Olen kateellinen kaverille kun vauvansa nukkuu hyvin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo nukkuu se mutta aina se kirpasee kun puhutaan ton kaverin kans tästä. Eihän sitä ihminen osaa mihinkään olla tyytyväinen.

Osaatko sinä sitten olla tyytyväinen siihen että oma lapsesi kävelee kohta? Ehkä kaverillesi jää sinusta samanlainen olo kuin sinulle hänestä...?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Joo nukkuu se mutta aina se kirpasee kun puhutaan ton kaverin kans tästä. Eihän sitä ihminen osaa mihinkään olla tyytyväinen.

Valitettavasti sinä et näköjään osaa....

Osaa mitä? Laittaa lasta nukkumaan? Ehkä en, mutta onneksi tässä nyt ei aivan zombiena tartte kulkee :)

Heiii,

sä voit kuluttaa aikasi ja illat katkeroituen ja vihaten nukutusrumbaa TAI

olla onnellinen ja iloinen että vauvasi tarvitsee ja haluaa illalla juuri sut vierelleen koska olet hänelle niin tavattoman tärkeä :heart: Ja hän haluaa sun kanssa erityisen suhteen ja kokee maailman ja rauhoittumisen iltaisin hiukan turvattomaksi aivan yksin.

Sanoo yhden vauvan (11kk) äiti, jonka lapsi nukkui viime yönä eka kertaa koko yön. Sitä ennen aina 5-20 herätystä :heart: Ja joka ilta nukutusta. Nukahtaa 21-21.30. Omaa aikaa saa illalla kun iskä leikkii vauvan kanssa ja äiti käy lenkillä, saunassa, koneella... :)

Hyvin sä vielä ehdit!

Alkuperäinen kirjoittaja ´joo:
mun vauva on tosi hiljainen,on nimittäin kuollut. että nauti siitä elävästä lapsestasi. ärsyttää turha valittaminen. vaihtaisin heti osia jos olis mahdollisuus.

ja ei millään pahalla siis mutta tajua että sulla on hyvin asiat kun lapsesi on elossa

Suuri osaanotto suruusi, mutta kaikella kunnioituksella sanon, että sinun menetyksesi ei voi nollata muiden vähäisempiä huolia pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
mutta toisaalta mun vauva kävelee ihan parin viikon sisään ja hänen vauvansa vasta ryömii. Hah hah ehkä tää kävely sotkee oman vauvan rytmiä.

Kaverin 10kk liikkuu ryömimällä? En kyllä sinuna viitsisi hirveästi siinä kadehtia...

Hei käsitit väärin. En todellakaan kadehdi että ryömii vasta kun oma kävelee ihan just kohta, eli on paljon edellä kaverin vauvaa. On konttinutkin jo 5kk asti.

Juuri sitä tarkoitin, eli olet minun mittakaavani mukaan todella onnekas kun lapsesi kehittyy noin hyvää tahtia. Naurettavalta tuntuu että viitsit vielä tilanteessasi kadehtia äitiä jolla voi olla lapsensa suhteen paljon suurempia huolia mitä pystyt edes kuvittelemaan. :/

nimim. omat lapset lähtivät kävelemään 1v9kk ja 3v10kk iässä

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Valitettavasti sinä et näköjään osaa....

Osaa mitä? Laittaa lasta nukkumaan? Ehkä en, mutta onneksi tässä nyt ei aivan zombiena tartte kulkee :)

Et osaa olla tyytyväinen. Sulla on hyvin nukkuva, normaalisti kehittynyt vauva ja jaksat kadehtia. Eli et osaa olla tyytyväinen.... Ikävää!

Osaatko sinä sitten olla tyytyväinen siihen että oma lapsesi kävelee kohta? Ehkä kaverillesi jää sinusta samanlainen olo kuin sinulle hänestä...?

Osaan. Tunsin kuitenkin tarvetta hiukan märistä täällä kun juteltiin hetki sitten kaverin kans mesessä asioista. Mutta kun kuulee täällä toisenlaisia tarinoita niin osaa arvostaa sitä mitä meillä on :)

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Heiii,

sä voit kuluttaa aikasi ja illat katkeroituen ja vihaten nukutusrumbaa TAI

olla onnellinen ja iloinen että vauvasi tarvitsee ja haluaa illalla juuri sut vierelleen koska olet hänelle niin tavattoman tärkeä :heart: Ja hän haluaa sun kanssa erityisen suhteen ja kokee maailman ja rauhoittumisen iltaisin hiukan turvattomaksi aivan yksin.

Sanoo yhden vauvan (11kk) äiti, jonka lapsi nukkui viime yönä eka kertaa koko yön. Sitä ennen aina 5-20 herätystä :heart: Ja joka ilta nukutusta. Nukahtaa 21-21.30. Omaa aikaa saa illalla kun iskä leikkii vauvan kanssa ja äiti käy lenkillä, saunassa, koneella... :)

Hyvin sä vielä ehdit!

Kiitos sanoistasi!

mutta toisaalta mun vauva kävelee ihan parin viikon sisään ja hänen vauvansa vasta ryömii. Hah hah ehkä tää kävely sotkee oman vauvan rytmiä.

Kaverin 10kk liikkuu ryömimällä? En kyllä sinuna viitsisi hirveästi siinä kadehtia...

Hei käsitit väärin. En todellakaan kadehdi että ryömii vasta kun oma kävelee ihan just kohta, eli on paljon edellä kaverin vauvaa. On konttinutkin jo 5kk asti.

oikeesti. taasko se liikkuminen on kaiken mitta?!

ärsyttää!!

Älkää hyvät ihmiset vertailko, olkaa onnellisia siitä mitä on :heart:

Toinen kävelee puolivuotiaana kuin tuulispää kera taaperokääryjen (juu tällainen tapaus lähipiirissä!) ja oma saattaa istua lattialla kuin tatti vielä vajaa vuotuisena. Sooo what :heart: ihania kaikki koko konkkaronkka :heart:

Juuri sitä tarkoitin, eli olet minun mittakaavani mukaan todella onnekas kun lapsesi kehittyy noin hyvää tahtia. Naurettavalta tuntuu että viitsit vielä tilanteessasi kadehtia äitiä jolla voi olla lapsensa suhteen paljon suurempia huolia mitä pystyt edes kuvittelemaan. :/

Siis se että vauva ryömii vielä 10kk iässä tarkoittaa jotain kehitysongelmia vai? Ei kai nyt sentään..?

Toinen kävelee puolivuotiaana kuin tuulispää kera taaperokääryjen (juu tällainen tapaus lähipiirissä!) ja oma saattaa istua lattialla kuin tatti vielä vajaa vuotuisena. Sooo what :heart: ihania kaikki koko konkkaronkka :heart:

Soot ihanan positiivinen. :D

Osaan. Tunsin kuitenkin tarvetta hiukan märistä täällä kun juteltiin hetki sitten kaverin kans mesessä asioista. Mutta kun kuulee täällä toisenlaisia tarinoita niin osaa arvostaa sitä mitä meillä on :)

Toki kullakin on omat murheensa ja oikeus harmitella niitä, mutta oikeasti kyllä tuo teidän lapsenkin nukkuminen kuulostaa niin hyvältä ettei sen takia kannata hirveästi pahaa mieltä kantaa.

Sen sijaan en ihmettelisi vaikka kaveriasi ahdistaisi joka kerta sinun kanssasi juteltuaan tai lapsesi kehitystä nähdessään. Ei se aina ole helppoa katsoa veierestä kuinka kaikkien toisten lapset lähtevät kävelemään ja oma vain ryömii - jos sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

oikeesti. taasko se liikkuminen on kaiken mitta?!

ärsyttää!!

No jos kaverin vauva nukkuu hyvin mutta ryömii vasta vaikka samanikäinen vauvani kohta kävelee niin kyllä minä saan siitä iloita ja olla salaa mielissäni.

muista että sillä kaverilla voi olla elämässä jotain paljon vaikeampia juttuja viellä edessä
ei kannata olla kaverille kateellinen
sä olet oppinut sentään elämässä hiukan pääsemään itsekeskeisyydestäsi kun lapsesi vaatii edes jotain..

p.s meidän tytöt heränneet vähinttän sen 2 kertaa yössä :wave:
mullakin kaveri jolal lapsi nukkuu todella hyvin ja silti sillä on niin pirun kankkaa.. muka..

Alkuperäinen kirjoittaja ihan sivusta:

Siis se että vauva ryömii vielä 10kk iässä tarkoittaa jotain kehitysongelmia vai? Ei kai nyt sentään..?

Eiu sen tarvitse olla kehitysongelmaa, mutta useinhan tuossa vaiheessa muiden lapset jo konttaavat ja osa opettelee - tai ehkä osaakin jo - kävellä. Se voi herättää äidissä huolta, usein onneksi turhaan mutta joskus ihan aiheestakin.

Itse todella toivon sydämestäni että jos meille joskun vielä vauva suodaan niin tämä 10kk iässä ainakin konttaisi. Mielummin sitten ottaisin huolta noiden valvottujen öiden muodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
muista että sillä kaverilla voi olla elämässä jotain paljon vaikeampia juttuja viellä edessä
ei kannata olla kaverille kateellinen
sä olet oppinut sentään elämässä hiukan pääsemään itsekeskeisyydestäsi kun lapsesi vaatii edes jotain..

p.s meidän tytöt heränneet vähinttän sen 2 kertaa yössä :wave:
mullakin kaveri jolal lapsi nukkuu todella hyvin ja silti sillä on niin pirun kankkaa.. muka..

Niinpä tämä juuri, kun se ärsyttää että kaverin mielestä on niin rankkaa jos pari kertaa pitää herätä laittaan tutti suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Soot ihanan positiivinen. :D

Toisinaan, mut en ihan aamutuimaan kuitenkaa :laugh: Tällai puolenpäivän tietämillä kun on oma hetki koneella kera kahvikupin - kyllä :D

Mut mulle on oikeasti ollut opettelemisen paikka, et en hermostu liikaa hyvin nukkuvista vauvoista. Se kun ei auta omaa vauvaa nukkumaan sen paremmin - päinvastoin, jos itse hermoilee vauvan nukahtamista KOKO AJAN, ni sitä huonommin se vauva nukahtaa. Mut juu, en miekään aina niin järkevä oo ;)

mun vauva on tosi hiljainen,on nimittäin kuollut. että nauti siitä elävästä lapsestasi. ärsyttää turha valittaminen. vaihtaisin heti osia jos olis mahdollisuus.

ja ei millään pahalla siis mutta tajua että sulla on hyvin asiat kun lapsesi on elossa

Olen pahoillani puolestasi ja toivotan jaksamista. Näille muille pelleille sanoisin, että hankkisitte mieluummin jonkun babybornin, kun se sopisi paremmin elämäntilanteeseenne. Lapsen hankkiminen kannattaisi jättää siihen vaiheeseen, kun itse on jo aikuinen. Kaikille sitä ei tule koskaan.

Oletko tosiaan itse niin täydellinen äiti että et valita mistään, et ole koskaan väsynyt jne? Pitäisikö vaan olla aina yhtä hymyä ja äitiyden onnea vaikka joinan päivinä väsyttää aivan perhanasti ja olisi ihanaa nukkua pitkään tai haaveilee siitä että pääsis töihin lepäämään.

Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Mä olen kans vähän kade kun kaverin vauva on laitokselta asti nukkunut täydet yöt ja muutenki tosi helppohoitonen lapsi. Viihtyy itekseen eikä turhia itke ja kitise, naureskelee vaan päivät pitkät. Meidän neiti on sit täysin päinvastanen tapaus. Mutta äidin kallein aarre silti :)

Kyllä mäkin olen ollut kateellinen yhdelle kaverille, kun niillä lapset nukkuu yönsä putkeen. Meillä kun lapset on alkanu nukkuun vasta kun täyttää 3v. Kai sitä nyt saa mieltänsä purkaa, ei kai se tarkota, että kun lapsia on hankkinu, niin mistään ei saa valittaa?? Jokaisella on ne omat murheensa. Ja tarkottaako et jos jostain valittaa tai mieltänsä purkaa, että se nyt on niin kauhee ongelma ettei lapsia ois kannattanu hankkia ollenkaan. Mulla kiehuu näiden kanssa jotka aina vetoo, et oisit miettiny ennen ku lapsia hankit. HALOOO!!

Alkuperäinen kirjoittaja voi että sentään:

Olen pahoillani puolestasi ja toivotan jaksamista. Näille muille pelleille sanoisin, että hankkisitte mieluummin jonkun babybornin, kun se sopisi paremmin elämäntilanteeseenne. Lapsen hankkiminen kannattaisi jättää siihen vaiheeseen, kun itse on jo aikuinen. Kaikille sitä ei tule koskaan.

Etpä sä ite kovin aikuiselta vaikuta, ku noin yksinkertainen olet!

Tätä minäkin ihmettelen että miksi jaksetaan vertailla lapsia ja lasten kehitystä. Jokainen ihminen on vauvasta asti oma yksilönsä, jokaisella oma temperamentti ja persoonallisuus. Toiset nukkuvat vastasyntyneestä hyvin, toisilla saattaa olla vielä eläkeiässä univaikeuksia.

Mitä se hyödyttää, että ollaan kateellisia. Eikö kannattaisi keskittyä siihen mitä omassa elämässä on? Ensinnäkin se että saa jotain niin uskomattoman ihmeellistä kuin oman lapsen, sekään kun ei ole itsestäänselvyys, eikä sekään että lapsi syntyy terveenä.

Tottahan se on että saattaa vähän kirpaista jos kaverin vauva on "ihanne vauva", mutta kuten täälläkin sanottiin se voi vielä muuttua..ehkä tämä lapsi on sitten tavallista ärhäkkäämpi teininä tai muuta vastaavaa.. Pitäisi olla kiitollinen siitä mitä itsellä on ja elää päivä kerrallaan.. Minun taaperoni oli vauvana todella hankala ja tyytymätön..yöt olivat todella rikkonaisia ja imetyksen kanssa oli ongelmia enenmmän kuin tarpeeksi. Mutta nyt minulla on todella reipas ja iloinen taapero, joka nukkuu ja syö hyvin.

Yhteistyössä