Olen kokki. Ja vieläpä jopa melko hyvä sellainen.

Uskokaa, tai älkää. Mä onnistuin. Itse asiassa jo pari kertaa.

Sain neuvolasta mukaani jonkun "keittokirjahärpäkkeen", josta olen nyt muutamaa ohjetta kokeillut. Ja onnistunut.

No ok, ehkei ne porkkanan, sipulin ja punajuuren pilkkomiset nyt mitään maatajärisyttäviä taitoja vaativia ole, mutta mä olen jopa vähän (painotus nyt kuitenkin vielä sanalle vähän) innostunut ruoanlaitosta.

Ties vaikka mä jopa joskus diggaisin tästä hommasta ihan aidosti :)

Nyt tulella on porkkana-pinaattiletut ja uunissa on lohkoperunat. Mietin vaan, että minkä helevtin vuoksi mä olen ne lohkoperunatkin aina hakenut kaupan pakastealtaasta...kun eihän ne ole muuta, kuin pestyjä ja lohkottuja pottuja (joo, nimikin sen kyllä palastaa, mutta silti) jotka siis saa uuniin noin viidessä minuutissa, vaikka ne itse tekeekin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29484167:
On paljon ruokia jotka tekee ihan käden käänteessä. Joskus on mukavaa kokata pidemmän kaavan mukaan, mut kyl mä tykkää selasesta 5min. esivalmistelua ja sit hella tai uuni hoitaa loput.
Jeps, tuommoinen 5 min sopii mulle oikeen vaan hyvin. Pirkka pastaa juustokastikkeessa taitaa itse asiassa olla siinä kohtaa jo jopa täysin valmista, joten se on ihan paras kaikista :D

Pari kk sitten löysin kaupan pakastealtaan kasvikset. Ah, miten käteviä ja helppoja. Aikaa säästyy kivasti, jos vertaa siihen, että kuorin, pilkon ja keitän.

Ei musta varmaan koskaan mitään pullantuoksuista kotiäitiä tule, mutta jos edes puurontuoksuinen?
 
Jaa, nimimerkkisi mukaan olen ajatellut, että olet sellainen muumimamma keittiössä, mutta etpä taida ollakaan :p Mistä nimimerkki?

Ruoanlaitto on oikeasti kivaa, kun oppii. Kun tarpeeksi tekee, oppii reseptit ulkoa ja itse yhdistelemään ainesosia.
 
Jeps, tuommoinen 5 min sopii mulle oikeen vaan hyvin. Pirkka pastaa juustokastikkeessa taitaa itse asiassa olla siinä kohtaa jo jopa täysin valmista, joten se on ihan paras kaikista :D

Pari kk sitten löysin kaupan pakastealtaan kasvikset. Ah, miten käteviä ja helppoja. Aikaa säästyy kivasti, jos vertaa siihen, että kuorin, pilkon ja keitän.

Ei musta varmaan koskaan mitään pullantuoksuista kotiäitiä tule, mutta jos edes puurontuoksuinen?
Mä oon kans näin mammalomalla ihastunu pakastekasviksiin, niitä onkin pakkasessa monta eri sorttia. Meni ennen aina pilalle ku emmä montaa päivää putkee halua syödä parsakaalia tai sit porkkanaa viikko putkeen. Enkä ole niin reipas, että keittäisin sekotuksia itse pakastaisin. Noi on aika edullisiakin ja niiiiin helppoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29484204:
Mä oon kans näin mammalomalla ihastunu pakastekasviksiin, niitä onkin pakkasessa monta eri sorttia. Meni ennen aina pilalle ku emmä montaa päivää putkee halua syödä parsakaalia tai sit porkkanaa viikko putkeen. Enkä ole niin reipas, että keittäisin sekotuksia itse pakastaisin. Noi on aika edullisiakin ja niiiiin helppoja.
Vanhaksi menevästä parsasta voi tehdä nopeasti feta-parsapiirakan (+sipulia ja paprikaa), ja on hyvää ja terveellistä :) Pakasteparsa on musta pahaa.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Tekemällä sitä oppii kaikista parhaiten ja varmimmin :). Ne oho! - hetket ovat selkäydintavaraa :D

Enkä mä ainakaan lähde syleksimään ollenkaan noita kirottuja ja kauhisteltuja eineksiä arjen kiirettä helpottamaan. Niitä kun yhdistää siihen ite ährättyyn ruokaan, niin...mikä voi ollakaan autuaampaa kuin nopeasti valmistunut ruoka ja sen äärelle syömään hiljentyneet lapset.

Tehtävä suoritettu :).
 
[QUOTE="Veera";29484208]Plus että ne itsetehdyt lohkoperunat onnoin 100 kertaa parempia kuin kaupan.[/QUOTE]
Todellakin. Itse teen yleensä rosamundasta. Pestään perunat hyvin ja lohkotaan sopiviksi. Kuori pitää jättää. Laitetaan kulhoon johon sekaan lorautetaan öljyä, suolaa ja pippuria. Lisäksi laitan aina tuoretta rosmariinia pieneksi hakattuna ja fiiliksen mukaan myös jotain muutakin tuoreyrttiä. Tuore oregano on aika jees ja persilja on tietysti ihan takuukamaa.
Mausteita ja yrttejä saa olla ihan reilusti ja sitten vaan sekoitetaan niin että kaikki perunat maustuvat joka puolelta. Uunin 200 astetta ja niin kauan että ovat kypsiä.
 

Yhteistyössä