Olen koko ajan pahalla tuulella, vituttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mörökölli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mörökölli"

Vieras
Mikä minua vaivaa? Alan oikeasti jo vihaamaan itseäni. Olen koko ajan oikea mörrimöykky. Ärtynyt, pahan tuulinen, räjähdysherkkä. No, okei en ehkä ihan koko ajan, hyviäkin hetkiä on päivän aikana. Mutta 90% päivästä menee vittumaisissa fiiliksissä. Oon aina vaan pitäny itseeni tämmösenä perusnegatiivisena, mutta nyt aloin miettimään että mitä jos mulla onkin joku sairaus, ja tää on oire. Ja joo mulla on nyt menkat, sekin maksimoi nyt tän vitutuksen.

Masentaako?

Mulla oli perusvitutus päällä syksyllä koko ajan, kaikki oli perseestä ja tiuskin kaikille. Joskus oli ihan jees fiilis, mutta pääasiassa olin vain vihainen. Lopuksi päätin tutkia itteäni (kun rupesi tulemaan mitta täyteen että muilla oli aina kivaa ja mulla ei koskaan) ja huomasin, että ehkä jokin lievä masennus kyseessä, kun mikään ei kiinnostanut jne...

Aloitin säännöllisen ulkoilun ja tein kaikkea mun mielestä kivaa. Nyt ei oo joulun jälkeen vituttanut ilman syytä ollenkaan. :)

Mulla kanssa samanlainen olo, mutta tiiän syyn. Mulle on syyskuussa laitettu hormonikierukka, joten mulla alkaa kohta vaihdevuodet.
Mieluummin otan tämän olon kun kärisn endometrioosin takia vuodoista. Ei ollut mukavaa että piti käydä vessassa jpopa 2 tunnin välien, vaikka käytti yösidettä. Nt kuukautiset koko ajan vähentyneet ja kuulemma loppuvat ajan kanssa kokonaan.

...muistelen lukeneeni useammankin täällä kirjoittaneen samasta olosta, ja saaneet apua gynen määräämästä pienestä psyykelääkkeestä.

..naisen luonnollinen olohan on olla joko yrittämässä raskaaksi (eli harrastaa oikein paljon seksiä), olla raskaana tai imettää. Yleensä "normaalina" pidetty olotila ei olekaan naiselle se kropan ja luonnon tarkoittama normaaliolo.

[QUOTE="Kilppari";30648989]Kannattaa myös käydä lääkärissä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot.
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa mm. väsymystä ja pahaa mieltä.[/QUOTE]

Samaa olin tulossa neuvomaan.

Mä rauhotuin melkein villasukan tasolle saatuani lääkityksen vajaatoimintaan :D siihen asti räjähtelin ja raivosin jatkuvasti.

[QUOTE="mörökölli";30648844]Mikä minua vaivaa? Alan oikeasti jo vihaamaan itseäni. Olen koko ajan oikea mörrimöykky. Ärtynyt, pahan tuulinen, räjähdysherkkä. No, okei en ehkä ihan koko ajan, hyviäkin hetkiä on päivän aikana. Mutta 90% päivästä menee vittumaisissa fiiliksissä. Oon aina vaan pitäny itseeni tämmösenä perusnegatiivisena, mutta nyt aloin miettimään että mitä jos mulla onkin joku sairaus, ja tää on oire. Ja joo mulla on nyt menkat, sekin maksimoi nyt tän vitutuksen.[/QUOTE]

Joku sairaus voi tulla, jos käyttää maltodekstriiniä. Se on nopeasti energiaa luovittava hiilari ja on tehty maissista, joka muuntogeenisenä aineksena tuottaa itse sen myrkyn, mikä ennenmuinoin piti maissiin erikseen ruiskuttaa. Se maissikoisa, minkä tuhoksi se kallis ruiskutus piti tehdä, oli tietenkin ruiskuttajalle ikävä juttu ja sairastutti niitä... ja tämän geenimuutoksen seurauksena sadot suureni valtavasti, maissista tuli tolkuttoman halpaa ja kukaan ei enää ottanut testiä siitä, paljonko siinä nyt oli sitä koisamyrkkyä - eikai, kun ei sinne peltoon mitään laitettukaan!

Koko maissi ja siitä tehdyt tuotteet ovat myrkyllisiä, jos eivät ole luomua. Ajanoloon varmasti sellainen vaikuttaa. Mutta jos vaivoihin ottaa valmistetta, missä jotakin (myös glukoosifruktoosisiirappi!) maissista tehtyä ainesta on täyteaineena, on melko varmaa, et ne pahenee... Mahakipuihin ei pidä ottaa koskaan mitään lääkettä eikä maltodekstriiniä kannata antaa pöpöille. Syöpäsolutkin saavat siitä nopeasti energiaa... Ja voittavat terveet!

Fimea

Tuolta löytyy. Ennen piti mennä kirjaston lukusaliin tavaamaan pharmaca fenniaa. Kyllä nyt on helppoa:-D

Kiitos vastauksista. Aloitin juuri syömään e pillereitä, ja vähän pelkään että pahentaako ne tätä pahantuulisutta. Itsekin mietin masennusta, mutta en oikeastaan tunne itseäni masemtuneeksi. Ulkoinen säännöllisesti joka päivä lapsen kanssa. Raskaana ollessa olin todella rauhallinen, kuin enkeli. Olo oli koko ajan tyyni :)

Tuo kilpirauhasen vajaatoiminta alkoi kiinnostamaan. Voikohan se oireilla mitenkään muuten? Täytyypä lukea siitä.

E-pillerit saa monet suorastaan vaihtamaan luonnetta! Mä en ole tavallisesti mitenkään tunteilija, mut pillereitä syödessä purskahdin itkuu pienestäkin puolittaisesta sanasta. Välillä tuntui etten tunne kohta itseäni... Samaa oloa on ennen menkkoja vielä ja pms horjuttaa myös mielen tasapainoa.

Olin juuri tulossa kysymään, käytätkö hormonaalista ehkäisyä. Vastasitkin jo. E-pillerit tekivät minusta ahdistuneen, masentuneen ja jatkuvasti raivoilevan. Ehkäisyteho tosin oli kohdillaan, koska mies ei päässyt edes kosketusetäisyydelle. Että juu, suosittelen pillereiden jättämistä pois.

moikka,
jos mitään somaattista syytä ei löydy, niin ehkä kannattaa tutkiskella tarkemmin, mitä mielestä löytyy. mun kokemuksen mukaan ärtyneisyyden/vittuunnuksen taustalla on usein jotain muita tunteita kuten (surematonta) surua, turvattomuuden tunteita tms, ja syyt voi olla tosi kaukana eikä välttämättä tässä-ja-nyt -elämässä. onko sulla sellainen olo, että oot arvokas ja pystyt vaikuttaan omaan elämääsi, ja että voit jakaa ihmisten kanssa hyviä asioita ja nauttia toisten seurasta? että oot rakkauden arvoinen ja pystyt rakastamaan? voi olla hakuammuntaa mutta tuntuu, että noiden teemojen ympärillä voi pyöriä yllättävän paljon, vaikka sitä ei tietoisesti ajatteliskaan, ja vaikka vitutuksen syy olisi näennäisesti joku pieni juttu. kun sulla noi negatiiviset fiilikset on pysyvämpiä, niin tulee kyllä mieleen, että voihan taustalla olla jotain käsittelemättömiä tunteita ja ajatuksia.

Yhteistyössä