Olen kateellinen kaverille kun vauvansa nukkuu hyvin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Niin siinä se tulikin, kaverin 10kk vauva menee unille klo 20 ja herää vasta 9-10 aikaan aamulla. Oma vauva menee nukkumaan klo 22 ja herää 7-8.30 aamulla. Ottaa hätinä päiväunia 1,5h päivässä kun kaverin lapsi nukkuu 3h päikkärit. Olen katkera kun kaverini saa omaa aikaa iltaisin, mutta saa silti nukkua aamulla pitkään, minä en saa kumpaakaan..

No sä voit opettaa sen vauvan menemään aikaisemmin nukkumaan. Ja miksi ihmeessä hankit edes lapsen jos se oma aika on niin tärkeää? Etköhän tiennyt jo ennen lapsen syntymää että se lapsi vie aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
No sä voit opettaa sen vauvan menemään aikaisemmin nukkumaan. Ja miksi ihmeessä hankit edes lapsen jos se oma aika on niin tärkeää? Etköhän tiennyt jo ennen lapsen syntymää että se lapsi vie aikaa.

Taas tuli jo MikkosNiina tänne ketjuun vittuilemaan

Sinullahan nukkuu tosi hyvin! Meillä esikoinen nukkui 2,5v ensimmäisen kokonaisen yön, siihen asti huusi/heräili n 4-6 kertaa yössä. Kuopuksella oli koliikki ja meni nukkumaan 5 aamulla ja esikoinen heräsikin sitten 6-6.30 aikoihin. Näin meillä mentiin vauva ja taaperoaika.

no mä olin aikani kateellinen siskolleni jonka kaikki alpset ovat nukkuneet hyvin, ihan vauvana koko ajan ja muutoinkin...

oma lapsi nukkui vauvana yöunet klo 22-04 ja heräs sillä välillä sen 5-10krt ja päivisin nukkuin 15min pätkissä päiväunet.. jossain vaiheessa alkoi nukkumaan 3 tunnin päikkäreitä jos mä nukuin vieressä, mutat yöt oli edelleen hyvinkin katkonaisia... nyt 2v8kk ikäisenä heträilee 1-3krt yössä itkeskelemään... joten mä oon jo tottunut tähän huono unisuuten...
kateellisuus aj aktkeruus on turhaa siis :)

Ja että mua ottaa päästä tällaset akat jotka kuvittelee että seuraavat 18 vuotta hyysään vaan lapseni kanssa ja ei saa mitään omaa aikaa olla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Taas tuli jo MikkosNiina tänne ketjuun vittuilemaan

Mua nyt vaan sattuu ärsyttämään tollanen turhan ruikuttaminen. Meidän esikoinen on 5kk iästä asti herännyt joka aamu klo 5-6 ja ei käy edes yökylässä ikinä. Eli kyllä muutkin joutuu heräämään aikasin.

Mä yrittäisin olla ajattelematta koko asiaa. Jos tarpeeksi vatvoo, miettii ja vertailee niin voi alkaa katkeroitumaan myös omaa vauvaa kohtaan. Yritä ajatella niitä hyviä ja ihania puolia hänessä ja olla vertailematta muiden lapsiin.

niin ja siis nykyisin nukkuu yöunet klo 20-07.30 välisenä aikana, sekä alussa että lopussa +/- 2 tuntia... ja herää tosissaan yöllä itkemään...
se on vain hyväksyttävä että lapsi ei nuku niinkuin sen haluaisi nukkuvan..

Ja että mua ottaa päästä tällaset akat jotka kuvittelee että seuraavat 18 vuotta hyysään vaan lapseni kanssa ja ei saa mitään omaa aikaa olla

Kuule se vauva-aika on aika helvetin lyhyt eli et joudu seuraavaa 18 vuotta heräämään aikaisin ja saat sitä omaa aikaa.

Kyllähän vauva nukkuu hyvin, mutta silti olen kateellinen kaverilleni, hän oli ihan rikki kun vauvansa yhteen aikaa herätti 2kertaa yössä. Olin vaan että Joo-o, toisilla on niitä herätyksiä 10, mutta eihän se tajunnut kun molemmat lapsensa ovat nukkuneet kuin unelmat alusta asti.

Hänen vauvansa myös nukahtaa itekseen pinnasänkyyn, unirätti vaan silmille niin kääntää kylkeä ja nukkuu. Huoh.,

älä nyt katkeroidu. Meilläkin elämä helpottui nukkumisen osalta siinä 2,5v paikkeilla ja sen jälkeen ollaan saatu nukua todella hyvin. Ei se tietenkään tällä hetkellä sinua helpota, mutta toisaalta selainen 2,5v on aika lyhyt aika elämässä.

Kyllähän vauva nukkuu hyvin, mutta silti olen kateellinen kaverilleni, hän oli ihan rikki kun vauvansa yhteen aikaa herätti 2kertaa yössä. Olin vaan että Joo-o, toisilla on niitä herätyksiä 10, mutta eihän se tajunnut kun molemmat lapsensa ovat nukkuneet kuin unelmat alusta asti.

Hänen vauvansa myös nukahtaa itekseen pinnasänkyyn, unirätti vaan silmille niin kääntää kylkeä ja nukkuu. Huoh.,

sekin voi muuttua kun lähtee kävelemään jne.

No mutta eihän tuo ole huonosti teilläkään. Meillä taisi alle vuosikkaat kanssa nukkua noin ja olin siitä todella onnessani! Kun noin vertasin kavereiden vauvoihin jotka nukahtelivat lähempänä puolta yötä ja heräilivat useampaan kertaan yön aikana ja aamuvarhaisesta taas pystyyn, sitten päikkärit olivat tyyliin max puoli tuntia. Se varmasti kysyy jaksamista mutta itse koin että lapsen nukahtaessa kymmenen pintaan minulle jäi vielä hyvin omaakin aikaa, varsikin jos tiesi että aamulla saa nukkua hyvässä lykyssä yli kahdeksaan asti. =)

mun vauva on tosi hiljainen,on nimittäin kuollut. että nauti siitä elävästä lapsestasi. ärsyttää turha valittaminen. vaihtaisin heti osia jos olis mahdollisuus.

ja ei millään pahalla siis mutta tajua että sulla on hyvin asiat kun lapsesi on elossa

Mulla on ratkaisu: Vaihdetaan lapsia pariksi yöksi. Mun vuoden ikäiseni heräilee yhä 3-20 kertaa yössä. Voin antaa sen sulla pariksi yöksi, kun on taas uusi aine allergiatestissä. Olet takuulla onnellinen vauvasi unenlahjoista sen jälkeen.

Joo, myönnetään itsekin olen joskus kade nukkuvien lasten äideille.

Täytyy myöntää, että itsekin tunsin pienen kateuden pistoksen sydämessäni, kun sukulaisnaiseni vauva nukkui jo synnäriltä ihan tolkuttoman pitkiä yöunia...OIKEASTI nukkui tyytyväisenä ja oli terve täysiaikainen vauva.

Omani meni viime"yönäkin" nukkumaan klo 04...:( Rytmi aivan päin seiniä :(.

MUTTA kaveri ei imettänyt ollenkaan...Syötöt siis on hoitanut isäkin heti alusta asti,,,ja kai tämä valvominen JOSKUS loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ´joo:
mun vauva on tosi hiljainen,on nimittäin kuollut. että nauti siitä elävästä lapsestasi. ärsyttää turha valittaminen. vaihtaisin heti osia jos olis mahdollisuus.

ja ei millään pahalla siis mutta tajua että sulla on hyvin asiat kun lapsesi on elossa

Olen pahoillani.

mutta toisaalta mun vauva kävelee ihan parin viikon sisään ja hänen vauvansa vasta ryömii. Hah hah ehkä tää kävely sotkee oman vauvan rytmiä.

Kaverin 10kk liikkuu ryömimällä? En kyllä sinuna viitsisi hirveästi siinä kadehtia...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
mutta toisaalta mun vauva kävelee ihan parin viikon sisään ja hänen vauvansa vasta ryömii. Hah hah ehkä tää kävely sotkee oman vauvan rytmiä.

Kaverin 10kk liikkuu ryömimällä? En kyllä sinuna viitsisi hirveästi siinä kadehtia...

Hei käsitit väärin. En todellakaan kadehdi että ryömii vasta kun oma kävelee ihan just kohta, eli on paljon edellä kaverin vauvaa. On konttinutkin jo 5kk asti.

Yhteistyössä