Olen käynyt aika monessa asuntoesittelyssä ja aina tulee näissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asunnon etsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asunnon etsijä

Vieras
uusissa taloissa sama juttu vastaan;niistä jotenkin puuttuu se henki tai tunne tai historia tai joku käsittämätön tunne minkä saan aina noissa vanhoissa 50-60-70-luvun taloissa.Järkeni sanoo että kannattaa aina ostaa 90-luvun talo mielummin kuin vanha,mutta kun ne aina tuntuu jotenkin kliinisen kylmille....Olenko ainut joka tuntee samoin?

Mä asuin ihanassa tunnelmallisessa 40-luvun talossa siihen asti, kun huomasin, että se talo on ihan toukkien saastuttama. Koko talo myrkytettiin, mutta ei auttanut, joten muutin uudempaan.

Oli kiva herätä aamulla ja silmät avattua huomata toukka kiipeämässä seinää ylös. Tai keitellä lapsille aamupuuro ja huomata toukka lillumassa puuron pinnalla.

Mä ajattelen samoin. Enää mua ei ihan uuteen saisi asumaan ihan helpolla. Nyt asutaan 80-luvulla rakennetussa talossa, ja tässä eletty elämä näkyy mukavasti. On naarmuja lattioissa ja kolhuja siellä ja täällä, mutta ne sopii meidän elämään niin mukavasti :) Uudethan on tosi hienoja ja tyylikkäitä, mutta eivät meidän kodiksi sopivia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä asuin ihanassa tunnelmallisessa 40-luvun talossa siihen asti, kun huomasin, että se talo on ihan toukkien saastuttama. Koko talo myrkytettiin, mutta ei auttanut, joten muutin uudempaan.

Oli kiva herätä aamulla ja silmät avattua huomata toukka kiipeämässä seinää ylös. Tai keitellä lapsille aamupuuro ja huomata toukka lillumassa puuron pinnalla.

Oliko kyseessä hirsi tai puutalo?

Samoilla linjoilla. Itse olen asunu lapsuuteni vanhassa talossa ja kyllä niissä edelleen on sitä jotain mitä näissä uusissa ei.
Silti olen tyytyväinen tässä uudessa kodissa, joka on hirsitalo ja tuntuu kotoisalta :)

Mä tykkään tästä ikiomasta ( pankin) rintamamiestalostamme enkä todellakaan vaihtais upouuteen vaik ois kui paljo rahaa. Onhan näissä tekemistä, mutta tulee sitä niissä uusissakin muutaman vuoden kuluessa yhtä sun toista rempattavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Asunnon etsijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oliko kyseessä hirsi tai puutalo?

Oli vr:n kivinen kerrostalo, jossa iso latomainen ullakko, missä linnunpesiä. Asiantuntija sanoi, että toukat tulevat ilmastointia myöten linnunpesistä, mutta huoltoyhtiön pomo kieltäytyi hävittämästä pesiä.