ja elämässä ei ole ikinä mitään kivaa.. Ja kun itse tiesin sen toisen puolen eli löysi sinä vuonna elämänsä rakkauden, vuosi sisälsi paljon juhlimista ja hyviä asioita, minulle kirjoittelua siitä miten ei ole mitään tekemistä (samaan aikaan facebookissa se kommentti että kiirekiirekiire). Tuntui ihan käsittämättöltä ne facebook-kommentit, ihmeellistä säälin ja sympatian kerjäämistä, vaikka elämässä kuitenkin kaikki ihan hyvin ja paljonkin niitä positiivisia juttuja mistä myös olisi joskus voinut jotain kirjoittaa.

Ja onhan niitä huonoja päiviä itse kullakin ja saa avautua, mutta sellainen jatkuva valittaminen...

Kieltämättä tuttu tunne, myönnän itse oman heikkouteni tässä... Yksi kaveri sai joku aika sitten toisen lapsensa. Esikoinen kiltti ja terve 4v, päivät päiväkodissa ja vauvakin ihan normivauva. Mies tekee tavallista työpäivää ja vapaa-aikansa osallistuu kotiarjen pyöritykseen. Molemmat mummolat kävelymatkan päässä ja omat sisarukset lähellä, saavat todella paljon käytännönapua (esikoinen usein yöhoidossa, mummot tulevat hakemaan vauvaa vaunulenkille että äiti saa nukkua, tuovat ruokaa, kutsuvat syömään, käyvät kaupassa, auttavat siivoamisissa jne).

Sitten tämä kaveri valittaa jatkuvasti kuinka rankkaa on kahden lapsen kanssa. Paras oli kun päivityksessään luki että häntä niin ärsyttää ihmiset jotka valittavat turhista asioista. Että sopisi tulla kokeilemaan mitä on hoitaa vastasyntynyttä ja imettää ympäri vuorokauden. Että sen jälkeen kyllä loppuisi turhat valitukset kun huomaa miten rankkaa elämä voi oikeasti olla. Peräänkuulutti ihmisten kykyä olla kiitollisia.

Silloin oli juuri ollut tosi rankka päivä tuon 5v:n kanssa ja teki mieli vastata että kannattaisi kokeilla arkea 5v autistin kanssa niin voisi yhdeltä ja toiselta terveen vauvan äidiltä loppua "turhat" valitukset. Helpommalla pääsisin vastasyntyneitä kolmosia hoidellessa kuin tämän oman laumani kanssa. Ja juu, jos on saanut terveen vastasyntyneen sairaalasta kotiin ja imetyskin onnistuu niin silloin jos koska luulisi olevan aihetta olla kiitollinen.

Mutta katsoin taas kerran parhaakseni olla kommentoimatta mitenkään... :D

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Mä niin inhoan valittajia. Eräskin tuttu valitti koko raskausajan pienestäkin kolotuksesta. Moneen kertaan teki mieli kommentoida, että "Onnittelut, olet sentään raskaana." Itsellä oli juuri mennyt raskaus kesken ja tämä henkilö kyllä tiesi sen. Nyt omana raskausaikana ei kyllä ole tullut mieleenkään valittaa facebookissa mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25271607:
Kenenkään facebook-kirjoituksista nyt hermostua kannata....sama se, mitä kukakin sinne kirjoittaa, älkää ottako niin vakavasti. Itselläni yksi lapsista vammainen ja hänen kanssaan on todella haastavaa, mutta facebookiin laitan kepeitä juttuja muista lapsistani, joulusta ja myös tästä vammaisesta sellaisia hauskoja ja kivoja juttuja...eli tavallaan yleensä vain sellaisen positiivisen ja iloisen puolen meidän elämästä, mutta kukin tyylillään...

Näin minäkin yleensä teen. tokihan niitä huonoja päiviä on kaikilla ja kyllä sen tajuaa ilman facebook kirjoitteluakin. Olisi kuitenkin kiva jos joskus olisi tietyillä henkilöillä jotain positiivista sanottavaa, vaikka "niistä hankalista " lapsista.

Miksei saa valittaa? Saatte piilotettua ne kirjoitukset jos ne teitä häiritsee.
Kellään muulla ei voi olla rankkaa kun asiat on niiiin paljon paremmin kuin itsellä. Itse saa kyllä valittaa. Ja kun ei kukaan oikeasti voi tietää miltä siitä valittajasta tuntuu. Mullakin oli kaikki asiat oikein hienosti ja paljon apua ja tukea ym ja kyllä mä silti olisin jossain vaiheessa mieluummin kuollut. Ja sit sain just kuulla että "mitä sä valitat ku sulla on kaikki niin hyvin. tuu kokeilee hoitaa mun lapsia päiväks ni tiiät mikä on rankkaa" mut kun ei vaan voi verrata omaa elämää suoraan muihin.

Kieltämättä tuttu tunne, myönnän itse oman heikkouteni tässä... Yksi kaveri sai joku aika sitten toisen lapsensa. Esikoinen kiltti ja terve 4v, päivät päiväkodissa ja vauvakin ihan normivauva. Mies tekee tavallista työpäivää ja vapaa-aikansa osallistuu kotiarjen pyöritykseen. Molemmat mummolat kävelymatkan päässä ja omat sisarukset lähellä, saavat todella paljon käytännönapua (esikoinen usein yöhoidossa, mummot tulevat hakemaan vauvaa vaunulenkille että äiti saa nukkua, tuovat ruokaa, kutsuvat syömään, käyvät kaupassa, auttavat siivoamisissa jne).

Sitten tämä kaveri valittaa jatkuvasti kuinka rankkaa on kahden lapsen kanssa. Paras oli kun päivityksessään luki että häntä niin ärsyttää ihmiset jotka valittavat turhista asioista. Että sopisi tulla kokeilemaan mitä on hoitaa vastasyntynyttä ja imettää ympäri vuorokauden. Että sen jälkeen kyllä loppuisi turhat valitukset kun huomaa miten rankkaa elämä voi oikeasti olla. Peräänkuulutti ihmisten kykyä olla kiitollisia.

Silloin oli juuri ollut tosi rankka päivä tuon 5v:n kanssa ja teki mieli vastata että kannattaisi kokeilla arkea 5v autistin kanssa niin voisi yhdeltä ja toiselta terveen vauvan äidiltä loppua "turhat" valitukset. Helpommalla pääsisin vastasyntyneitä kolmosia hoidellessa kuin tämän oman laumani kanssa. Ja juu, jos on saanut terveen vastasyntyneen sairaalasta kotiin ja imetyskin onnistuu niin silloin jos koska luulisi olevan aihetta olla kiitollinen.

Mutta katsoin taas kerran parhaakseni olla kommentoimatta mitenkään... :D

voimia sinne ja halauksia! Kuten huomaat turhasta minäkin nyt valitan, koska minulla on kolme tervettä lasta!!

Ymmärrän sinua kyllä todella hyvin ja kyllä sitä saa välillä olla kateellinenkin.

Miksei saa valittaa? Saatte piilotettua ne kirjoitukset jos ne teitä häiritsee.
Kellään muulla ei voi olla rankkaa kun asiat on niiiin paljon paremmin kuin itsellä. Itse saa kyllä valittaa. Ja kun ei kukaan oikeasti voi tietää miltä siitä valittajasta tuntuu. Mullakin oli kaikki asiat oikein hienosti ja paljon apua ja tukea ym ja kyllä mä silti olisin jossain vaiheessa mieluummin kuollut. Ja sit sain just kuulla että "mitä sä valitat ku sulla on kaikki niin hyvin. tuu kokeilee hoitaa mun lapsia päiväks ni tiiät mikä on rankkaa" mut kun ei vaan voi verrata omaa elämää suoraan muihin.

onhan se toki näinkin, mutta en vaan voi itselleni mitään. Ehkä ajattelen, että olisi syytä olla kiitollinen saamastaan avusta kun kaikilla sellaista ei ole lähellä.

Yhteistyössä