Olen laihtunut, lisää kiinteytysvinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Plösö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Plösö"

Vieras
Olin siis raskausaikana varsin pyöreä,synnytyksestä nyt reilu vuosi.En uskaltanut käydä vaa´alla kun vasta tänään,ja synnytyksen jälkeen paino tippunut 15 kiloa (osa tietty vauvan,lapsiveden ym painoa). Kuitenkin tuntuu ja näkyy selvästi että olen laihtunut ihan viime kuukausina jonkun verran.En harrasta liikuntaa, mutta luonnostaan tulee liikuttua lasten kanssa + kotihommissa.
Pituutta 166 cm,painoa 70 kg. 6 kiloa on vielä että pääsisin ´alkuperäisiin´ mittoihin (olin siis sopivan pyöreä aiemmin,en tod.liian laihaksi pysty edes laihduttamaan).
2 lasta olen saanut ja löysää vatsanahkaa löytyy jonkun verran,suurin osa kuitenkin läskiä.Vanhat housut puristavat lantiosta,eli onkohan se pysyvää (lantio levinnyt synnytyksessa/raskausaikana?).vai liekkö läskiä tuokin...

Ensi kesäksi jos saisi tuon 6 kiloa pois,eli aikaa on rutkasti,ja terveellisesti haluaisin tuon pois...herkuttelen aikas paljon,pitäisikö vaan lisätä liikuntaa? Auttaako lievä laihdutus ja esim.vatsalihasliikkeet tuohon pömppömahaan?

Selkävaivoja on ollut jonkunverran,ja lapsenvahdin puuttuessa liikunta jää vain hyötyliikunnan tasolle.

Mulla on synnytyksestä puolivuotta ja edelleen semmoset 6-7 kiloa jäänteitä raskausajalta jolloin liikkuminen jäi vähemmälle, ja nuo "extrakilot" pääsivät kertymään.
Mulla on sama ongelma vanhojen housujen kanssa, että tursuan vaan niistä yli, MUTTA luulisin, että se löysä lähtee ajan kanssa ja tosiaan laihduttamalla. Kai sen nahankin on vaan palauduttava?

Pömppömahasta, voit kiinteyttää vartaloa jumppaamalla, mutta läskiä ei voi polttaa paikallisesti (ikävä tosiasia). Minulla in myös ongelmana tuo maha ja nuo ihanat jenkkakahvat, mutta kyllä sen huomaa, että kunnollisella liikkumisella ja ruokavaliolla ne siitä pikkuhiljaa kiinteytyvät ja sulavat pois. Hankalaahan tuo liikkuminen on välillä lasten kanssa, ja itselläkin se tuppaa jäämään hyötyliikunnaksi, mutta koita vaikka lasten päiväunien aikaa tehdä pientä jumppaa ja käy lasten kanssa kävelyllä.

Kyllä se siitä, tsemppiä! Kyllä se ensikesänä on karistettu se 6 kiloa jos otat oikean asenteen päälle :)

Tuntuu kuitenkin aika pieneltä määrältä tuo 6 kiloa,luulisi onnistuvan :) Mulla näyttäisi osa löysästä nahkasta olevan poissa, ihan pari kuukautta sitten huomasin että mahtuu osa vanhoista vaatteista päälle.

lenkille siis,mars...

Suosittelen Callanetics -kiinteytysjumppaa, kirjoja löytyy kirjastosta. Olen tällä jumpalla saanut mahamakkarasta 10 cm pois! :D On oikeasti tehokas jumppa, myöskin vyötäröltä lähtenyt 5 cm, molemmista reisistä 3 cm. Suurimmalla rytinällä senttejä lähti ensimmäisen ja toisen kk aikana, siitä eteenpäin hitaammin, mutta edelleen edistystä on tapahtunut.

Pelkällä liikunnalla ei kilot lähde, joten niitä herkkuja täytyy vähentää. Parhaiten kiinteydyt, kun lähdet salille. Jos ei ole mahdollista päästä kuntosalille, hommaa kotiin jumppapallo tai jumppakuminauha (tai vaikka molemmat) ja tee lihaskuntojumppaa kotona. Netistä löytyy ohjeita. Pari kertaa viikossa kun teet ja sitä hyötyliikuntaa lisäksi niin varmasti kesäksi olet jo kiintetytynyt.

Callaa minäkin teen ja suosittelen... Itsellä on lähtenyt vyötäröstä nyt kuukauden aikana 10cm. Painoa pudonnut samassa ajassa kilon. Siis tosiaan olen kiinteytynyt enkä laihtunut :D

^10 cm on todella paljon kuukaudessa! Mä olisin tosi hoikan näkönen jos saisin noin paljon tossa ajassa pois, pitäisköhän kokeilla tuota callaa... Mullakin 6kk synnytyksestä ja yhä 6 kg liikaa, mut tulihan niitä kilojakin yli 20, että sillä viisiin ;)

Yhteistyössä