Olen kyllästynyt työn hakemiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viimeiseen puoleen vuoteen en ole hakenut yhteenkään työpaikkaan. Haukkukaa laiskaksi ja työnvieroksujaksi, jos vain haluatte. Ei haittaa, sillä olen jo muutenkin läpeensä kyllästynhyt tähän tilanteeseen, ja siihen, että mistään ei tule mitään.

Ja ennenkaikkea olen kyllästynyt jatkuvaan määräaikainen työ-työttömyyskausi-uusi määräaikainen homma -kiertoon. Just joo. Hyvä kun ehdit saada edes jonkun työpaikan ja jotenkin oppia talon tavoille ja tutustua työkavereihin edes vähän paremmin, niin sitten määräaikaisuus jo loppuikin ja taas pitää aloittaa sama työnhakuruljanssi alusta uudelleen ja taas opetella uuteen työpaikkaan.

Ja tuntuu siltä, että kun on määräaikaisuuskierteessä ollut, niin työnantaja ei edes harkitse, että minut voitaisiin palkata vakituiseen työhön, kun uuteen työpaikkaan haen.

En ole työnvieroksuja, enkä laiska, mutta haluan saada vihdoinkin jotain muuta kuin määräaikaisuuksia ja pätkätöitä.

Viimeiseen puoleen vuoteen en ole hakenut yhteenkään työpaikkaan. Haukkukaa laiskaksi ja työnvieroksujaksi, jos vain haluatte. Ei haittaa, sillä olen jo muutenkin läpeensä kyllästynhyt tähän tilanteeseen, ja siihen, että mistään ei tule mitään.

Ja ennenkaikkea olen kyllästynyt jatkuvaan määräaikainen työ-työttömyyskausi-uusi määräaikainen homma -kiertoon. Just joo. Hyvä kun ehdit saada edes jonkun työpaikan ja jotenkin oppia talon tavoille ja tutustua työkavereihin edes vähän paremmin, niin sitten määräaikaisuus jo loppuikin ja taas pitää aloittaa sama työnhakuruljanssi alusta uudelleen ja taas opetella uuteen työpaikkaan.

Ja tuntuu siltä, että kun on määräaikaisuuskierteessä ollut, niin työnantaja ei edes harkitse, että minut voitaisiin palkata vakituiseen työhön, kun uuteen työpaikkaan haen.

En ole työnvieroksuja, enkä laiska, mutta haluan saada vihdoinkin jotain muuta kuin määräaikaisuuksia ja pätkätöitä.

Tervetuloa kerhoon. Tuohon omakin innostus loppui kaikkeen ja väsyi.

Ei nykyään pääse töihin kuin suhteilla.

Ei se työnhakeminen mitään kivaa hommaa ole ja innostus loppuu monelta aika nopeasti. Itse inhoan ylikaiken jos pitää täytellä "kaavakkeita", paras on avoin hakemus jota vähän aina muokkailee, cv liiteeksi niin homma hoidettu parissa minuutissa.

Sä "ulkoistat" ton työssä olemisen idean itsesi ulkopuolelle. Vika on ikäänkuin jossain muualla. Se on jonkun muun vika, että sinä et saa töitä tai sua ei vakinaisteta. Ja "sä et jaksa sitä enää". Ei tämä maailma niin pyöri. Ei kukaan toinen ihminen ole velollinen sinulle töitä tarjoamaan, eikä sinun työttömyytesi ole kenenkään toisen vika.

Se on vähän kuin että aina kun sä leivot, tulee vaan paskaa. Ja sä et enää kestä ja siedä sitä. No ole leipomatta sitten. Who cares?!

Kunhan vain muistat olla hakematta sitä työmarkkinatukea, jos työnteko ei nappaa.

Minä olen ollut sekä määräaikaisissa työsuhteissa että vakituisissa, ja sanoisin, että ne vakituiset vasta silkkaa paskaa ovatkin. Meillä vakituiset pakotettiin aina juhlapyhiksi töihin, kun määräaikaiset saivat lomailla vapaasti. Määräaikaisille ei annettu koskaan mitään oikeaa vastuuta, vaikka olisivat pystyneetkin, joten käytännössä suurin osa hommista kasautui vakkareille, ja illatkin piti olla töissä, kun määräaikaiset pääsivät lähtemään ajallaan kotiin. Kahdesta vakkarityöstä olen irtisanoutunut viimeisen viiden vuoden aikana, kun tuota ei vain kestä. Mieluummin olen pätkätöissä, koska ne ovat kevyempiä ja hommiin ei koskaan tylsisty, kun hommat vaihtuvat joka kerta kun paikka vaihtuu.

Eivät ne vakituiset työpaikat ole mikään unelmien täyttymys, vaan omat ongelmansa niissäkin on. Nauti siis pätkätyön hyvistä puolista, koska ne loppuvat kuin seinään heti kun sinut vakinaistetaan jonneki , ja sitten vasta tajuat, mitä paskaa vakinainen työ on. Töitä kuitenkin pitää tehdä, joten jonkin verran paskaa on pakko sietää.

Sulla siis kuitenkin on ollut keikkoja? Usko pois, työmarkkinatuella ei paljon elä nykyisin, kun kaikki maksaa ihan helvetisti. Eli koita jaksaa vaan, ettet putoa minimille, muuta neuvoa en osaa antaa.

Työnhaussa menee nykyisin itsetunto tosi nopeasti, kun ei tuloksella ole kerrassaan mitään korrelaatiota osaamiseen ja omiin kykyihin. Hakijoita on niin paljon, että työnantajilla on varaa valita jopa iän ja ulkonäön perusteella, mikä on vain yksinkertaisesti VÄÄRIN.

Jos et ole laiska, olet tyhmä.
Kumpaakaan ei arvosteta työelämässä.
Kenen rahoilla elät nyt?

Sä "ulkoistat" ton työssä olemisen idean itsesi ulkopuolelle. Vika on ikäänkuin jossain muualla. Se on jonkun muun vika, että sinä et saa töitä tai sua ei vakinaisteta. Ja "sä et jaksa sitä enää". Ei tämä maailma niin pyöri. Ei kukaan toinen ihminen ole velollinen sinulle töitä tarjoamaan, eikä sinun työttömyytesi ole kenenkään toisen vika.

Se on vähän kuin että aina kun sä leivot, tulee vaan paskaa. Ja sä et enää kestä ja siedä sitä. No ole leipomatta sitten. Who cares?!

Olet varmaan kokoomuslainen?
Joo, ei se täs lamas ja tilantees ole välttämättä mitenkään oma vika jos ei töitä saa. Ap yrittää ja haluaa tehdä työtä, ei ole laiska. Hakijoita paljon ja hyväkään ei pärjää.

Sulla siis kuitenkin on ollut keikkoja? Usko pois, työmarkkinatuella ei paljon elä nykyisin, kun kaikki maksaa ihan helvetisti. Eli koita jaksaa vaan, ettet putoa minimille, muuta neuvoa en osaa antaa.

Työnhaussa menee nykyisin itsetunto tosi nopeasti, kun ei tuloksella ole kerrassaan mitään korrelaatiota osaamiseen ja omiin kykyihin. Hakijoita on niin paljon, että työnantajilla on varaa valita jopa iän ja ulkonäön perusteella, mikä on vain yksinkertaisesti VÄÄRIN.

Sen huomaa. Kaupan kassoille valitaan lähinnä nuoria naisia, sellasia jokseenkin tavoitellun näköisiä suuri osa. Lähikaupassa näkee kun puolen vuoden välein näytiksi palkataan joku epämääräisemmän kropan omaava mies, joka ei jatka enää koeajan jälkeen. Kun taas nätti kassatyttö tekee virheitä ei sillä käytännössä ole seurausta. :)

Mulla ainakin kun masentaa lähden liikkumaan. Jumppaan salille tai vastaavaan. Säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa. Tulee upea fiilis. Kuntoilla voi myös kotonakin.
HUomaan olevani seuraavana päivänä kuin naantalin aurinko, suunpielet korvissa ihan itseksesseen...
Pidä vapaapäivä työnhausta, tee silloin jotain ihan muuta, käy teatterissa, taidenäyttelyssä, valokuvaa, käy kirjastossa, matka sukalaisten luo.
Mieti miksi tarvitset töitä? Onko eäkepäiväsi turvattu?
Motivaatiovideo:
Tsemppiä!

Olet varmaan kokoomuslainen?
Joo, ei se täs lamas ja tilantees ole välttämättä mitenkään oma vika jos ei töitä saa. Ap yrittää ja haluaa tehdä työtä, ei ole laiska. Hakijoita paljon ja hyväkään ei pärjää.

Miten niin ei ole oma vika? Kenelle sinun työllistymisesi tai työttömyytesi sitten kuuluu? Oletko sitä mieltä, että "naapurin Pertin" on palkattava sinut yritykseensä, jos hän kerran tarvitse osaamistasi sillä hintaa millä sitä myyt? Tosissasiko tätä mieltä? Vai onko se valtiovallan syytä? Heidänkö pitäisi perustaa yritys X, jossa työntekijät siirtelisivät kiviä puolelta toiselle? Höpöhöpötyö sitten rahoitettaisiin "naapurin Pertin" firmaa ja itse naapurin Perttiä verottamalla kovemmin?!

Vai onko syy "yleinen taloustilanne"? Eli että naapurin Pertti ei saa firmansa tuotteita myydyksi, kun kiinalainen tekee ne halvemmalla. No toki voit räyhätä niille köyhyysrajan alapuolella oleville kiinalaisille siitä, että heidän pitäisi lopettaa tehdastyöt ja muuttaa takaisin maalle viljelemään sitä riisiä ja elämään vieä enemmän kädestä suuhun. Sinä kun tarvitset sen työpaikan, jotta saat uudet converset.

Tuossapa noita vaihtoehtoja syyllisiksi. Mikä tuntuisi parhaalta ihan noin niinku omasta mielestä?!

Se että maailma ja talous menee päin persettä, voi olla hyvä syntipukki, mutta sen parjaaminen ei saa sitä muuttumaan. Se on sama kun kiroaisit luojaasi ja ulkoistaisit syyn sinne.

Ainoa mihin voi vaikuttaa on minä itse. Jos töitä ei saa, ei asia valittamalla muutu. On vain jaksettava yrittää. Luovuttaminenkaan harvemmin tuo työpaikkaa kotiovelle.

Sama vika mulla ja MATUT vie kohta halpatyövoimana KAIKKIEN työpaikat.Ei paljon kiinnosta....

Kannattaisi kiinnostaa, sillä matut vaikuttavat myös siihen, että sosiaaliset tuet tulevat leikkautumaan. Ei vain ole rahaa. Nyt pitää siis valita, onko niiden joukossa jotka tekevät töitä ehkä liian huonolla palkalla, vai niitä, jotka saavat työttömyyskorvauksena ja/tai sossusta korkeintaan puolet siitä mitä nykyisin. Asumistuki kuopataan viiden vuoden sisällä. Voit siis valita joukon A. pätkätyöläiset (joista osa matuja) tai B. hyvin pienillä tuilla kituuttavat (joista suuri osa matuja).