Olen kuulemma huono äiti. Selvä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)

Vieras
Olen siis huono äiti koska

- En halunnut imettää
- Menin töihin jo kun lapsi oli 8kk vanha
- Meillä on Rottweiler joka on kerran näykkäissyt lasta, ja ihan syystäkin, ja silti koiraa ei ole viety piikille. (Ei ole mitään tarvetta)

Ihmettelen kyllä miten minä noiden perusteella voin olla huono äiti. Entäs sitten alkoholistit, narkkarit yms? Eivätkö he ole huonoja äitejä? Kuitenkin meidän lapsella on rakastavat vanhemmat, koti, ruokaa saa joka päivä yms.

Ja siis oma äitini, melkein kaikki työkaverini, pari ystävääni ja muutama tuttu sanonu ihan suoraan että olen huono äiti. Kiitti vaan vitusti.

Tuon tekstin perusteella on vaikea sanoa millainen äiti olet, mutta jos kaikki nuo mainitsemasi ihmiset, jotka ovat äitiyttäsi arvostelleet, ovat terveen papereissa tulisi sinun mennä itseesi äitiytesi suhteen.

Se, että joku tekee vielä pahmmin ts. on huonompi äiti ei tee sinsuta hyvää äitiä.

Miksi edesä teit lapsen jos et parempaan äitinä pysty? Vaikutat valitettavat itsekkäältä ihmiseltä ja tuntuu pahalta lapsesi puolesta.

Miten he..vetissä voit muuten ylipäätään sanoa, että koira näykkäsi lasta syystä!!??

Jos 2vuotias lapsi useimmista kielloista huolimatta herättää koiran. Itsekin lapsena opin olemaan koirien kanssa koska koirat tarvittaessa näykkäisivät minua jos tein väärin niitä kohtaan. Ja meillä oli useita rotikoita. Samoin sisarukseni ovat oppineet tuolla tavoin. Ja isäni mielestä se oli ihan oikein silloin 80-luvulla, niin miksei se nytkin olisi? Pureminen ja näykkäisy on kaksi eri asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja =):

- En halunnut imettää
- Meillä on Rottweiler joka on kerran näykkäissyt lasta, ja ihan syystäkin, ja silti koiraa ei ole viety piikille. (Ei ole mitään tarvetta)

Ihmettelen kyllä miten minä noiden perusteella voin olla huono äiti. Entäs sitten alkoholistit, narkkarit yms? Eivätkö he ole huonoja äitejä? Kuitenkin meidän lapsella on rakastavat vanhemmat, koti, ruokaa saa joka päivä yms.

Ja siis oma äitini, melkein kaikki työkaverini, pari ystävääni ja muutama tuttu sanonu ihan suoraan että olen huono äiti. Kiitti vaan vitusti.

minäki olen sitte huono äiti noiden perusteella ! Muttei meillä kyllä ole rottweileria, muuten sama

ollaa myö vaa tälläsia parhaita äitejä omina itsenämme.

En kyllä käsitä että joillaki on pokkaa mennä arvostelemaan toisia. Eivät nuo asiat tee kenestäkään huonoa äitiä. Jos on pakko mennä töihin tienaamaan niin silloin menee ja jos ei voi/halua imettää, niin silloin ei imetä. Jos koira ei näykkässyt kovaa, niin ei kai siitä mitään haittaa ole. Itse en ainakaan lopettaisi tuon takia koiraa, ihan järjetöntä. Älä niistä arvostelijoista välitä. Naisilla on jokin tarve päteä äitiydessä ja pönkittää itsetuntoaan haukkumalla toisia huonoiksi. Olet varmasti paras äiti lapsellesi. Kaikilla ei ole edes äitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja parempi äiti:
Miten he..vetissä voit muuten ylipäätään sanoa, että koira näykkäsi lasta syystä!!??

Mua näykkäsi koira kun vedin sitä hännästä ollessani jotain 4-5 v. Ja tasan oli kielletty tekemästä sitä. Olen myös nähnyt kuinka koira on alkanut murisemaan n. 6-7 -vuotiaalle kun poika on tullut koiraa kohtia isoa puuhalkoa heilutellen. Hetkeä aiemmin poika oli jo kolauttanut koiraa halolla. Omistaja sai heti koiran lopettamaan, mutta eipä pojan vanhempia kiinnostanut.

Todellakin jokainen raatelutapaus tai edes puremisen yrittäminen on ikävää ja valitettavaa mutta sitä vikaa on joskus muissakin kuin koirissa.

Kiva koti taaperolla, kun pienestä unohduksesta voi mennä henki, ja se on sitten vaan lapsen oma vika. Vähän sama kuin jättäisi kiehuvia patoja hellalle valvomatta ja jos ne kaatuu lapsen päälle, on se lapsen vika.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Kiva koti taaperolla, kun pienestä unohduksesta voi mennä henki, ja se on sitten vaan lapsen oma vika. Vähän sama kuin jättäisi kiehuvia patoja hellalle valvomatta ja jos ne kaatuu lapsen päälle, on se lapsen vika.

Muistaahan sitten kaikki äidit hävittää kaikki hellat tai kuumat padat jos tällaista pääsee jollekin yhden kerran tapahtumaan... Vaihtoehtoisesti veden keitto tulee kieltää.

;)

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Kunnolla koulutettu koira antaa kakaran laittaa vaikka niittejä korviin ilman, että edes mielessä käy näykkiminen. :headwall:

Hyvä äiti varmaan antaa tehdä itselleen saman ilman että käy mielessäkään kieltää lasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D :D :D:
Kunnolla koulutettu koira antaa kakaran laittaa vaikka niittejä korviin ilman, että edes mielessä käy näykkiminen. :headwall:

Hyvä äiti varmaan antaa tehdä itselleen saman ilman että käy mielessäkään kieltää lasta :D

No tuota, tuo vain oli yksi esimerkki. Tottakai hyvät vanhemmat estävät tuollaiset kauheudet. Mutta noin niinkuin vertauskuvallisesti sanottuna.

Peesi. Meidän amstaffi ei korvaansa lotkauta, vaikka 2,5-vuotias välillä hieman kaltoin kohteleekin. Korkeintaan poistuu paikalta, jos korvista tai hännästä liian lujaa sattuu vetämään. Tajuaa jopa taluttaessa, jos remmin päässä on lapsi, eikä vedä _yhtään_, vaan tassuttaa hissukseen lapsen tahtia, muuten ei osaa remmissä kauniisti kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja :D :D :D:

Koiran pitäs älytä lähteä pois ja äidin vaan kieltää, kun varmaan puhuakin osaa tai ottaa nitoja pois....

Koiran ja lapsen voi myös pitää erossa toisistaan. Varsinkin tollaset taaperoikäiset. Meinaan kumpaankaan ei SAA musta luotta, ei siihen lapseen eikä koiraan. Lapsi ei käsitä ja koira on ain eläin vaikka kuinka koulutettu olis. Hitostako me tiedetään jos koiraa vaivaa vaikka joku, oli sit niinkin simppeli kuin tulehtunut hammas tms. Silloin se lupsakka kultainennoutajin saattaa ärähtää lapselle, kun on ns. ärtyneessä tilassa. JA eläimiä ne edeleen on , ei ihmismäisiä. Aina löytyy näitä superkouluttajia jotka luottavat että ovat koiransa niin täydellisesti kouluttaneet että ne ei kärpäsellekään pahaa tee...Milloinkahan me ihmiset opittas ettei me kaikki valtiaita olla, vaikka ravintoketjun huippu ollaankin?

Kyllä meillä ainakin 2,5v tietää kuinka koiraa tulisi kohdella.. Silti välillä ihan tahallaan ottaa koiraa hännästä tai yrittää painia, eli menee koiran päälle makaamaan. Meidän terrieri kyllä murahtaa ja ärähtää kun saa tarpeeksi. Ja mielestäni saakin ärähtää ja näykkäistä. Lasta on kielletty miljoona kertaa ja todennäköisemmin kielletty juuri aijemmin. Lapsi oppinut kyllä missä se koiran sietokyky menee. ei mielestäni koiran tarvitse mitä vaan kestää kiltisti. Kyllä saa ilmottaa kun sattuu tai ei tykkää menosta.

Voi hyvää huomenta taas...... palsta..

Voit olla huono äiti sellaisen henkilön mielestä jolle asiat ovat täysin mustavalkoisia.
Joka ei osaa ajatella asiaa pitemmälle ja ottaa toisen elämäntilannetta ja muutakaan huomioon, joka tuijottaa vain siihen omaan ajatukseensa hyvästä ja jakaa tuomioita sen perusteella.

Muuhun mä en ota kantaa, enhän sua tunne!

Meillä cockerspanieli ei sano mitään vaikka kuinka lapsi repis ym. Mutta koskaan emme anna lasten sitä tahalleen repiä. Meijän lapsi osaa olla koirien kanssa, mutta sittenku tulee siskonlapset käymään niin kyllä katon tarkoin ja en jätä lapsia keskenään koirien kanssa.
Koira on kumminki koira. Ikinä en pysty luottamaan 100% edes omaan koiraan. Vaikka on kuin hyvin koulutettu..

Alkuperäinen kirjoittaja =):

- En halunnut imettää

niin minäkin teen ihmisille jotka arvostelevat minua aiheetta.ja voin paaaaaaljon paremmin!!!

Mä luulen että me kaikki ollaan enemmän tai vähemmän huonoja äitejä. AINA löytyy joku joka ei hyvksy sun ratkaisuja, tee sitten niin tai näin. Jos lähdet töihin kun lapsi on vielä vauva, olet itsekeskeinen p*ska joka ajattelee vain omaa uraansa (vaikka taloudellisista syistäkin töihin menis) tai jos jäät kotiin hoitaan niin olet saamaton lurjus joka tuhlaa vaan verovarjoja sen sijaan että niitä tekisi....

Mun mutu on että tässä hommassa ei mitenkään voi olla hyvä, saati ees kelvollinen. Tällä palstalla on monen helppo nimettömänä paistatella hyvyydellään, esittää ehkäpä asiat joskus liioitellusti... Siltä tuntuu koska ympärillä olevat äidit, reaalielämässä ei niin täydellisiä ole, tai sitten mun ympärille on vaan kasautunut äitiyden "irvikuvat". Ne äidit jotka tekevät kompromisseja lapsen edun ja oma/oman perheen edun nimissä...

Yhteistyössä