Olen kauhea äiti

• Viestiketjun aloittaja kamala äiti
  • Ensimmäinen viesti
kamala äiti
ja kysyn teiltä, että miten saan tyttöni lopettamaan leikkimisen naapurin tytön kanssa?? En halua, että leikkii, mutta enhän voi omalle tytölleni sanoa, että naapurin tyttö on omituinen ja pelkään, että lapseni leimaantuu leikkiessään tuon tytön kanssa.

Ja saa kivittää ihan vapaasti, olen kauhea, mutta silti haluan että lapseni ei leiki tämän tytön kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kamala äiti;22006262:
ja kysyn teiltä, että miten saan tyttöni lopettamaan leikkimisen naapurin tytön kanssa?? En halua, että leikkii, mutta enhän voi omalle tytölleni sanoa, että naapurin tyttö on omituinen ja pelkään, että lapseni leimaantuu leikkiessään tuon tytön kanssa.

Ja saa kivittää ihan vapaasti, olen kauhea, mutta silti haluan että lapseni ei leiki tämän tytön kanssa.
kuis se on sitte omituinen?

"Kaisa"
Mullekki heräs kysymys et mikä siinä naapurin tytössä on oikeasti vikana? siis onko eri värinen tai uskoinen kuin te? vai käyttäytyykö muuten erikoisesti? Selvennäppä vähän...

"vieras"
En halua tänne kirjoittaa sitä miksi on omituinen en halua kenenkään tunnistavan tätä tyttöä tai minua ja perhettäni. Haluan vain, että lasten tiet erkanisivat ennen kuin on liian myöhäistä.

ap
[QUOTE="vieras";22006297]En halua tänne kirjoittaa sitä miksi on omituinen en halua kenenkään tunnistavan tätä tyttöä tai minua ja perhettäni. Haluan vain, että lasten tiet erkanisivat ennen kuin on liian myöhäistä.[/QUOTE]

Niin sen verran selvennän, että ei ole kyse mistään eri uskonnosta tai ihon väristä. Lähinnä lapsen käytös, oleminen, pelko siitä että omani leimataan tämän lapsen mukana.

ap
tuollaiset toisten arvostelijat ja leimaajat ja mustamaalaajat tekeävt hallaa vain itselleen. se on rumaa. ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia.
Ei tarvi ollakkaan samanlaisia, mutta tässä on kyse sellaisista asioista, että luulen että sinäkin miettisit kaveruutta. Enkä muuten ole koskaan mustamaalannut tyttöä kenellekään ääneen, nyt tänne sen kirjoitin.

"just"
Onko tää tyttö sit jollaintapaa kehityshäiriöinen?? Jos lapsesta ei ole mitään vaaraa kellekkään,eikä itselleen niin en menis lasten ystävyyttä pilaamaan. Lapset kun ovat vielä avoimia erilaisuudelle ja he eivät välitä siitä,vaan kiinnostuvat toisesta ihmisestä ihan kokonaisuudessaan,en menis opettamaan lapselle typerää ennakkoluuloisuutta ja syrjintää. Me ollaan kaikki erilaisia ja myös kaikenasteisista kehityshäiriöistäkin kärsivillä on oikeus ystäviin! Ainoastaan sillon menisin yhstävyyden väliin jos oman lapsen henki tai terveys olisi vaarassa. Mieti vähän mltä susta tuntuis jos joku vanhempi kieltäis lastaan leikkimästä sun lapsen kanssa kun se on jollaintapaa erilainen eikä sovi heidän upeisiin kulisseihinsa...

"vieras"
Ymmärrän ap:n tunteen. Tunnen lapsen (näennäisesti ei mitään ongelmia/kehityshäiriöitä), jonka koen pelottavana ja kummallisena. Aikaisemmin en tälläiseen ole törmännyt lasten parissa, enkä tiedä mistä tunne johtuu juuri tätä yhtä lasta kohtaan.

ap
Paha kyl sanoa kun sä et ap suostu yhtään valottamaan.Aikuset pelkää ja tyttös ei? Onko kyse nyt ehkä tietämättömyydestä? Eikai laps leikkis hänen kanssaan jos ois jotain oikeasti pelättävää?
Miksi on paha sanoa en ole pyytänyt kommentteja tytön omituisuudesta vaan siitä, miten voin erottaa lapset. En halua lasten leikkivän keskenään, oleellista ei ole se että miksi vaan se että seura ei ole hyvää. Lapseni tulevaisuus pelottaa. En nyt osaa tähän asiaa paremmin selittää ja tiedän että asiaa on vaikea ymmärtää jos ei itse ole kokenut, mutta haluan vain neuvoja siihen miten lapset saa erotettua.

Sanotaan nyt esimerkkinä että jos nuori joutuu huonoon seuraan varmaan jokainen äiti ja isä haluaa että nuori vaihtaa seuraa, miksi siis on eri asia että koen lapseni seuran olevan huonoa.

Yhteistyössä