olen katkera.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekohymy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekohymy

Vieras
Vitsi ku musta tuntuu että alan katkeroitua tähän elämään aivan tosissaan. Mä oon kaikkien paskasäkki, jolle voi vittuilla ja kiukkuilla. Tänäänkin sain kuulla, että yritänkö aiheuttaa toisille pahaa mieltä, kun yritin vaan sanoa, että onko mun kaverin pakko olla kiltti ihmiselle, joka viimeks maanantaina soitti mulle aivan huvikseen ja vittuili ja purki mulle kaiken. Mulla on murkkuikäinen, joka kiukuttelee ja uhmaikäinen, joka kiukuttelee. Mä oon yksin saanut huoltaa ja hoitaa ja rahallisestikin kustantaa kaksi lasta ja isä soittelee uuden pyynnöstä mulle kaikkee paskaa vähän väliä ja sitten ne naureskelee siellä kun yritän ymmärtää. Menetin vähän aikaa sitten pitkäaikaisen työpaikkani ollessani hoitovapaalla. Postissa tuli irtisanomispaperit ja kun soitin sinne, ettei niin saa tehdä mulle sanottiin, että aika on muutunut huonompaan ja että voisinko lopettaa puhelun itse, kun ei viitsisi lyödä luuria korvaan. Miten mä jaksan tän kaiken?

Jos sä katkeroidut (ja ymmärrän hyvin, miten helppoa niin ois tehdä ), sun elämä muuttuu vaan vaikeemmaksi. Ei ehkä muuten, mutta sulla itelläs on päivä päivältä vaikeempi ja pahempi olla. Sä teet sillä vaan hallaa itelles. Usko mua, mä tiedän. Yritin kerran ite samaa, otti niin kovin päähän, mutta ei se tuonut helpotusta. Älä sä mee samaan lankaan, usko kokeneempia. :hug:

Mun neuvoni on, että annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koskaan ei ole asiat niin huonosti, etteikö niistä selviäis. Ja jos oikein etsit, on sun elämässäs varmasti tälläkin hetkellä hyviä asioita. Keskity niihin ja ole niistä kiitollinen, unohda se paska mitä muut koettaa sun niskaan kaataa. Me voimakkaat ja sisukkaat naiset pärjätään aina, eikö vaan? :hug: :heart:

Ja hei, on tosi hienoa että oot pitänyt puolesi. Mäkin olin joskus liian kiltti. Ja siinä vaiheessa kun tympäännyin hommaan ja aloin pitää puoliani, sain kuulla tuota "miten sä voit sanoa noin?!" -juttua. Mutta älä välitä, jatka samaan malliin niin ne lopettaa kyllä aikanaan. Nykyään kukaan ei kummastele, jos puolustaudun ja sanon oman mielipiteeni asioista enkä alistu kaikkeen.

Höh, voi ihme sentää :( Tuohon työpaikka-asiaan, otapa selvää voiko noin tehdä. Kuulostaa laittomalta. Yhteyttä luottamusmieheen. Sun pitää mennä baarii ja katella joku poikaystävä, jonka kainalossa sitte huolet helpottaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Höh, voi ihme sentää :( Tuohon työpaikka-asiaan, otapa selvää voiko noin tehdä. Kuulostaa laittomalta. Yhteyttä luottamusmieheen. Sun pitää mennä baarii ja katella joku poikaystävä, jonka kainalossa sitte huolet helpottaa :)

On mulla mies ja nuorimmalla isä, mutta on työnarkonaami ja matkustelee paljon työn vuoksi. Tuolta se huutelee, että mikä on, mutta en mä jaksa enkä tahdo puhua niistä asioista, kun se odottaa kuitenkin mun olevan onnellinen ja kiitollinen tästä elämästä.

Oikeesti otappa selvää voiko noin tehdä.

No usko pois, noita röyhkeitä ihmsiiä riittää, jotka luulevat saavansa tehdä mitä vaan. Niitä on muidenkin elämässä.
miksi joudut yksin kasvattaa sen nuoremman jos olet isänsä kanssa parisuhteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Oikeesti otappa selvää voiko noin tehdä.

Soitin liittoon silloin ja sanoivat, että voivat alkaa ajamaan, mutta nykyään pystyy kyllä irtisanomaan, mutta usein vain kirjoitetaan irtisanomislappu silloin, kun on palannut töihin. Eli se irtisanominen on väistämätöntä, koska tehty tuotannollisista syistä ja firmasta lähti montakymmentä ihmistä , ettäei siitä hyötyä olisi käytännössä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
No usko pois, noita röyhkeitä ihmsiiä riittää, jotka luulevat saavansa tehdä mitä vaan. Niitä on muidenkin elämässä.
miksi joudut yksin kasvattaa sen nuoremman jos olet isänsä kanssa parisuhteessa?

kuten äsken kerroin niin työ ja työmatkat vie meiltä iskän aikaa paljon. Oon pyytänyt miestä vähentämään työmatkoja, mutta nauttii työstään kun saa matkustella ympäri maailmaa ja nähdä eri paikkoja. Perustelee sillä etten ole ainut, jonka mies tekee työmatkoja ja muutkin selviää. Tuo kyllä rahaa sitten perheelle.

Opettele sanomaan EI. Sano EI ihan kaikkeen, mitä sulta kysytään tai pyydetään. Lakkaa olemasta se paskasäkki, jonka niskaan kaikki kaadetaan. Sano EI, vaikka mielessäsi ajattelisitkin EHKÄ. Kestää jonkun aikaa ennenkuin ympäristö tajuaa, että et enää aio olla paskasäkkinä muille. Osa ympäriltäsi häviää sen siliän tien ja etsii itselleen uuden paskasäkin. Osa jää. Ne jotka jää, kuuluu sun elämääsi.

Yhteistyössä